Тәмпіш қара, тапсырмасы
С.Сарғасқаев Тәмпіш қара повесінен үзінді
Мақсаты:
Білімділік - жазушының өмірі мен шығармашылығы турасында қысқаша түсінік беру, повестен үзіндіні оқып, жоспар құруға дағдыландыру, жоспар бойынша түсінік айту, өз сөздерімен жеткізе білу мүмкіндіктерін арттыру;
Тәрбиелік - мәтіндегі кейіпкерлер бойындағы қасиеттерді үлгі ету, адамгершілікке, үлкенді сыйлауға, достыққа татулыққа, өнерді, еңбекті сүюге, жаман қылықтан аулақ болуға тәрбиелеу;
Дамытушылық – көркем шығарманы талдау, мінездеме беру, қазіргі өмірмен байланыстыру, салыстыру, шығармашылық ойлау, қиялдау қабілеттерін, сөздік қорларын дамыту.
Көрнекілігі: жазушы портреті, слайд, үлестірмелі кеспе қағаздар, А 3, түрлі-түсті қаламдар, т.б.
Әдіс-тәсілдері: түсіндіру, топтастыру, ой қозғау, сұрақ-жауап, әңгімелеу, түртіп алу .
Сабақ түрі: аралас.
Пәнаралық байланыс: тарих, қазақ тілі, ән.
Алдын-ала жүргізілетін жұмыстар: мәтінмен алдын-ала , оқып танысу.
Сабақ барысы:
Ұйымдастыру. Оқушы зейінін сабаққа аудару, 1,2,3 деп санау арқылы үш топқа бөліну.
Жүргізілетін жұмыстар:
1- басқыш. Мұғалімнің әрекеті. Жазушымен танысу. Мұғалім слайдты пайдалана отырып, жазушының өмірінен, қызметінен қысқаша түсінік береді.
Қазақ балалар әдебиетінің көрнекті өкілі С.Сарғасқаев
2-басқыш. Тәмпіш қарамен таныстыру.
3-басқыш. Оқушылардың әрекеті. Жоспар оқылады.
Сұлутөр ауылы.
Қырмандағы жаңалық 1-топ.
Су жағасындағы шатақ. 2-топ.
Әдепті бала. 3-топ кезектесіп барлық топ оқушылары түсіндіріп шығады.
4- басқыш.Топтық тапсырмалар. Үлестірмелі кеспе қағаздармен жұмыс. Тәмпіш қара кітабының макеті арқылы іске асырылады. Барлығы он екі тапсырма жазылған он екі кітапша.
Мұғалім тапсырмаларды слайд арқылы оқушыларға таныстырады.
1- кітапша Тәмпіш қара , тапсырмасы: Повестің Тәмпіш қара аталуының себебін түсіндіріп көр, тапсырмасы;
2-кітапша Мағынаны ажырат , тапсырмасы: Қырман , пионер , колхоз сөзінің мағынасын түсіндір.
3-кітапша Қызыл галстук , тапсырмасы: Ол кезде оқушылар неге қызыл галстук таққан, қазір сіздер көк галстук тағасыңдар, неге?
4-кітапша Көшбасшы , тапсырмасы: Тәмпіш қара ауыл балаларының өмірін өзгертті, оның ауыл балаларынан артықшылығы неде? Кітап тақырыбын басшылыққа ал.
5-кітапша Мінездеме , тапсырмасы:Тәмпіш қара – Шаншатайға мінездеме бер.Мәтінді пайдалан.
6-кітапша Қасиет , тапсырмасы:Тәмпіш қараның бойындағы қасиеттерін топтастыр.
7-кітапша Үйретуші , тапсырмасы: Шаншатайдың орнында болсаң, балаларға қандай өлең үйретер едің? Әннің бір шумағын орындайды.
8-кітапша Есебін шығар , тапсырмасы: Кейіпкерлер өсе келе Ұлы Отан соғысына қатысыпты.Қазіргі уақытта олар нешеде болуы мүмкін?
9-кітапша Сөз өнері , тапсырмасы: Тәмпіш қараның орнында болсаң, балаларға не үйретер едің, неге?
10-кітапша Ертай ,тапсырмасы: Ертайға мінездеме бер.
11-кітапша Салыстыр , тапсырмасы: Жазушының балалық шағы мен өзіңнің балалық шағыңды салыстырып көр.
12-кітапша Бізге үлгі , тапсырмасы: Басты кейіпкердің бойында өзіңе үлгі алатындай жақсы қасиеттер бар ма, Шаншатайға қызығасың ба?
Осы тапсырмаларға нақты жауап алынғаннан кейін, оқушылар үзіндінің тақырыбы мен идеялық мазмұнын ашады.
5-басқыш. Қорытынды. Сонымен тоқсан ауыз сөздің тобықтай түйіні:
Тақырыбы:1- топ жауап береді. Ауыл балаларының өмірі, ауыл тынысы.
Идеялық мазмұны,бере тәлімі:2- топ - Адамгершілікке, үлкенді сыйлауға, білім үйренуге, еңбексүйгіштікке, жақсыдан үйренуге баулу.
Берер тәлімін ашатын нақыл сөздер: 3-топ - Еңбек етсең ерінбей, тояды қарның тіленбей. Өнерлі өрге жүзеді.Бірлік болмай, тірлік болмас.
6-басқыш. Бекіту. Түртіп алу кестесі: Білемін - V; Білмеймін - +; Білгім келеді -?
7-басқыш.Бағалау. 1-топ 2-топты, 2-топ 3-топты, 3-топ 1-топты бағалайды.
8-басқыш. Үйге тапсырма:1. Үлгілі оқушы келбеті - эссе;2. Мәтіннен көркем образды сөздерді, мақал-мәтелдерді тауып жазып келу.
Атырау облысы, Жылыой ауданы, Құлсары қаласы,
№7 Е.Халықов атындағы жалпы орта білім беретін мектеп
қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі
Дайындаған: Жұмағалиева К.А.
Әдептілік
Моңғол халқы
ҒЫЛЫМЫНЫҢ ҚАЛЫПТАСУ ТАРИХЫ
Етегіңе бала жармассын
Еуропоидтық нәсіл
Бауыржан Момышұлының дара тұлғасы - қазақ халқының мақтанышы
Қазақ салт - дәстүрлерінің тәрбиелік мәнін ашу
Сын есім сөзжасамы
Мектеп бағдарламасында халық географиясын оқыту ерекшеліктері
Антоним, омоним, синоним сөздердің қолданысы. Антоним сөздердің қолданыс ерекшелігі
ҚАРАШАҰЛЫ БӘЙДІБЕК
ӘБДІКӘРІМ САТҰҚ ҚАРАХАН
ҚАРАБУРА
Қазақстанның халықаралық экономикалық қатынастардағы орны
АЛТЫНАЙҰЛЫ ҚАРАСАЙ
Социум және әлеуметтік қатынастарды әлеуметтік жұмыс өрісінің объектісі ретінде қарастыру
Экранды басқаратын процедуралар мен функциялар
Халықаралық кедендiк ынтымақтастық және мемлекеттiк экономикалық қауiпсiздiк
Ақша қаражаттарының қоры қаржы қатынастарының материалдық-заттық көрінісі ретінде
Бәсеке, оның экономикалық табиғаты мен елдің шаруашылық өміріндегі атқаратын рөлі