Сөздерге жалғанған қосымшаның түрі жалғау

Тақырыбы: Зат есімнің тәуелденуі
Мақсаты:
Білімділігі: Тәуелді жалғау мағынасын байқату, яғни заттың, қандай да бір нәрсенің біреуге тән, соның меншігі екенін білдіретін қосымша тәуелдік жалғау екенін түсіндіру.
Дамытушылығы: Тапсырмаларды орындай отырып, ойлауын, дербес жұмыс істеуін алған білімдерін пайдалана білуін дамыту.
Тәрбиелігі: Өз бетімен жұмыс істеуге, ұйымшылдыққа, ізденімпаздыққа тәрбиелеу.
Түрі: жаңа білім
Әдіс – тәсілдері: түсіндіру, деңгейлік тапсырмалары, топпен жұмыс.
Көрнекілігі: үлестірмелер, бағалау парағы.
Пәнаралық байланыс: математика, дүниетану.

Сабақтың барысы.
І. Ұйымдастыру кезеңі:
Оқушының назарын сабаққа аудару.

ІІ. Психологиялық дайындық:
Бүгінгі сабағымыздың мақсаты мен міндеті.
Мақсатымыз – білім алу.
Міндетіміз – еңбек ету.
Еңбектену арқылы.
5 - ке қолды жеткізу

ІІІ. Ойын Кім шапшаң?
Жұлдызқұрт туралы не білеміз?
Оқушылардың жұлдызқұрт ойларын тыңдау
І топ ІІ топ

Әр жұлдыз құрттың ішінде математикалық есептер жазылады. Оқушылар есепті шығарып сабақтың тақырыбын шығарады.
60: 6*5*7+50: 80*20: 5*5*5 = 500 Зат есімнің
70: 7*2+90+210: 4*7: 10*7+51 = 100 тәуелденуі
Яғни біздің бүгінгі сабағымыздың тақырыбы: Зат есімнің тәуелденуі

ІҮ. Мақсатын айту
Ү. Жаңа сабақ
1) Ой қозғау стратегиясы
І топ
- Түбір дегеніміз не?
- Қосымша дегеніміз не?
ІІ топ
- Жұрнақ дегеніміз не?
- Жалғау дегеніміз не?

- Сөздерге жалғанған қосымшалардың қандай мағынаны білдіріп тұрғанын байқа.
2) 38 – жаттығудан байқайық (ауызша)
- Сөздерге жалғанған қосымшаның түрі жалғау.
- Зат есімге жалғанған жалғау заттың біреуге тән екенін білдіріп тұр.
3) Тақтамен жұмыс
39 – жаттығу. Дәптерімізді ашып бүгінгі күнді айды, көркем жазуды жазамыз. (Тақтамен жұмыс)
Сөздерін үлгіге байланысты тәуелдейді
Ана, қол, қозы, етік
- Сөздерге жалғанған қосымшаларды тауып, астын сыз.
- Бұлар жұрнақ па, жалғау ма?
- Бұл қосымшалар қандай мағынаны білдіріп тұр?
(оқушыларды тыңдау, ереже шығарады, оқулықтағы ережені оқиды.)
Заттың біреуге тән екенін білдіретін жалғауларды тәуелдік жалғаулары деп атайды. Мысалы: Әке - м, әже - ң, ата - сы. Тәуелдік жалғаулар үш жақта, жекеше және көпше түрде айтылады: көрші – м, көрші – ң, көрші – ңіз, көрші – сі т. б.



Ұқсас жұмыстар

Жалғаулардың түбірге кірігуінің жайы
Көптік жалғауын дамыта оқыту технологиясының әдістері
Қосымшалардың мағыналық, құрылымдық ерекшеліктерін көрнекілік арқылы түсіндіру
Аффикстердің түрлері, жүйесі
«Сөз құрамы» тақырыбын оқытуда көмекші мектептің 5-7 қазақ сынып оқушыларының грамматикалық білім және орфографиялық дағдыларының жағдайын анықтау
Жалпы білім беру мектебінде сөз құрамын оқыту
Көптік жалғаудың сөз түрлендірушілік қызметі
Қазақ тіліндегі кейбір жұрнақтардың сөз бен сөзді байланыстыруы
Қазақ тіліндегі қосымшалардың жіктелуі
Көптік жалғаудың сөзбен сөзді байланыстырушылық қызметі
Ерекше қорғалатын табиғи территориялар экотуризм дамуы Ақсу-Жабағлы қорығы
Сигналдың гармоникалық құрамдас бөліктерін графикалық түрде анықталуын бағдарлама түрінде іске асыру
Талдықорған өңіріндегі тарихи – археологиялық туризмді дамыту мүмкіндіктері
Туризмді экономиканың саласы ретінде дамытудың негізгі бағыттары. Оңтүстік Қазақстан облысы
Ұйқы- демалыстың бір түрі
Туризм дамуының экологиялық жағдайларға теріс әсері
Туризмнің дамуы және даму тарихы.
Мұсылман өркениеті және түрік халықтарының мәдениеті
Қазақстан Республикасы, туризм, туристік нысандар
МАҢҒЫСТАУ ӨҢІРІІҢ КҮЙШІЛІК ДӘСТҮРІ