Лиро - эпостық жырлардың түрлерін топтастыру
Қазақ әдебиеті (7 сынып)
Сабақтың тақырыбы: Лиро - эпостық жырлар
Сабақтың мақсаты:
а) лиро - эпостық жырлар туралы түсінігін кеңейту, оқушыларға ойландыратын сауал бере отырып, пікірін тыңдау;
ә) білімдік танымын, шығармашылық қабілетін, тілдік қорын, ізденістерін арттыру;
б) еңбексүйгіштікке, ұқыптылыққа тәрбиелеу;
Сабақтың түрі: жаңа сабақ
Сабақтың әдісі: сұрақ - жауап, баяндау т. б
Сабақтың көрнекілігі: кітаптар, дидактикалық материалдар т. б
Пәнаралық байланыс: тарих
Сабақтың барысы:
а) Ұйымдастыру кезеңі:
Оқушылармен амандасу, түгелдеу, оқу құралдарын тексеру, сыныптың тазалығына көңіл бөлу. Оқушылардың зейінін сабаққа аудару.
ә) Үй тапсырмасын пысықтау
1. Ауыз әдебиеті дегеніміз не?
2. Ауыз әдебиетінің қандай салаларын білесіңдер?
3. Тұрмыс - салт жыры дегеніміз не?
б) Жаңа сабақты түсіндіру:
Қазақтың эпостық жырларының ерекше бір бөлімі - ғашықтық жырлары. Ғашықтық жырлардың батырлық эпостан басты - басты үш ерекшелігі бар.
Ең алдымен, батырлардың халық мүддесі жолындағы күресін негізгі тақырып ететін батырлық эпостай емес, ғашықтық дастандардың өзекті тақырыбы - екі жастың бақытқа жету жолындағы тартысы, қасірет – зары, махаббаты.
Екіншіден, батырлық дастандарда шешуші рол атқара бермейтін рулық қарым - қатынастар, тұрмыс - салт, әдет - ғұрып ғашықтық жырлардың фабуласына заңды түрде қабысады.
Кітаппен жұмыс: Кітаптан лиро - эпостық жырлар туралы түсінікті оқу, ойларын жеткізу.
Топпен жұмыс: Лиро - эпостық жырлардың түрлерін топтастыру.
Лиро - эпостық жырлар
↓
Қозы Көрпеш - Баян сұлу
Айман - Шолпан
Сұлушаш
Қыз жібек
Ләйлі - Мәжнүн
Құсырау - Шырын
Қалқаман - Мамыр
Білімді бекіту: Өтілген тақырыпқа байланысты бірнеше сұрақтар қоямын. Түсінбеген сұрақтарына жауап беремін.
1. Лиро - эпостық жырының батырлар жырынан қандай айырмашылығы бар?
2. Ғашықтық жырлардағы қайсысының киносын көргенсіңдер?
Білімді бағалау:
Оқушылардың жауаптарына, сабаққа белсене қатысып отырғандарына қарай білімдері бағаланады.
Үйге тапсырма: Лиро - эпостық жырлар туралы оқып, кітаптар алып келу.
Лиро- эпостық және батырлар жырындағы салт- дәстүрлерді оқыту
Лиро - эпостық жырлар
САБАҚТЫҢ ӘДІСТЕМЕЛІК ӨҢДЕЛУІ
Модульдік оқыту технологиясының болмысы
Қазақ тілінде тарихи хикая
Фольклордағы даналық мұраларды айқындауда М.Әуезовтің әдебиеттануға қосқан үлесі
Модульдік оқыту технологиясы оқушыны дамыту құралы ретінде
Қазақ эпостарының лингвомәдениеттанымдық, лингвокогнитивтік тұрғыда зерттелу жайттары
Қыз Жібек жыры және оның поэтикасы
«Қыз Жібек» эпосының орындалу ерекшеліктерін бірнеше орындаушылық нұсқаларды салыстыра зерттеу
Жазаның жүйелерінің және түрлерінің жалпы сипаттамасы
ҚҰЖАТТАРДЫ ТОПТАСТЫРУ
Жай сөйлемнің түрлерін қайталағанда сөйлем мүшелерін қалыпты астын сызғызып, жақша ішіне сөйлем ретінде жазғызған дұрыс
Жырлардың авторлары - көбінесе сол оқиғаларды көзімен көрген тұстастары
Неологизмдер стиль түрлерінің жалпы қай - қайсысында, тіпті сөйлеу стилінде де азды - көпті қолданылады
Омонимдер (сырт формасы, дыбыстық құрамы бірдей, бірақ білдіретін мағынасы әр түрлі сөздер) жеке тұрған қалпында стиль түрлерінің жалпы қайсысында да қолданыла береді
Энергия түрлерін ажырату
Экожүйе түрлерін жіктеу
Эпостық жырлар
Мехтық шикізаттардың қысқы түрлерін сорттау ерекшеліктері