Сөз мәйегі аялдамасы
Тақырыбы: Тіл тағдыры – ел тағдыры
Мақсаты: Ана тілінің қадір - қасиетіне, болашағына қамқор болып, өз үлесін қосуға тәрбиелеу. Ұлы ақы - жазушылардың сөзін түсіне білу, алған
білімдерін дамыту. Өлеңдерді мәнерлеп оқуға, мақал - мәтелдерді тиімді пайдалануға, өз Отанын қорғай білуге баулу.
Түрі: треннинг
Көрнекілігі: нақыл сөздер
Барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі. Оқушыларды жебе тастау арқылы төрт топқа бөліп отырғызамыз.
Мұғалім: Құрметті ұстаздар, оқушылар! Бүгінгі Тіл тағдыры - ел тағдыры атты треннинг сайысымызға қош келдіңіздер!
- Тіл – қоғамдағы қарым - қатынас құралы. Қазақ тілі дүние жүзіндегі ең бай, беделді де бейнелі тілдердің бірі. Ж. Аймауытов: Ана тілін жақсы меңгеріп алмай тұрып, өзге пәндерді түсіну мүмкін емес. Ана тілі – жүректің сырларын, халықтың басынан кешкен дәуірлерін ұрпақтан - ұрпаққа жеткізіп, сақтап отырған қазына деген. Міне, осыдан дана аталарымыздың сөздеріне терең түсіністікпен қарай отырып, сайысымызды бастаймыз. сайыс шартымен таныстыру.
Аялдамаға тез жетіп, тапсырманы орындау керек. Ең жоғарғы ұпай саны 5 балмен есептеледі. Ұпай саны жоғары болып жеткен топ марапатталады.
Өтілу барысы:
І. Сырлары көп білімнің аялдамасы
Көп ойлан, жақсы сөйле – нұсқа болсын,
Сұраса жауабың да қысқа болсын
Ж. Баласағұни
Тапсырма: І топқа:
1. Абай білім алған медресе қалай аталады?
2. Қазақ тілінде неше септік бар, атап шық?
3. Қазақ хрестоматиясын жазған кім?
4. Белгілі бір құбылыс, оқиға жөнінде хабарлайтын мәтін түрі?
ІІ топқа:
1. Желтоқсан оқиғасының құрбандарын ата?
2. Ойлан сөзінің түбірі қандай?
3. Қ. Р. Мемлекеттік тілі қай тіл?
4. Ата сөзін септе
ІІІ топқа:
1. Абайдың қанша қара сөзі бар?
2. Қ. Р. нышандарын ата
3. Айтыстың түрлерін ата
4. Жеті санының ұғымдарын ата
ІV топқа:
1. Сөз таптарын ата
2. Әдемі сөзіне синонимдік қатар құрау
3. Тіл туралы 5 мақал - мәтел айт
4. Тіл туралы өлең жолын оқы
ІІ. Сүйемін туған тілді... аялдамасы
4 топқа тапсырма: Тіл туралы өлеңді мәнерлеп оқу.
ІІІ. Атаның сөзі - ақылдың көзі аялдамасы.
Сөз - өмірдің салмақты түйіні,
Әрбір сөзде жатыр маржан бұйығып.
Ә. Жәми
Тапсырма: Тіл туралы мақал - мәтел жатқа айту.
(Уақыт беріледі)
ІV. Сөз мәйегі аялдамасы.
Тіл қаруы – сөз, сөз қаруы - ой ақылды ой, алғыр сөз адамның ең жоғарғы қасиеті
Ғ. Мұстафин
Тапсырма: Адасқан әріптерді дұрыс қойып, бір сөз шығару керек. (Әр топқа 3 сөзден беріледі).
І топ:
П. Қ. И. Ұ. Я (құпия)
Ш. Қ. О. Ы. Т. Қ. Л. (тоқшылық)
М. Н. А. Ы. Д. И. Қ. Л. (имандылық)
ІІ топ:
А. І. А. Т. Н. І. Л. Н. (ана тілін)
І. Б. У. Л (БІЛУ)
М. З. П. Ы. Р. Ы. А. (парызым)
ІІІ топ:
Ө. К. Н. Р. Й. Е. К. Е. Т. І. М. (көркейтемін)
Л. Т. І. (ТІЛ)
А. Б. Й. Ы. Л. Ы. Н. Ғ (байлығын)
ІV топ:
І. Т. Л. (тіл)
А. Т. С. У. Л. Ы. А. М. Й. Ы. Н. Т. (таусылмайтын)
Ф. Б. Л. Й. Қ. Ы (байлық)
ІV. Тілді қорғау - парызым аялдамасы.
Білімділіктің ең басты факторы туған тілінде сөйлеу мен оны сыйлаудан басталады (П. Гегель)
Тапсырма: болашақта Қазақстан халқы қазақ тілін қалай меңгеретіндігін көз алдына елестете отырып сурет немесе 5 мин эссе жазу. (уақыт беріледі)
Қорытындылау кезеңі:
Қорытынды сөзді қазылар алқасына береміз.
Жеңімпаз топты марапаттау.
І топқа:
1. Абай білім алған медресе қалай аталады?
2. Қазақ тілінде неше септік бар, атап шық?
3. Қазақ хрестоматиясын жазған кім?
4. Белгілі бір құбылыс, оқиға жөнінде хабарлайтын мәтін түрі?
ІІ топқа:
1. Желтоқсан оқиғасының құрбандарын ата?
2. Ойлан сөзінің түбірі қандай?
3. Қ. Р. Мемлекеттік тілі қай тіл?
4. Ата сөзін септе
ІІІ топқа:
1. Абайдың қанша қара сөзі бар?
2. Қазақстан Республикасының нышандарын ата
3. Айтыстың түрлерін ата
4. Жеті санының ұғымдарын ата
ІV топқа:
1. Сөз таптарын ата
2. Әдемі сөзіне синонимдік қатар құрау
3. Тіл туралы 5 мақал - мәтел айт
4. Тіл туралы өлең жолын оқы
Сауат ашу мәселесі бастауыш сынып окушыларын оқыту
Сөз тіркесінің түрлері, топтастыруы
Қимыл-қозғалыс ойындарының нұсқалары
Грамматика және тіл дамыту
Айналадағы әлеммен таныстыру сабағында қимылды ойындар арқылы бала белсенділігін арттырудың педагогикалық ерекшелігі
ГАЖ негізінде ақпараттық анықтамалық жүйе құру
«Грамматика, емле және тіл дамыту жұмыстарына үйретудің әдіс-тәсілдері»
Эстетикалық тәрбие туралы жалпы түснік
Экскурсиялық құжатты жобалау (Алматының архетектуралық көрінісінің ерекшелігі)
Автобус қозғалысы жұмысын ұйымдастыру
Сөздік
Қосарлама сөздердің семантикалық сипаты
Қаламгерлік көсемсөзі
Тіл, сөз өнер туралы мақал-мәтелдер
О.Қ.О Созақ ауданының эконом икалық географиялық орны
Мадрид келіссөз үрдісі.
Модаль сөздер
Жып - жылы сөйлеген сөздерімен, Жіберетін бойымды жылындырып
Тіл қазынасы - ескі сөз
АТАЛАР СӨЗІ – АҚЫЛДЫҢ КӨЗІ