Ұзынсары мәтінін мазмұндау

Тақырыбы: Н. Қозыбаев Наурыз көже .
Мақсаты: 1) Оқушыларға наурыз мейрамының ерекшелігі туралы мағлұмат бере отырып, наурыз көженің маңызын түсіндіру. Наурыз көженің жасалу жолын үйрету.
2) Оқушылардың ой - өрісін, қиялын дамыту. Сөздік қорын молайту. Дүниетанымдарын кеңейту.
3) Оқушыларды еңбексүйгіштікке, Отансүйгіштікке тәрбие беру.
Әдіс - тәсілдер: Сұрақ - жауап, көрнекілік, түсіндіру, әңгімелеу әдістері.
Көрнекілігі: наурыз мерекесі туралы видео, сюжетті суреттер, нақыл сөздер.
Сабақ түрі: Аралас сабақ.

Сабақ барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі.
Оқушыларды ана тілі сабағына даярлау.
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру кезеңі.
Ұзынсары мәтінін мазмұндау.
(2 оқушыдан сұрау)

ІІІ. Өткен сабақты пысықтау кезеңі.
- Сонымен ұзынсары деген не екен?
- Балалардың ұзынсары деп күтіп жүргені қонақ па екен?
- Мәтінде қандай тағам түрі айтылған?
- Оның қалай жасалатынын білесің бе?
- Қазақтың қандай ұлттық тағамдарын білесіңдер?
(ұлттық тағам суреттерін интерактивті тақтадан көрсету)

ІҮ. Жаңа сабаққа даярлық кезеңі.
- Балалар қазір қай мезгіл? (көктем)
- Көктемнің қай айы? (наурыз)
- Осы наурыз айында қандай мерекелер бар?
- Ендеше тақтаға қараңдар. (наурыз туралы видео көрсету)
- Тақтадан не көріп тұрсыңдар?
22 - наурыз қандай мереке?
- Адамдардың бәрі қалай киінген?
- Балалар 22 - наурыз жалпы мұсылман халқының оның ішінде қазақ халқының жаңа жылы. Наурыз күн жылынып, табиғаттың бәрі оянып, жаңарады екен. 22 - наурызды Ұлыстың ұлы күні деп те атайды. Бұл күні үлкен мереке. Ата – әжелеріміз. Қыз - жігіттеріміз бәрі ұлттық киім киіп, әр түрлі әндер айтылып билер биленеді.
- Өздерінің наурыз тойын тамашалап көрдіңдер ме?
- Ұлттық ойындар ойналады, жарыстар өткізіледі.
- Бұл күні балалар күн мен түн теңеледі.
- Қыдыр ата ел - жерді аралайды. Бұл күні ренжісіп жүрген кісілер бір - бірімен татуласады. Наурыз – қазақтың ұлттық мейрамы екен.
- Ал, осы мерекеде қандай тағам дайындалады?
- Наурыз көже
- Ендеше балалар, біз бүгін осы Наурыз көже деген мәтінмен танысамыз.
- Барлығын дәптерді ашып, бүгінгі күнді, тақырыпты жазып қойыңдар.

Ү. Жаңа сабақты түсіндіру кезеңі.
А) Бұл әңгімені атақты жазушы Нұрқасым Қозыбеков жазған екен.
Нұрқасым Қозыбек (таныстыру)
Ә) Оқушымен жұмыс.
1) Мұғалімнің мәтінді оқуы.
2) Мәтінің мазмұнын ашып, түсіндіру.
3) Сөздік жұмысы (тақтадан көрсету)
Уыз - жаңа бұзаулаған сиырдың алғашқы сүті.
4. Мәтінді оқушыларға оқыту.
Сергіту сәті.
ҮІ. Жаңа сабақты бекіту кезеңі.
- Наурыз көжеге қандай тағамдар қосылатынын білесіңдер ғой. Ендеше, соны жазып жібітейік.
Наурыз көже

Етқұрт, құрт, қамыр, бидай, сүт, тұз, бұршақ

ҮІІ. Қорытынды.
А) Сонымен, балалар, 22 - наурыз қандай күн? Оны кімдер тойлайды?
- Табиғат қандай күйге түседі? Наурызда дайындалатын үлкен асты қалай атайды? Оны пісірудің мақсаты не?
- балалар, қазақ халқының әр түрлі ұлттық салт - дәстүрлері де бар. (тақтадан көрсету) Ұлттық ойындар да бар. Біз осы дәстүрімізді әрқашан да құрметтеп сақтауыңыз керек.
Ә) Орамал тастамақ ойынын ойнап жіберейік. Осы ойын арқылы бір - бірімізге наурызда айтылатын жақсы тілек айтайық.
Б) Бата беру . Мейірхан сен осы наурызда айтылатын жақсы тілектің бірі бата беріп жіберші.

ҮІІІ. Үйге тапсырма беру.
Наурыз көже мәтінін мазмұндап келу.
ІХ. Бағалау



Ұқсас жұмыстар

Тізбектелген сабақтар топтамасынан алынған Ұзынсары тақырыбындағы сабақ бойынша рефлексивті есеп
Қазақ халықтық педагогикасының мәні
Қазақ әдебиетінде жүргізілетін шығармашылық жазба жұмыстары
Жазба жұмыстарын үйретуге бағытталған жұмыстар
Бастауыш сыныптағы сын жұмыстар оларды жүргізу әдістемесі
Қазақ тілі сабағында оқушыларға жазба жұмыстарының түрлерін үйрету жолындағы мәселелерге тоқталу, ашып көрсету
Жазу жұмысының түрлері мен олардың негізгі ерекшеліктері
Жасақталған сайттардағы мәтін ерекшелігі
Жазба жұмыстарының түрлері және оның өткізудің жолдары
Ана тілі пәнін оқыту әдістемесі
Жұмекен Нәжімеденов Қазақстанның қазіргі әнұран мәтінінің авторы
Сипаттау мәтінінің ерекшелігі
Мәтін мазмұнын қысқаша ауызша мазмұндау
Кітапхана мәтініне тоқталу
Мазмұндау жоспары
Оқушылардың құраған мәтінін тыңдау
Сәбит Мұқанов Есіл шығармасын мазмұндау
Кірпі мәтінін сахналау
Құжаттардың мәтініне қойылатын талаптарБілімділік
Ақсақ киік өлеңін мазмұндау, өздеріңе ұнаған жерін жаттау