Баланың айласы
Сабақтың тақырыбы: Баланың айласы. Ыбырай Алтынсарин
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Қазақтың көрнекті ақын, жазушысы Ы. Алтынсариннің өмірі мен шығармашылығы туралы тереңірек танысып, әңгіменің тақырыбы мен жазушының идеялық мұратын мәтінге сүйене отырып ашу және шығармасындағы негізгі ойды таба білуге үйрету.
Дамытушылық: Оқушыларға бағыт - бағдар бере отырып, өздіктерінен жұмыс істеуге, шығармашылық жұмыста шапшаңдық танытуға, өздігінен қорытынды шығаруға машықтандыру, таным белсенділіктерін дамыту.
Тәрбиелік: Әңгіме арқылы жамандықтан аулақ жақсылыққа жақын болуға, адамгершілікке тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: жаңа сабақ.
Әдісі: сұрақ - жауап, түсіндіру, әңгімелеу, іздену.
Көрнекілігі: оқулық, суреттер, сызба
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі:
Амандасу, түгендеу, оқушылардың зейінін сабаққа аудару. Алақан жаттығуы.
- Көршілеріңе бұрылып, алақандарыңды біріктіріп, жүректеріңнің жылуын беріңдер.
ІІ. Мақсат қою кезеңі: 1. Сабақтың мақсатын, тақырыбын хабарлау.
- Балалар, бүгінгі сабақта біз жаңа тарауды бастағалы отырмыз. Тарау Жақсыдан үйрен деп аталады.
2. Жаңа сабаққа даярлық.
Берілген сызбаның сол жағындағы мақал - мәтелдерге мән бере отырып, оң жағындағы негізгі ой болатын сөз тіркетерін тұсына жаз.
ІІІ. Кіріспе: 1. Бөлімнің атына мән беріп, тақырыптың мазмұнын аш.
Мақтаншақ үлкенді адал кішіпейіл әдептілік
болмауды сыйлау болу болу т. с. с
Өз сөздерімен сызбаны толықтыру.
ІҮ. Жаңа сабақ Ой ашар.
Жаңа сабақ топтық талдау арқылы меңгеріледі.
– Балалар, Ы. Алтынсарин кім және ол қай жерде, қай жылы дүниеге келген.?
– Қандай шығармалары мен өлеңдерін білесіңдер?
– Қандай оқулық жазды?
Ақын, жазушы, ұстаз. 1841 - 1889 ж. ж. Қостанай облысында дүниеге келген. Кел, балалар, оқылық! Өнер, білім бар жұрттар , Қазақ хрестоматиясы оқулығын жазды.
- Олай болса, оқулықтың 161 – бетін ашыңдар, Ы. Алтынсариннің Баланың айласы атты әңгімесін өтеміз.
- Мәтінді оқымас бұрын, оқушылардың жалпы айла туралы ойларын біліп алу қажет.
- Айла деген сөзді қалай түсінесіңдер?
Ү. Мәтінмен жұмыс.
- Мәтінді мәнерлеп оқу, мәтіннің мазмұнымен оқушыларды плакаттағы суреттер арқылы таныстыру.
Сөздікпен жұмыс. Түртіп алу жүйесі.
Төре (төрелік) – шешім барлық мәселені шешетін ақсақал немесе ақылды ер - азаматты айтамыз. әкім
Әйдік – үлкен
Ғалым – білімді, жаңалық ашқан адам.
ҮІ. Оқулықпен жұмыс.
1) Оқушыларға мәтінді мәнерлеп оқыту. 2) Рөлмен оқиды
Сұрақ - жауап арқылы мағынасын ашу:
- Әңгіменің авторы кім?
- Ол туралы не білесің?
- Ғалым не істеді?
- Неге тасты көтерді?
- Астынан не шықты? Ол не деді? (Шағамын.)
- Олар біреуге жүгінелік, төреші болсын деді.
- Кімдерге, нелерге барды? Төрешілер не деді? (түйе, жеміс ағашы, итке, балаға).
ҮІІ. Дәптермен жұмыс.
3 қатар жоспар бойынша дәптерге мәтінді көшіріп, өздерінің түсінгендерін баяндайды.
1 – қатар. Ғалым мен жыланның түйеге жолығуы
2 – қатар. Жеміс ағашына жолығуы
3 – қатар. Итке жолығуы.
ҮІІІ. Сергіту сәті.
Қане қанат жазайық,
Қарлығашқа ұқсайық.
Ұшып - ұшып алайық,
Орнымызға қонайық.
Білімде алда болайық.
Баланың айласы. жүктеу
Толымсыз теңеулер
Бастауыш мектеп оқушыларын адамгершілікке тәрбиелеу
Музыкалық тәрбие берудің негізгі мәселелері
Мектепке дейінгі мекемелерде халық ертегілері негізінде елжандылық сезімдеріне тәрбиелеудің ғылыми-педагогикалық негіздері
О.Әубәкіровтің сықақ әңгімелері
Мінез - құлықтарында ауытқулары бар жеткіншектердің талаптану деңгейінің ерекшеліктері
Ыбырай Алтынсарин әңгімелерін сахналау сайысы
Қиял ғажайып ертегілер
Кітап жайлы
Ана тілі сабақтарында сын тұрғысынан ойлау жобасын қолдану арқылы оқушылардың тілін дамытудың әдістемелік негізі
Баланың мектепке келу мәселесі
Рахит Күн сәулесі тимей, күн нұрының қуатты қызуын сезінбеген баланың аяғы қисайып, сүйектері басқадай деформацияға ұшырауы (рахит) мүмкін
Баланың қылмысы, ананың көз жасы
Қыз баланың ұстанар ережесі
Атаның атын былғаған ақылсыз баланың әке омыртқасынан жаралып, ана құрсағында шырланып тумағаны жақсы
Менің ойымша барлық баланың байлығы - сүйікті анасы
Баланың психикалық дамуының тежелуі
Баланың бойын есептеу формуласы
Баланың суреттеулері
Баланың тамағын және сұйықтықты жеткілікті ішуін қадағалау