Тұрлаулы және тұрлаусыз мүшелер
Сабақтың тақырыбы: Тұрлаусыз мүшелер
Сабақтың мақсаты: Білімділік: Тұрлаусыз мүшелер туралы алған білімдерін толықтыру, сөйлем мүшелері туралы пысықтау, таза, сауатты жазу дағдысын жетілдіру.
Дамытушылық: Оқушылардың ой - өрісін, сөйлеу тілін дамыту. Өз ойын тез, жүйелі жеткізе білуге дағдыландыру.
Тәрбиелік: Елін, жерін, тілін, тарихын құрметтейтін жаны таза, адамгершілігі мол азаматты қалыптастыру. Патриоттық тәрбие беру.
Сабақтың түрі: Аралас сабақ
Сабақтың әдісі: Пысықтау, ой - қозғау, көрнекілік, сұрақ - жауап, талдау, жинақтау.
Көрнекілігі: Суреттер, интербелсенді тақта, оқулық, ережелер, тест сұрақтар, тірек сызбалар
Ұйымдастыру кезеңі: Сабаққа даярлық.
Қазақ тілім - өз тілім, ана тілім,
Абай, Мұхтар сөйлеген дана тілім.
Қастерлейді ұл - қызың мәңгі сені,
Болашағым, бақытым, дара тілім.
- Міне, балалар, кемеңгер, ғұлама, ақындарымыздың тілі - туған тіліміз - қазақ тілі екен. Ендеше қазақ тілі сабағымызды бастайық.
- Балалар, мынау қандай құс?
- Қыран құс.
- Қыран құс қайда бейнеленген?
- Туда.( Туды көрсету)
Көркем жазу.
— Қазір дәптерлеріңді ашыңдар. Бүгінгі күннің жады мен тақырыпты жазыңдар..
Ту сөзін көркем етіп дәптерге жазамыз
Үй тапсырмасын тексеру.
- Балалар, үйге берілген жаттығуды жинап алған дәптерлеріңнен тексеремін.
“Миға шабуыл”
- Балалар, сабағымызды бастамас бұрын өткен тақырыптарды еске түсіріп алайықшы.
1. Сөйлем мүшелері дегеніміз не?
— Сөйлем құрамындағы нақты сұраққа жауап беріп тұрған толық мағыналы сөздерді сөйлем мүшелері дейміз. Айдын бормен жазды.
2. Сөйлем мүшелерінің қандай түрімен таныстық?
— Тұрлаулы және тұрлаусыз мүшелер.
3. Тұрлаулы мүшелерге қандай сөйлем мүшелері жатады?
— Бастауыш пен баяндауыш.
4. Бастауыш дегеніміз не?
— Қимыл, іс - әрекет иесін білдіретін сөзді бастауыш дейміз. Бастауыштың сұрақтары: кім? Кімдер? Не? Нелер? Кімі? Несі? Жәния дайындалды.
5. Баяндауыш дегеніміз не?
Бастауыштың ісін, қимылын білдіретін сөздерді баяндауыш дейміз. Баяндауышқа не істеді? Неғылды? Қайтті? деген сұрақтар қойылады.
6. Тұрлаусыз мүше дегеніміз не?
— Сөйлемдегі бастауыш, баяндауыштардан басқа сөйлем мүшелерін тұрлаусыз мүшелер дейміз. Оларға Қандай? Кімге? Неге? Нені? Қашан? Қайда? деген сұрақтар қойылады.
Жаңа тақырыпты түсіндіру.
— Сонымен балалар, біз бүгін тұрлаусыз мүше туралы білімімізді ары қарай толықтырамыз.
Оқулықпен жұмыс.
72 - жаттығу
Сөйлемді көшіріп жаз. Сөйлем мүшелеріне талда.
73 - жаттығу
Мақалды көшіріп жаз. Тұрлаулы, тұрлаусыз мүшелердің астын сыз. Мақалдың мәнін қалай түсінесің?
Сергіту сәті
Аспанға қарап ай көрдік,
Төменге қарап жер көрдік.
Оңға, солға бұрылып,
Егеменді ел көрдік.
Шығармашылық тапсырма
Көп нүктенің орнына тиісті сөздерді қойып, мақал - мәтелді жаз. Түрлаусыз мүшелерді тауып, астын сыз.
Есті ……ер жетіп,
Елдің қамын ойлаған.
Ессіз……. кері кетіп,
Есерлігін қоймаған.
“Адастырмақ” ойыны
≈ ─ ═∙
─ ═ ≈∙
═ ≈ ─∙
Семантикалық карта
Қорытынды бөлім.
Не үйрендік? Не білдік? Тест тапсырмалары.
Бағалау
Оқушыларды бағалау
Үйге тапсырма
75, 77 – жаттығу 94 бет
- Сабақ аяқталды. Сау болыңыздар!
Тұрлаусыз мүшелер жүктеу
Бірыңғай мүшелердің байланысуы
Анықтауыш оның жасалу жолдары
Сөйлем мүшелері
Пысықтауыш сөйлем мүшесінің ғылыми зерттелуі
Сөйлем мушелерінің зерттелуі
Күрделі пысықтауыш сөйлем мүшесінің ғылыми зерттелуі
Жай сөйлем
Сөйлемнің тұрлаусыз мүшелері
Тұрлаусыз сөйлем мүшелерінің зерттелуі
Сөйлемнің тұрлаулы мүшелері
Аурудың тұрақтылығы және даму себебі
Коммерциялық ақпарат пен коммерциялық кұпия мәні және оны қорғау
Жазаның жүйелерінің және түрлерінің жалпы сипаттамасы
Аудиттің мәні және оның нарықтық экономика жағдайындағы ролі
Адамдар арасындағы қарым-қатынас және іс-әрекет психологиясы
Жиынтық сұраныс және жиынтық ұсыныс,бұлардың кейнстік үлгісі
Агробизнес және агроөнеркәсіп интеграциясының арасындағы байланыс
Ақшаның маңызы, қызметтері және оның ерекшеліктері
Қабатты гидравликалық жару және ұңғылардың түптік аймаққа әсер ету
ПАСКАЛЬ - Программалау стилі, деректерді енгізу және шығару