Орта Азия халықтарының музыкасы
Сабақтың тақырыбы: Музыка әлемнің рухани елшісі.
Орта Азия халықтарының музыкасы.
Сабақтың мақсаты: Орта Азия халықтарының тұрмыс - салт, әдеп - ғұрып жырларын, музыкалық аспаптарын тану, талдау, ажырата білу.
Көрнекілігі: Слайд, магнитофон таспалары, ән тексті, суреттемелер.
І. Ұйымдастыру
а) сәлемдесу: Саламатсыз ба? Саламатсыз ба? (әндету арқылы)
б) түгендеу.
ІІ. Үйге тапсырма
Балалар, өткен тақырыптар бойынша сұрақтарға жауап беріп көрейік.
1. Қазақстан Республикасының әнін және сөзін жазғандар?
2. Музыкада неше нота бар?
3. Қорқыт ата ескерткіші қай қалада орналасқан?
4. Асан қайғының қандай күйлерін білеміз?
5. Қазақтың музыкалық аспаптары неше топқа бөлінеді?
6. Ұрмалы аспаптарға қандай аспаптар жатады?
7. Ішекті аспаптарға қандай аспаптар жатады?
8. Үрмелі аспаптарға қандай аспаптар жатады?
9. Тілшікті аспаптарға қандай аспаптар жатады?
10. Неге ұрмалы аспап бірінші тұрады?
Өте жақсы, балалар. Енді өткен сабақта үйренген әнімізді хормен орындайық.
Елім ай әнін орындау (Слайдтан көрсету)
ІІІ. Жаңа сабақ
Бүгінгі біздің өтетін жаңа сабағымыздың тақырыбы:
Орта азия халықтарының музыкасы
Орта Азияда тұратын қырғыз, өзбек, түркмен, тәжік халықтарының тілдері, діни наным - сенімдері, салт – дәстүр, әдет – ғұрыптары бір – біріне өте жақын болып келеді.
Сондай – ақ олардың мәдениеті мен өнері де бір – бірімен қабысып, ұштасып жатады. Ол елдердің музыкасы мен музыкалық аспаптарында да көптеген ұқсастық бар.
Өзбек халық аспаптары:
гиджап, сато, сетор. дутар, танбур, уд, рубаб, дойра, нагара, сафайль, сибизик, буламан, сурнай, қошнай, най, гаджир, карнай.
Түркмен музыкалық аспаптары: дутар, гиджак, тюйдук, дилли - тюйдук, гопуз.
Тәжік музыкалылық аспаптары: рубаб, танбур, дутар, думбрак, най, карнай, сурнай, кушнай, чанг, таблак, нагара, дойра, кайрак, зонг, сетор, пангар, бланзиком, даф, тутак.
Қырғыз музыкалық аспаптары: қомыз, қыл қияқ, жығаш, ооз қомыз, темір қомыз, гоор, сырнай, керней, добулпаз, доол.
Музыкалық шығарманы тыңдау: Әрбір аспаптың ойналуын слайд арқылы көрсету
ІV. Сергіту
V. Әндету жаттығулары
Дауыс ашу жаттығулары:
• Даусыңды әдемі әрі жеңіл шығаруға тырыс.
• Дыбысты үзбей, созып орында.
• Әнді асықпай, мәнерлеп орында.
• Әнді мұғалімнің қолының қимылына қарай бірдей бастап, бірдей аяқта.
Жаңа ән үйрену: Ақ мамам Сөзі: Фариза Оңғарсынова
Әні: Махамбет Дауылбаев
Сөзін слайд арқылы көрсету
Қосымша сұрақтар беру
VІ. Қорытындылау: Сөзжұмбақ Аспаптар
Орта Азия халықтарының аспаптарының атаулары: Най, сырнай, гопуз, гиджак, дутар, рубаб, нагара
VІІ. Бағалау.
VІІІ. Үйге тапсырма: Ақ мамам әнін жаттап, жатқа әндету.
Орта Азия халықтарының музыкалық аспаптарын тану және ажырата білу
Түркі халықтарының қазіргі замандағы ОртаАзиялық интеграциясы
ОРТА АЗИЯ МЕН ҚАЗАҚСТАНДАҒЫ ХАЛЫҚ МӘДЕНИЕТІНІҢ ӨРКЕНДЕУІ
Азияның ортағасырлық мәдениеті
Шетелдерде балалар музыкалық тәрбиесінің дамуындағы негізгі бағыттар мен беталысы (тенденциялары) (Австрия, Венгрия, Болгария, Германия, Жапония, АҚШ және т.б)
Орталық Азия халықтарының ортағасырлық мәдениеті
Орталық Азиядағы қалалық мәдениеттің гүлденуі
Мәдениет ұғымы
Түркі тілдес халықтарының көне музыкалық аспаптар тарихынан деректер
Мұсылман мәдениетінің қалыптасуы, халифаттық кезең орнауы
Музыканы оқыту әдістемесі
Азия өзендеріне жалпы сипаттама
Азияның басты өзендерінің географиялық ерекшеліктері
Азия өзендерінің су мөлшері және су айналымы
Тынық мұхиттағы соғыс кезіндегі Оңтүстік Шығыс Азиядағы Жапонияның сыртқы саясаты
Қаржы орталығы мен Қазақстан бағалы қағаздар нарығы Институционалды экономика
АРИФМЕТИКАЛЫҚ ОРТАША ШАМАЛАР
Жұмыспен қамтылған халық санын жай арифметикалық орташа шама әдісімен талдау
Капитализмнің үш жетекші орталығы
1630- жылдан б.з.д. 2000 жылдыққа дейінгі Орта ғасырлық хандықтар
Орта және кіші бизнес субъектілерінің дамуын мемлекеттік қолдауды жүзеге асырудың салықтық аспектілері