Адам ата
Күнделікті сабақ жоспары, әдебиет 5 сынып.
Тақырыптар:
21. Адам ата
22. Сымайыл, Зәмзәм
23. Әдеби ертегілер
24. Әдеби ертегілер. Ә Тәжібаев Толағай . Толағайдың ерекше сипаты, ерен ерлігі.
25. Мысал. А. Байтұрсынов Егіннің бастары
№5 Сабақ үлгісі:
Сабақ жоспары
1. Пән аты: Әдебиет
2. Сыныбы: 5
3. Күні, айы, жылы: 28 қараша
4. Тоқсан: ІІ
5. Мұғалім: Р. Қалматаева
Сабақтың тақырыбы: Адам ата
Сабақтың мақсаты:
1. Білімділік: оқушыларға адам ата туралы мәлімет беру,
2. Тәрбиелік: оқушыларды адамгершілікке, ізгілікке баулу, елжандылыққа, ұлтжандылыққа баулу.
3. Дамытушылық: оқушылардың әдеби дүниетанымдарын кеңейту, пікірлесу, мәнерлеп оқу дағдыларын арттыру.
Сабақтың типі: аралас сабағы.
Сабақтың түрі: дәстүрлі сабақ.
Сабақтың әдіс - тәсілі: сұрақ - жауап, мәнерлеп оқу, әңгімелеу, түсіндіру.
Сабақтың көрнекілігі: Қазақ әдебиеті энциклопедиясы
Пәнаралық байланыс: тіл, тарих.
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі: 1. Оқушылармен сәлемдесу.
2. Оқушылардың сабаққа қатысын тексеру.
3. Оқушылардың зейіндерін сабаққа аудару.
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру:
1. Қасиетті Құран Кәрім жайында оқу, мазмұндау.
ІІІ. Білім тексеру:
Сұрақ жауап
1. Құран Кәрім жайында не білесіңдер?
2. Құранда неше сүре бар?
3. Құран Кәрім адамды қандай болуға тәрбиелейді?
ІV Жаңа сабаққа дайындық
1. Сабақ тақырыбын тақтаға жазу
2. Сабақ мақсатын түсіндіру
V. Жаңа тақырыпты түсіндіру:
Алла тағала күллі әлемді бір күнде жаратты. Адам баласы мен жан - жануарлар және бүкіл тіршілік өмір сүруі үшін бар қажетті нәрселерді пайда қылды.
Оннан әрі Алла тағала байтақ Жерді мекен тұтуға Адам атаны және оның ұрпақтарын жаратуды ойлады.
Алла тағала балшықтан Адам атаны – Сапиолланы жасады. Оған Алла тағала өзінің демінен дем үрледі, яғни жан берді. Сонымен ол тіршілік тынысына ие кәдімгі адам болды.
Адам атаға жүгіну жайлы Алла тағала періштелерге әмір берді. Олар Алланың әмірі бойынша іззетпен келіп, Адам атаға бас иді. Бірақ ібіліс Алланың әміріне бағынбады. Адам атаға бас иуден бас тартты. Бұл қылық Аллаға шек келтіру еді.
Алла тағала ібілістің азғыруына орай, оған жаза берді.
- Бұл арадан қараңды батыр, - деді. – Сендей қуаландыға қарғыс, нәлет қамыты қиямет – қайымға дейін сенен алынбасын!
Ібіліс Алладан кеңшілік тілеп: Адамзатқа қиямет – қайым болғанша тірі жүрсем деп Аллаға жалбарынды.
- Сол күнге жетуіңе кеңшілік еттім,- деді оған Алла тағала.
Алла тағала Адам атамен Хауа ана жұмақтағы жемістерді қалағанынша үзуге жеуге рұқсат етті. Десе де оның ішіндегі бір ағашқа жуымау жөнінде тыйым салды.
Ібіліс Адам атамен Хауа ананы әлгі ағаштың жемісін жеуге азғырда. Адам атамен Хауа ана ібілістің сөздеріне сеніп, тыйым салынған ағаштың алмасынан үзіп жеді.
Адам атамен Хауа ана Алланың әміріне қиғаштық істегендіктен, жұмақта тұрудан шектелініп, пәни дүниеге жөнелтіліп, жерді мекен тұтатын болды. Кім Алла меңзеген дұрыс жолмен жүрсе, Алланың әміріне құлақ асса, сол адам сайтанның азғыруынан қорықпайтындығын, кім Алланың әмірін қабыл алмай дұрыс жолдан тайса, сол тұрмыста таршылық тартып, теріс жолға түсетіндігін айтты.
VІ. Түсінік тексеру:
Сөздік жұмысы:
Алла – Ислам діні ұғымында күллі әлемді жаратушы.
Уаһи – хабар( Тек Жәбірейіл періште арқылы Мұхаммедке аян беріп, құлағына сыбырлап айтуы нәтижесінде ғана түсірілді).
Сахаба – пайғамбарымыздың әрдайым қасында жүріп, уағыздары мен соғыс жорықтарына қатысып, ислам дініне үлес қосқан серіктері.
Хафиз – құранды жаттап, үнемі есінде сақтаған адам.
Қари – құрашды жаттап, оны жеті түрлі қырағатқа салып оқушы адам.
Ғайып – көзбен крмесек те жүрекпен, иманмен сезінетін әлем, яғни ғайып әлемі. бұл жерде: періштелерге Алла тағала Адам атаны жаратпай тұрғанда, ол ғайп болып саналатын еді.
Сапиолла – Адам атаның шын аты.
Уасуаса – азғыру.
VІІ. Жаңа сабақты бекіту:
1. Оқулықпен жұмыс.
• Адам атаны жаратудағы Алланың ойы қандай?
• Періштелер неге уайымдады?
• Адамда Алла қалай жаратты, оның тұңғыш есімі кім?
• Адам ата мен Хауа ананы кім азғырды?
• Алланың ібліске берген жазасын айт.
VІІІ. Сабақты қорыту:
1. Бағалау
2. Үй тапсырмасын беру.
1. Адам ата туралы түсінік.
Толық нұсқасын қарау
Саяси құқықтар мен бостандықтар азаматтың субъективті құқықтары мен бостандықтарының маңызды бөлігі
Қорқыт атаның даналық сөздері
Бала дамуындағы ата-ананың рөлі. Отбасылық тәрбиенің қателіктері
АТА-АНА МЕН БАЛА ҚАРЫМ -ҚАТЫНАСЫНДА ТРАНЗАКТТІК АНАЛИЗДІ ҚОЛДАНУДЫҢ МАҢЫЗДЫЛЫҒЫ
Отбасының мәдениетін ұйымдастырушы
Бастауыш мектептің отбасы тәрбисімен сабақтастығы
Бала тәрбиесі және отбасы
Отбасындағы балалар рөлі
Отбасының бала тәрбиесінде алатын орны
Қорқыт ата дастанындағы ұлттық идея
Адамдар арасындағы қарым-қатынас және іс-әрекет психологиясы
Ерте Палеолит адамдары
Ауыл мектебі оқушыларын рухани-адамгершілікке тәрбиелеудің педагогикалық шарттарының орындалуы
Адамдар арасындағы қарым-қатынастар
ӘЛІБЕКҰЛЫ СЫПАТАЙ
ТАЙМАНҰЛЫ ИСАТАЙ
Нидерланды еліне экономикалық сипатама
МҰХАММЕД ХАЙДАР ДУЛАТИ ШЫҒАРМАШЫЛЫҒЫНДАҒЫ АДАМ МӘСЕЛЕСІН ФИЛОСОФИЯЛЫҚ ТҰРҒЫДАН ТАЛДАУ
МҰҚАҒАЛИ МАҚАТАЕВ
Оңтүстік Корея Республикасының дамыған елдер қатарына қосылудағы мемлекеттік шараларының рөлі