Жануарлар тіршілігі
Дүниетану 1 сынып
Сабақтың тақырыбы: Аңдардың қысқы тіршілігі
Сабақтың мақсаты: 1. Білімділік жағынан, аңдар жайлы білімдерін жинақтап бұл байланысты сөздерді меңгерту.
2. Дамытушылық жағынан, оқушылардың логикалық ой - өрісін, тіл байлығын, сөздік қорын, ойлау қабілеттерін дамыту.
3. Тәрбиелік жағынан, қоршаған ортаны қорғауға, жануарларды аялай білуге оларға қамқор жасауға тәрбиелеу.
Түрі: Аралас сабақ, жарыс.
Әдісі: Сұрақ - жауап, түсіндіру, топтық жұмыс, пәнаралық байланыс еңбек.
Көрнекілік: Интерактивті тақта, сөзжұмбақ, электронды оқулық, суреттер слайдтар, тірек сызбалар.
Сабақтың барысы: 1. Ұйымдастыру кезеңі.
а) Психологиялық дайындық.
Армысың шапағатты күніміз,
Армысың мейірімді жеріміз,
Армысың табиғат – анамыз,
Келді сізге өзіңіздің балаңыз.
б) Балалар, қалай ойласыңдар өлең не туралы?
- Табиғат туралы қай кітаптан оқып білеміз?
- Олай болса, балалар қазір біз дүниетану сабағын бастаймыз.
Табиғат
Тірі табиғат
Адам Жануар Өсімдік
2. Үй тапсырмасын сұрау.
Өсімдіктердің қысқы тіршілігі:
Үлестірмелі қима қағаздар арқылы топтардан сұрау:
1 – топ: Өсімдік деген не?
Өсімдіктің неше тобы бар?
2 – топ: Өсімдік кімдерге, нелерге керек?
3 – топ: Өсімдіктің пайдасы қандай?
Өсімдік өсу үшін не керек?
3. Қайталау – оқу анасы.
Үй тапсырмасын қорыту
♦ Өсімдік → тірі ағза тыныс алады, өседі, көбейеді, қоректенеді, қурайды,
♦ Өсімдік → Сусын, тағам ауа, әрі кітап, жеміс
4. Ойлайық та шешейік!
Сөз жұмбақ арқылы жаңа сабақтың тақырыбын шығарып алу.
1. Жыл мезгілі?
2. Ағаш түрі?
3. Судың түсі қандай?
4. Күн бізге не береді?
5. Қыста не жауады?
Олай болса, бүгінгі біздің сабағымыз Аңдардың қысқы тіршілігі
1. Қандай жабайы аңдарды білесіңдер?
Жабайы аңдар табиғатқа өздігінен тіршілік етуге бейімделген
Аңдарды қорғау мақсатында көптеген қорықтар бар. Мысалы үшін Үстірт қорығы 1984 жылы ашылды. Оса қорықта қорғауға алынған аңдар тіршілік етеді. Олар Қазақстанның Қызыл кітабына енгізілген.
5. Электронды оқулықпен жұмыс.
а) Мәтінді оқып беру
ә) Жекелеген оқушыларға оқыту
6. Сергіту сәті
Ұзын құлақ сұр қоян
Естіп қалып сыбдырды
Ойлы, қырлы жерлермен
Ытқып - ытқып жүгірді.
Қарап еді артына
Қиығын салып көзінің
Келе жатқан томпаңдап
Көжегі екен өзінің
7. Кім жылдам? ойыны.
Жұмбақтар шешу:
а) Ит сияқты пішіні
Ұнатпайды кісіні.
ә) Сылдырдан қорқады
Шошынып жортады.
б) Аузы бейне шалғы орақ,
Шөп емес, бірақ мал орады.
8. Жануарлар тіршілігі .
1 - топ
Ермексаздан қоянды мүсіндейді.
Қоянның қысқы тіршілігі туралы айтады.
2 – топ
Қасқырды мүсіндейді
Қасқырдың қысқы тіршілігі туралы айтады.
3 - топ
Тиінді мүсіндейді
Тиіннің қысқы тіршілігі туралы айтады.
9. Не білдің? Не үйрендім?
10. Сабақты қорыту. Аңдар туралы тақпақтар айтады.
Аңдардың пайдасы
↓
Терісі – киім
Құйрығы – жаға
Мекен ортасына бейімділігі
ЭКОЛОГИЯ ҒЫЛЫМЫ ЖӘНЕ МІНДЕТТЕРІ
Адамгершілік мәдениетін қалыптастыруға бағытталған эксперимент жұмысының мазмұны мен нәтижесі
Экологиялық факторлар туралы ақпарат
Микроорганизмдерге сыртқы факторларының әсері
Жасушаның биологиясы
Құрлық тіршілік ортасы
Стенобионттық және эврибионттық организмдер.Негізгі абиотикалық факторлардың – жарықтың, температураның, ылғалдылықтың, тұздылықтың және т.с.с.Абиотикалық фактордың сигналдық мәні
БАҚЫЛАУ ЖҰМЫМЫ
Абиотикалық факторлар және олардың тірі организмдерге әсері
Омыртқасыз жануарлар даму ерекшелігі
Жануарлар дүниесін қорғау заңдылығы
КЕЙБIР 0МЫРТҚАЛЫ ЖАНУАРЛАРДЫҢ ЖӘНЕ АДАМНЫҢ ДАМУЫ
Омыртқасыз жәндіктер мен омыртқалы жануарлар
Жануарлар жауынан қалай құтылатынын өздерің әңгімелеп, талқылаңдар
Жануарларды сұрыптау
Дәрумен (Витамин) - адам мен жануарлардың тіршілігіне, олардың организміндегі зат алмасудың бірқалыпты болуы үшін аз мөлшерде өте қажетті биологиялық активті органикалық қоспалар
Адецидуаттарға барлық тұяқты үй жануарлары жатады
Айырша без (грек, thymus - тимус) - омыртқалы жануарлар мен адам организмдеріндегі иммундық жүйенің қалыптасуы мен оның қызметінің толық атқарылуын қамтамасыз ететін без
Өсімдік пен жануарлардың ыстыққа, суыққа, ауа қысымына, су тереңдігіне, хим