Септеулік шылаулар мыналар

Тақырып: Септеулік шылау
Қазақ тілі 6 сынып
Сабақтың мақсаты: Шылау туралы алған білімдерін толықтыру, септеулік шылаудың өзіндік ерекшелігін таныту
Күтілетін нәтиже: 1. Шылау, шылаудың түрлерін, жасалу жолын, басқа сөз таптарынан ерекшелігін түсінеді;
Мәтіннен, көркем шығармалардан шылауды тауып, түрлеріне қарай ажыратып, жасайды;
Өзара бағалайды, пікір айтады, түйіндейді
Сабақтың түрі: жаңа білім игерту

Психологиялық ахуал 3 мин
2мин І. Сәлемдесу, түгендеу, назарларын сабаққа аударту.
Топқа бөлініп отыру.
Сергіту сәті. Қызығушылықтарын ояту.
Өрмекші тренингі. Жіп орамын лақтыру арқылы бір - біріне тілектерін айту
• Критериалды бағалау парағымен таныстырып, тарату.

Үй тапсырмасы 10мин
ІІ. Үй тапсырмасын тексереді
Ой қозғау (түрткі тастау)
Сұрақ - жауап арқылы жұмыс:
— Шылау дегеніміз не?
— Шылау сөйлем мүшесі бола ала ма? Неліктен?

Критериалды бағалау парағымен таныстырып, тарату.
1., Шылау туралы толық мағлұмат берілуі
2. Жеткізудегі ой ұшқырлықтары
3. Талғампаздығы, әсемдігі

ОҮБ
Екі жұлдыз, бір тілек арқылы бағалау.

Білу 5мин
Жаңа білімді игерту
Күн ретін жазғызады, тапсырма береді;
Септеулік шылау өз бетімен оқу. түсіну
Өзара оқыту жұптық жұмысын ұйымдастыру

Түсіну 5мин
Шындық, жалған әдісі
1. Септеулік шылаулар белгілі бір септік тұлғадағы толық мағынадағы сөздермен тіркесе келіп, оған қосымша (мезгілдік, мекендік, амалдық, себептік,, мақсаттық) мән үстеп, оны екінші сөзбен байланыстырады.
2. Септеулік шылаулар мыналар; Да, де, та, те, мен, яки, немесе.
3. Септеулік шылаулар сөйлемде 2 түрлі қызмет атқарады.
4. Септеуліктер орыс тіліндегі глагол деген сөз табыны жақын.
5. Түбір (кейде көптік тәуелдік) тұлғадағы зат есім, тұйық етістік, есімшемен тіркесетін септеуліктер: арқылы, жайында, үшін, туралы сайын, сияқты.
6. Барыс септігіндегі сөздермен тіркесетін септеуліктер кейін, соң, гөрі, бері, бұрын, әрі, шығыс септіктегі сөздермен тіркесетін септеуліктер дейін, шейін, таман, қарай, салым, жуық, тарта.
7. Осымен септеуліктер бітті.

Қолдану 10. мин
ІV. Мағынаны тану.
1. тапсырма. (5 минут)
1 - топ Арқылы, жайында, үшін, тәрізді септеуліктерді қатыстырып сөйлем құрау, тіркескен сөзге қандай мағына үстеп тұрғанын анықтау, қай сөз тіркесімен тіркесіп тұрғанын айту
2 - топ Таман, қарай, салым, жуық
3 - топ Соң, кейін, бұрын, әрі
4 - топ Қатар, қабат, бірге
5 - топ Сияқты, таман, гөрі, қатар
Бағалау дескрипторлары:
1. Сөйлем құрай білу
2. қандай сөзбен тіркесіп тұрғанын айтады.
3. Тіркескен сөздерге қандай мағына үстеп тұрғанын ажырата білу

Тест тапсырмасы
Бағалау дескрипторлары:

Шығыс Қазақстан облысы, Семей қаласы,
Шақаман ауылы, Шақаман жалпы орта білім беретін мектебі
Қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі Маширбаева Лазатия Саматовна

Толық нұсқасын жүктеу



Ұқсас жұмыстар

Шылау
Іскерлік кездесу және еңбек келісімі
Демеулік шылаулардың семантикалық түрлері
Қазақ жазуы және Ахмет Байтұрсынов
Қомсыну демеулік шылауы
Қазақ тіліндегі демеулік шылаулардың қызметі
Түрік және қазақ тілдеріндегі шылаулар
Септік категориясының мағыналары
Ескі қыпшақ жазба ескерткіштері тіліндегі шылау сөздердің қолданысы
Көне Түркі тіліндегі шылау сөз табының мағыналық түрлері
Жалғаулық шылауларын ата
Септеулік шылаулар
Жалғаулық шылаулар
Отбасым мыналар
 Дамудың қазіргі кезеңінде сыртқы экономикалық байланыстарға мыналар жатады
Азаматтық қорғаныстың негізгі міндеттері мыналар
Жалпы сабақ жүргізу барысында пән мұғалімдері педагогикада белең алған дидактикалық және әдістемелік ұстанымдармен қоса, пәнге тікелей қатысты спецификалық ұстанымдарға жүгінедіОларға мыналар жатады: тарихилық ұстанымы
Үйге тапсырма Шылауларды қатыстырып сөйлемдер құрау
Сөйлемдегі шылаулардың астын сыз
Демеулік Шылаулардың емлесі