Функцияның туындысының табу амалы

Туынды есептеу тақырыбын пысықтау

Сабақтың тақырыбы: Туынды есептеу тақырыбын пысықтау
Сабақтың мақсаты: Есептер шығару арқылы тақырыпты пысықтау
Білімділік: Функцияны құра білу немесе күрделі функцияны элементар функцияларға жіктей білу дағдыларын меңгерту;
Функцияның туындысын табу ережесімен таныстырып, оны дұрыс қолдану машықтарын қалыптастыру;
Дамытушылық: Есте сақтау, ойлау, жылдам есептеу қабілетін дамыту;
Тәрбиелік: Ұқыптылыққа, жауапкершілікке, мақсатқа жете білуге баулу.
Сабақтың типі: Білімді қалыптастыру сабағы;
Сабақтың түрі: Сайыс сабақ
Сабақтың әдісі: Түсіндірмелі, сұрақ - жауап, деңгейлеп оқыту;
Сабақтың көрнекілігі: Слайд, тест, деңгейлік тапсырма;

Сабақтың барысы:
I. Ұйымдастыру
А) Амандасу;
Ә) Оқушыларды түгелдеу;
Б) оқушылар назарын сабаққа аудару.

II. Үй тапсырмасын сұрау:
а) Оқушылардан формуланы сұрау

ә) Сұрақ - жауап:
1. Қозғалыстағы дененің жүрген жолынан уақыт бойынша алынған туындысы?
Жауабы: а) жылдамдық; б) үдеу; в) қашықтық.
2. Жылдамдықтың уақыт бойынша алынған туындысы?
Жауабы: а) күш б) қуат в) үдеу
3. Туындының геометриялық мағынасы?
Жауабы: а) функцияның графигіне жүргізілген жанаманың бұрыштық
коэффициенті;
б) функцияның графигіне жүргізілген жанама
в) Туынды
4. Туындының физикалық мағынасы?
Жауабы: а) салмақ б) лездік жылдамдық; в) тығыздық
5. Функцияның туындысының табу амалы?
А) интегралдау
Б) өсімше
В) дифференциалдау
Тапсырмалар:
1. ƒ’ (x) туындысын табу
2. ƒ’(x) =0 теңдеуін шешіп, сындық нүктелерін анықтау.
3. осы кесіндіге тиісті сандық нүктелерін анықтау.
4. кесіндінің шеткі нүктелеріндегі және осы аралыққа тиісті сандық нүктелеріндегі функцияның мәнін есептеу.
5. функцияның табылған мәндерін салыстыра отырып, ең үлкен, ең кіші мәндерін анықтаумыз.
М - 1 ƒ (x) = 2х3 – х2 [- 1; 1] кесіндісіндегі ең үлкен, ең кіші мәндері?
1. ƒ’(x) =6х2 - 2х
2. ƒ’(x) =0 6х2 - 2х=0 2х (3х – 1) =0
x 1=0 x2 = 1 3
1. 0 є [- 1; 1]; 1 3 є [- 1; 1]
2. х=0; 1 3; - 1; 1.
ƒ(0) = 0
f(- 1)=2(- 1) 3 -(- 1) 2=- 3
ƒ(- 1) = - 3; ƒ(0) = 0 f(1 3)= 1 27

ƒ(1) = 1
Ең кіші мәні ƒ(- 1) = - 3;
Ең үлкен мәні ƒ(1) = 1
Жауабы: 1; - 3
М - 2; ƒ(х) = х3+3 х х є [1 2; 2]
1. ƒ’(x) =3х2 – 3 х2
2. 3х2 – 3 х2=0

X2 - 1=0 x1 = - 1 x2 = 1
1. X1=- 1 сондықтан х= 1; ½; 2 нүктесіндегі мәндерін анықтаймыз.
2. ƒ(1) = 4 ƒ(1 2) = 6
3. ең кіші мәні ƒ(1) = 4
ең үлкен мәні f(2)=9. 5
М. 3. қабырғасы а болатын квадрат қаңылтырдан табаны квадрат және төбесі ашық болып келген ең үлкен көлемді жәшік дайындау үшін кесілген квадраттың қабырғасының ұзындығы қандай болу керек.
Қиылып алынған квадраттың қабырғасының ұзындығы – х
Жәшік табанының қабырғасы – (а - 2х)
V(x)= (a - 2x) 2 x = a2x – 4ax2+4x3 x є [0; a 2]
V` (x)= (a2x – 4ax2+4x2)` = a2 - 8ax+12x2
V` (x)=0 12x2 - 8ax +12x2 =0 x1= a 6; x2 = a 2
a 6 є[0; a 2] a 2 є[0; a 2]
x= 0; x= a 6; x= a 2 V (x)-?
V (0)=0 V(a 6) = V (a 2)=0
Жауабы. а 6
Бекіту есептері: №300, 301 және сынып 3 топқа бөлініп тапсырмалар орындайды.
Үйге тапсырма: § 22 № 302 - 306



Ұқсас жұмыстар

Функция туындысы ұғымын мектепте оқыту
Сандық дифференциялдау әдістері
Туындының көмегімен функцияны зерттеп графигін салу
Туынды ұғымы
Туынды туралы
Туындының геометриялық және механикалық мағыналары
Айнымалыны алмастыру әдісі
Тригонометриялық функцияның туындысы
Сызықты жай дифференциалдық теңдеулер
Жиындар мен математикалық логика элементтері. Дәрістер жинағы
Мәтін және онымен жұмыстың бағдарламалық талаптарын орындаудың негізгі жолы – тілдік талдау
Windows – тің анықтамалық жүйесі
Маркетингті – сараптамалық зерттеулер орталығы
Некелікпен қанағаттануға арналған сұрақнамалық тест
Қазақстанның этнодемографиялық жылнамалығы
Түс табушы
Лабиринттен шығуды табу
Педагогикалық зерттеулердің әдіснамалық принциптері
Жалғамалы тіл
Журналист Сая Молдайып өзінің облыстық Сарыарқа самалы газетінің 14 ақпан 2017 жылғы 17 санында жарық көрген Жұртыңмен талай заман көрдің атты мақаласын Ойға өріс беріп көрейік деп бастаған екен