Қасқыр мен жеті лақ Авторы: ағайынды Гриммдер орыс халқының жазушыларыҚазақ тіліне аударған
Сабақтың тақырыбы: Қасқыр мен жеті лақ
Авторы: ағайынды Гриммдер орыс халқының жазушылары
Қазақ тіліне аударған: Орынбаева Ә.Б.
Мақсаты: 1. Оқушыларды ертегі мазмұнын дұрыс, түсініп оқуға үйрету.
2. Ақыл – ой, шығармашылық қабілетін, сөздік қорын, сөз байлығын молайту, есте сақтау қабілетін дамыту.
3. Адалдыққа, батырлыққа, байқампаздыққа, жан – жақты болуға, мейірімді, қайырымды болуға тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: Панорамалық
Әдісі: Сахналық көрініс, рөлдік.
Көрнекілігі: ертегі кітап, қасқыр, ешкі, лақтар, дүкенші, наубайшы, ұста киімдері,
үйшік, құдық, сағат, тал макеті.
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі.
Оқушыларды түгелдеу, сахналық көрініске дайындау.
Рөлдерде: Қасқыр – Кеңес Рамазан
Ешкі – Муса Замира
Лақтар – Аяжан
Фарида
Ақнұр
Индира
Ұлбосын
Бақытжамал
Фариза
Ұста, наубайшы, дүкенші – Нұрдәулет
ІІ. Негізгі бөлім Қасқыр мен жеті лақ ертегісі
Ертеде бір ешкінің 7 лағы болыпты. Орманға жиналған ешкі лақтарын жинап алып, ақылын айтады:
- Шырақтарым, ешкімге есік ашпаңдар. Орманда қасқыр жүр. Мен келгенде: Шырақтарым, лақтарым, аналарың келді, сүт әкелді , - деп әндетемін.
Осы кезде терезе сыртында тұрған қасқыр оның сөзін естіп қояды. Ешкі кетісімен қасқыр есікті қағып, өзінің жуан даусымен оның әнін айтады. Бірақ лақтар оның бөтен дауыс екенін біліп, есікті ашпады. Қасқыр саудагерге барып, бор сатып алды. Бордың бір кесегін жегенде даусы аздап қана жіңішкерді. Осы дауыспен ән айтып еді, лақтар тағы алданбады.
Қасқыр ұстаға барып, өзіне жаңа тамақ жасатып алды.
- даусы ешкінікі сияқты жіңішке болып шықты. Бірақ жаңа дауыстың да көмегі болмады.
- Лақтар оның қап – қара аяғын көріп қойып, есік ашпай қойды.
Қасқыр жылдам наубайшыға барып, аяғына себетін ұн сұрады. Наубайшы оған ұн берді. Қасқыр есік алдына қайтып келді, ақ аяғын лақтарға көрсете созып тұрып, әнге басты:
- шырақтарым, лақтарым аналарың келді, сүт әкелді. Қорықпаңдар, есікті ашыңдар!
Лақтар сеніп есікті ашты.
Қасқыр үйге кіріп келгенде лақтар жан – жаққа қашып, тығылып қалды. Қасқыр олардың бәрін де тауып, жеп қойды. Тек біреуін ғана байқамай қалды. Ол сағаттың артына тығылған еді. Қарны тойған қасқыр ағаш көлеңкесіне жата кетіп, ұйқыға кірісті.
Ұзамай ешкі үйіне оралды. Есікті итерсе ашық тұр. Ешкі үйге кіріп лақтарын шақырды. Аман қалған лақ қарсы шығып, болған жайды айтып береді. Ешкі мен лағы үйдің артын қараса, қасқыр көгалда шалқасынан түсіп қорылдап жатыр екен.
Ешкі мүйізімен қасқырдың қарнын жарып жіберген кезде 6 лақ шыға келді. Бәрі де аман – есен. Ешкі мен лақтардың қуанышында шек болмады.
Қасқыр оянбай тұрғанда ешкі оның қарнын таспен толтырып, қайта тігіп қояды. Шөлдеген қасқыр су ішпек болып құдыққа барды. Сол кезде ішіндегі ауыр тастар оны төменге тартып, қасқыр құдыққа құлады да, батып кетті.
Қорытынды.
Қазақ халық ертегілері
Ертегілер мен мысал жанрын оқыту әдістемесі
Бастауыш сынып математикасының әрбір сабақтарында оқушылардың қазақтың қара байырғы есептерін оқытуға көмектесетін математика пәні
ӨТЕБАЙ ТҰРМАНЖАНОВТЫҢ БАЛАЛАР ӘДЕБИЕТІНЕ ҚОСҚАН ҮЛЕСІ
Қазақ фольклорының тарихы және фольклористика ғылымы
Кітаптар әлемінде үйірмесін ұйымдастыру
Иштван Қоңыр Мандоки еңбектеріндегі түркі әдебиетінің мәселелері
Мектепке дейінгі мекемелерде ертегілер арқылы елжандылық сезімдерін дамыту
Биографиялық және психологиялық әдебиеттанудың әдістемесі
Әбілғазы ханның «Түрік шежіресінің» әдеби маңызы
Бу қазандықтары мен шаң дайындау жүйелері есебі
ТҮМЕН ҰЛЫ МҮДЕ ҚАҒАН
ДОМАЛАҚ АНА
Диалектика — даму мен ең жалпы байланыс жөніндегі ілім
Қазақстан Республикасының заңдарын сақтауын тексерулерді ұйымдастыру мен жүргiзу ережесi
Бухгалтерлік есептің концепциялары мен принциптері
Кәсіпорынның бәсеке қабілеттілігін жетілдіру жолдары
Қаржы-несие мекемелері рыноктық экономиканың негізгі элементі ретінде
Тергеушінің тергеу бөлімінің бастығымен және анықтау органдарымен өзара әрекеттесуі
КОММЕРЦИЯЛЫҚ БАНКТЕРДІҢ НЕСИЕЛІК САЯСАТЫН ЖЕТІЛДІРУ ЖОЛДАРЫ