Әпсана

Әпсана: Ескендір Зұлқарнайын (Александр Македонскийді шығыста солай атаған, Құранда да ол "қос мүйізді Зұлқарнайын" деген атпен белгілі) бір елді жаулап алып, сол елдегі ең атақты адамды алып келіңдер, осы жерге әмірші етемін дейді. Ол елдің ең атақты адамы бұрынғы падишаның ұлы, бірақ бұл дүниенің қызығынан безіп, зиратты мекендейтін жігіт екен. Ол Ескендірге келгісі келмейді, қарсылығына қарамай, зорлап алып келеді.

- Уа, падишам. Мен сізге екі сүйек берейін, бірі патшанікі, бірі қайыршынікі, соның қайсысы кімдікі екенін ажырата аласыз ба?- дейді. Ескендір қарап көріп, басын шайқайды.
- Түбінде патша мен қайыршының арасында айырмашылық болмайтын болса, онда қайыршыдан падишаға айналудың маған қажеті бар ма?- дейді жігіт.

- Сені жұрт өз бақытын қайтарған жарымес қайыршы деп еді сен данышпан екенсің, билікті қолыңа ал, сенің қойған шартыңның бәріне көнейін,- дейді Ескендір.

Сонда жігіт:
- Уа, падиша! Сіздің қолыңыздан бәрі келетіні рас болса, онда маған өлмейтін өмір, қартаймайтын жастық, сарқылмайтын байлық, қайғыға айналмайтын қуаныш бер. Осы төрт шартымды орындасаң, елге әмірші болайын дейді. Ескендір өзінің айтқандарының бәрі бола бермейтінін, жер жүзін жаулап алу ниетінің мағынасыз екенін осы жолы түсінген екен деседі.
Мырзагелді Кемел. "Абзалдық әліппесі" үзінді



Ұқсас жұмыстар

Ескендірмен Асанқайғы жайлы әңгімелер
Қазақ халық прозасындағы әпсана-хикаят жанры
Қазақ халық прозасын ғалымдардың классификациялауы. Қарапайым прозаның шығу тегі мен жанрлық ерекшеліктері
Фольклорлық прозадағы жанрлар жүйесі
Балалар әдебиеті - тәрбие құралы
Батырлық ертегілердің құрылымдық ерекшелігі
ДӘУРЕН ҚУАТТЫҢ КІРЕКЕЙ- КҮНЕКЕЙ ӘҢГІМЕСІНДЕГІ ТАРТЫС
Қорқыт туралы аңыз бен ақиқат
Қазақ әдебиетінің тарихы
ФИЛОСОФИЯЛЫҚ ОЙДЫҢ ФОЛЬКЛОРДАҒЫ КӨРІНІСІ