Әнші әңгімесін оқу
Сабақтың тақырыбы: Жүсіпбек Аймауытовтың “Әнші” әңгімесіндегі Әмірқан бейнесі
Мақсаты:
Білімділік: “Әнші” әігңмесіндегі Әмірқан бейнесін жан - жақты танып, зерттеу арқылы білімдерін жинақтау.
Дамытушылық: Музыка өнеріне, әнге деген қызығушылықтарын арттыру.
Тәрбиелік: Өнерді қадірлей білуге, өткен тарихты, ұлы тұлғаларды мәңгі естен шығармауға тәрбиелеу.
Әдісі: СТО
Типі: Пысықтау сабақ
Көрнекілігі: слайд, бейне таспа, плакат, домбыра, және т. б.
Психологиялық көңіл - күй:
- Биыл біз Тәуелсіз мемлекет атанғанымызға қанша жыл болды?
23жыл
- Тәуелсіздікті қай жылы алдық?
- 1991ж16желтоқсан
- Тәуелсіз ел болған соң, көшті жетелейтін ел басы болу керек емес пе? Ол кім?
- Елбасы Н. Ә. Назарбаев
Өздерің білесіңдер біз жылда елбасы күнін атап, алдын ала іс - шаралар жүргізіп жатамыз. Ол қай күн деп ойлайсыңдар?
1 желтоқсан Елбасы күні.
Дұрыс айтасыңдар балалар. Тәуелсіз ел, елбасы болғаннан кейін, қазақ халқының ұмытылмас тарихы болу керек емес пе? Ендеше, барлығымыз орнымыздан тұрып, Сол тарихтың бірін Солтүстік - шығыс аймағынан, яғни Павлодар және Семей жерінің аңызға айналған тумаларын зерттеу мақсатында ұзақ сапарға шықсақ қалай қарайсыңдар? Бұл ойымды құптайсыңдар ма?
олай болса, бүгінгі сапарымыз сәтті болсын
(Айтқан сөздерімді оқушылар қимылмен бейнелейді), слайд арқылы суреттері тақтадан көрсетіліп тұрады.
- Балалар, сендер көз алдарыңа тегіс жолда келеміз деп елестетіңдер.
Енді таулы, тасты аймақта келе жатырмыз.
Өзенде жүзіп келеміз.
Енді қолдарыңа дүрбілеріңді алып қараңдар.
Не көрдік?
-(Балалар): Қазақ елін. Павлодар облысы, Баянауыл аймағын. Жүсіпбек Аймауытовты. (слайдтар)
Дұрыс айтасыңдар, біз өткен сабақтарда Ж. Аймауытовтың өмірі мен шығармашылығы және "Әнші"әңгімесін өткен болатынбыз.
Өздерің білетіндей, Жүсіпбек - сегіз қырлы, бір сырлы дарын, жан - жақты талант иесі. Жүсіпбек - ақын, жазушы, драматург, сыншы, аудармашы, публицист.
Жүсіпбектің тағдыры ауыр, өмірі қысқа болғанымен, әдеби мұрасы мол. Ол қазақ прозасын дүние жүзілік деңгейге көтерген қайталанбас ұлы суреткер. Жүсіпбектің шығармашылық шеберлігіне Б. Майлин: "Мен Жүсіпбектей шебер жазушыны көрген емеспін"- деп баға берген. Жүсіпбек шығармаларының негізгі тақырыбы - заман шындығын бейнелеу. (слайд суреттер) Соның бір айғағы - осы "Әнші" әңгімесі.
"Әнші" әңгімесіндегі Әмірқан бейнесі арқылы жазушы өмірі мен өнері аңызға айналған әнші Әміре Қашаубаевтың әдеби бейнесін береді, сол Әміренің өнерінің бір сәтін өз әңгімесіне өзек етеді. Ал, бүгінгі сабағымызда осы әңгіме бойынша талдау жұмыстарын жасаймыз.
Үй жұмысын сұрау: Үй тапсырмасын сұрамас бұрын, сыныпты үш топқа бөліп алсақ, ол үшін сіздер өздеріңізге ұнаған кәмпит түсін таңдап алыңыздар.
"Әнші" әңгімесін оқу.
Қосымша: Жетішатыр қаласының тарихы, Ж. Аймауытов туралы, Әміре Қашаубаев туралы ізденіс жұмыстарын қорғау.
Үй жұмысын тексеру: - Балалар, біз әңгімені үш бөлім бойынша әңгімелейміз. Олар:
1 - топ: Әншімен алғаш танысу: қамтылатын тақырыптар:
a) Жетішатыр бейнесі
b) Қымызхана
c) Әмірқан келді
d) Жетішатыр қаласының тарихы
2 - топ: Наурыздағы ойын - сауық: қамтылатын тақырыптар:
a) Жастар бірігіп ойын дайындады.
b) Ортаға Әмірқан келді.
c) Қайта шақырып, қайта ән салды.
d) Ж. сіпбек Аймауытов туралы
3 - топ: Әмірқанның үйінде: қамтылатын тақырыптар:
a) Үйіне қонақ шақырды.
b) Үйінің көрінісі, қонақжайлылығы.
c) Ақтамақ оқиғасы.
d) Өмірін өнері құтқарды.
e) Әміре Қашаубаев туралы ізденіс.
Мектепте Ж.Аймауытов шығармашылығын оқыту жолдары
Мектепте Жүсіпбек Аймауытовтың шығармаларын оқыту
Жүсіпбек Аймауытов қазақ әдебиеті мен мәдениетінде ақын, прозаик, драматург, әнші, журналист-публицист, сазгер, ғалым, психолог ретінде танылады
Әбіш Кекілбаевтың шығармаларындағы тарихи тұлғалар
Абай және оның шәкірттері
Әдеби мәтінде кездесетін мысқыл сөздердің қазақ, орыс тілдерінен ағылшын тіліне аударылуы
Әсет Найманбайұлы «Бақтиярдың қырық бұтағы» циклдік топтамасының жанрлық ерекшеліктері.Көкбай шығармашылығындағы Абай дәстүрі.Абайдың ақын шәкірттері
Ақан серінің махаббат лирикасы және Құлагер тұлпардың қазасы
Ақан Сері шығармалары
Музыкалық қызметтің түрлері
Ауыл мектебі оқушыларын рухани-адамгершілікке тәрбиелеудің педагогикалық шарттарының орындалуы
Кәсіби бағдар берудегі оқушылардың тұлғалық ерекшеліктерін психологиялық зерттеу
Жоғары оқу орындарының экология бөлім студенттеріне қазақ тiлiн дамыта оқытудың әдiстемесі
Математикадан сыныптан тыс жұмысындағы оқушылардың шығармашылық қызметін дамыту
Ақыл-ойының дамуы артта қалған 2-3 сынып оқушыларының уақыт және кеңістік жөніндегі түсініктерді қолдануы
ОҚУШЫҒА ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ - ПЕДАГОГИКАЛЫҚ МІНЕЗДЕМЕ
Физика сабағында оқушыларды қарқындата оқыту
Дене тәрбиесі кафедрасының оқытушысы Ахбаев Е.М. 2006-2007 оқу жылының ғылыми зерттеу жұмыс жоспары
Оқушыларды тәрбиелеудегі отбасы мен мектеп тәрбиесі
жоғарғы оқу орындар үшін гуманитарлық пәндер