Ластану көздері жөнінде, қоршаған ортаны ластаушылар түрлері жөнінде есептер
№22 негізгі орта білім беретін мектеп - интернаты
химия және биология пәндері мұғалімі Қабылова Бақыт Асқаровна
Химияны оқыту үрдісінде экологиялық есептер шығару әдістемесі
Аннотация
Қоршаған ортаға индустриалды араласудың күшеюі жан – жақты ластануға әкеп соқтырды. ҚР - да қоршаған ортаның ластануы болмаған бірде – бір аймақ қалған жоқ.
Осындай антропогендік факторлармен күресу үшін жастарға экологиялық білім беру қажет. Оқушыларға экологиялық білім беру үрдісін жүргізуде химия курсының маңызы зор. Сондықтан оқушы теориялық сипаттағы экологияландырылған сұрақтарға жауапты өз бетінше іздей отырып, экологиялық мазмұндағы есептерді шешуге тырысады. Оқушылар бірігіп топпен жұмыс жасау арқылы пәнге қызығушылық сезімі оянады.
Сабақ тақырыбы: Химияны оқыту үрдісінде экологиялық есептер шығару әдістемесі
Мақсаты:
Пәндік: теориялық сипаттағы экологияландырылған сұрақтарға жауапты өз бетінше іздей отырып, экологиялық мазмұндағы есептерді шешу;
Жүйелік - әрекеттік: оқушылардың химиялық - экологиялық білімдерін қалыптастыру, шығармашылық ойлау қабілетін дамыту;
Тұлғалық: химия сабақтарында мұндай есептерді пайдалану туған өңірдің байлықтарын зерттеуге бағытталған экологиялық проблемалардың мәнін түсінуге әсер етіп, оқушылардың білімінің берік меңгерілуіне, экологиялық тәрбие алуына ықпал етеді.
Сабақ әдісі: АКТ қолдану, СТО бағдарламасының стратегиялары
Көрнекілік: 20 слайдтан тұратын презентация, 6 флипчарт, бағалау парағы
Сабақ барысы:
I. Ұйымдастыру
Жағдаят сұрақ туғызу(проблемалық сұрақ)
1. Қазақстан Республикасында қоршаған ортаның ластануы болмаған бірде – бір аймақ қалған жоқ. (иә жоқ)
2. Қоршаған ортаға индустриалды араласудың күшеюі жан – жақты ластануға әкеп соқтырды. (иә жоқ)
3. Аталған антропогендік факторлармен күресу үшін, химия сабағында экологиялық білім беріп, экологиялық мазмұндағы есептерді шешуге уақыт бөлудің қажеті жоқ. (иә жоқ)
4. Қазақстанның батыс аймағында мұнай және газ өндіру қарқындап келеді. (иә жоқ)
5. Оқушыларға экологиялық білім беру үрдісін жүргізуде химия курсының маңызы зор. (иә жоқ)
II. Жаңа сабақ
Химия - экологиялық сұрақтар мен есептерді мазмұны бойынша үш типке бөлуге болады:
1. Табиғи нысандардың химиялық сипаттамасы бар есептер;
2. Ластану көздері жөнінде, қоршаған ортаны ластаушылар түрлері жөнінде есептер;
3. Табиғатты қорғау шаралары және ластану зардаптарын жою жөніндегі есептер.
1 тапсырма
Сұрақтар:
Экологиялық мазмұнды есептер
1. Құрамында N пен P бар өндірістік қалдықтарды су қоймаларына құю нәтижесінде өзендерде көк - жасыл балдырлар көбейіп кетті. Қандай химиялық реакция көмегімен балдырлардың құрамындағы NH4+ катионы мен NO3 - анионын анықтауға болады?
Табиғи ресурстардың классификациясы.Кейбір қоршаған ортаны ластаушы заттардың тірі организмдерге әсері
Халықтың табиғи және техногендiк сипаттағы төтенше жағдайлар саласындағы құқықтары мен мiндеттерi
Ластаушы заттардың трансшекаралық тасымалдау мәселелері
Негізгі абиотикалық факторлар және ағзалардың оларға бейімделуі
Радиациялық қауіпсіздік
ӨНЕРКӘСІП ӨНДІРІСІ ЖӘНЕ ОНЫҢ ҚОРШАҒАН ОРТАҒА ӘСЕРІ
Химияны оқытуды экологиялық білім берудің негізгі мақсаты
Қазақстан аймақтарының экологиялық жағдайлары
Табиғи ортаның әлемдік ластануы
Атмосфералық ауаны қорғау туралы
Жазаның жүйелерінің және түрлерінің жалпы сипаттамасы
Диалектика — даму мен ең жалпы байланыс жөніндегі ілім
Пайда, оның экономикалық мазмұны, түрлері және анықтау әдістері «Қостанай минералдары»
Несие түрлері
Еңбек ақының мәні, түрлері және принциптері.
Ақыл-ойының дамуы артта қалған 2-3 сынып оқушыларының уақыт және кеңістік жөніндегі түсініктерді қолдануы
Кеден режимінің түрлері мен мәні
Жер үсті ж/е жер асты суларының ластануы.
Литосфера ж/е топырақ жамылғысының техногенді ластануының негіздері.
Коммерциялық банктегі несиелердің түрлері