Зат есімдердің жекеше, көпше түрін белгіле

Ақтөбе қаласы,
№10 жалпы білім беретін орта мектебінің
бастауыш пәні мұғалімі Нұртаза Назерке Қанатбайқызы

Қатысатын категория: бастауыш сынып

Сабақтың тақырыбы: Зат есімнің жекеше және көпше түрі
Сабақтың мақсаты: Зат есімдердің жекеше, көпше тұлғада жұмсалатындығын түсіндіру. Оқушыларға жекеше түрдегі зат есімдерді, көпше түріне айналдыра білуге үйрету. Сабақта алған білімін жаңа сабаққа байланысты берілген тапсырмаларды орындауға, жүйелі қолдана алу. Оқушылармен пікір таласқа түсе алу, өз күшіне деген сенімділіктерін арттыру.
Сабақтың типі: Ашық сабақ
Сабақтың әдісі: сұрақ - жауап, түсіндіру, ассосация, семантикалық карта, сәйкестендіру тесті
Көрнекілігі: суреттер, таблица, тірек - сызбалар, слайд
Сабақтың барысы:

І. Ұйымдастыру бөлімі
Шаттық шеңберін құру арқылы балаларды 3 топқа бөлу.
1 топ - Зат есімдер
2 топ - Жалқы есімдер
3 топ - Жалпы есімдер

ІІ. Үй тапсырмасын тексеру
- Жаттығуды тексеру

ІІІ. Өткенді пысықтау
Күннің көзін бұлттан арылту ойыны арқылы өткенді пысықтау
Мұғалім: Балалар, сендерді өзіме нұр шашатын шуақты күнге теңеп едім, бірақ күніміздің бетін бұлттар басып кетіпті, бұлттан арылтуға көмектесесіңдер ме?
Оқушы: Иә

1) Зат есім дегеніміз не?
2) Кім? Не? сұрақтары қай уақытты қойылады?
3) Жалқы есім дегеніміз не? мысал келтір
4) Жалпы есім дегеніміз не?
5) Неше сөз табы бар?
6) Зат есімге мысал келтір?

ІІІ. Жаңа материалды игерту
1 - тапсырма. Суретке назар аударайық. Әр суреттегі заттардың санын анықтайық.
(сурет көрсетіледі)
Қоян ----------- Қояндар
(не?------------- нелер?)

Дәрігер -------- Дәрігерлер
(кім?------------- кімдер?)

* Сұрақ - жауап қою
Мұғалім: Ендеше, бүгін біз балалар зат есімнің жекеше, көпше түрі туралы сөйлейміз.
Зат есім
Жекеше ----- Көпше
--------------- - лар,- лер
--------------- - дар,- дер
--------------- - тар,- тер
- Зат есім жекеше, көпше түрде айтылады. Кім? Не? Сұрақтарына жауап беретін сөздерді зат есімнің жекеше түрі дейміз: биші, аға, тау, өзен.
Кімдер? нелер? сұрақтарына жауап беретін сөздерді зат есімнің көпше түрі дейміз: бишілер, ағалар, таулар, өзендер.

2 - тапсырма. Зат есімдердің жекеше, көпше түрін белгіле

IV. Сабақты бекіту
Сәйкестендіру тесті
1. Суретші -........... дар
2. Ақын -.............. лар
3. Жеңімпаз.......... дер
4. Сыйлық............ тер
5. Бала.................... лер
6. Құс..................... тар
7. Ата..................... лар

3 - тапсырма Сөздерге көптік жалғауын жалғап жаз
1 топ: Ұшқыш, құс, терезе
2 топ: Шырша, сатушы, бала
3 топ: Дәрі, тиін, маса

Сергіту сәті
Қызыл өрік өлеңі бейнероликтен көрсеіп, билету.

V. Сабақты қорытындылау
Семантикалық карта 3 топқа тарату
Аты ------------- Жекеше ------------ Көпше
Дәптер ---------------+
Балықтар ------------------------------- +

VI. Үйге тапсырма
4 жаттығу, 52 - бет
VII. Бағалау

Толық нұсқасын жүктеу



Ұқсас жұмыстар

Латын тілінің фонетикасы, лексикасы және грамматикасы
Бастауыш сыныптарда сөз таптарын оқыту
Зат есімдерді жекеше түрде жазу
Ағылшын тілінде зат есімдердің жекеше түрлерінің мағынасы
Зат есімнің көптік тұлғада қолданылуы
Сөз таптарын оқыту әдістемесі
Фармацевтикалық терминдердің латын тіліндегі дәріптелуі туралы мәлімет
Етістікті тіркестер
Қазақ тілі сабағында есімдіктерді оқыту әдістері
Қазақ тіліндегі көптік тұлға мен көптік мағына және олардың ғылыми стильдегі қолданысы
Негізгі қорлардың амортизациясын анықтау әдістері және олардың кәсіпорынның негізгі капиталын жаңартудағы ролі
Ақша қаражаттарының қоры қаржы қатынастарының материалдық-заттық көрінісі ретінде
Сигналдың гармоникалық құрамдас бөліктерін графикалық түрде анықталуын бағдарлама түрінде іске асыру
Арал өңірі қазақтарының ХIХ ғасырдағы Хиуа хандығы мен Ресейге қарсы ұлт – азаттық күресі
Қаржылық лизингті жүзеге асыру барысында қатысушы субъектілер анықталып,міндеттері және құқықтары белгіленеді
Адамзат тарихындағы ең алғаш мемлекет типтес ұйым
Азықтың биологиялық әсерлі заттары
Планетадағы заттардың айналымы. Өзектілік қағидасы
Ауыл шаруашылық шикізаттары мен сауда – саттық жағдайы.
Заттың үш күйі