Сөздерді тақтада жазу

Әліппе
Сабақ түрі: Саяхат сабақ.
Әдісі: Түсіндіру. Сұрақ - жауап.
Тақырыбы: Д дыбысы мен әрпі
Білімділік мақсаты: Оқушыларға д дыбысы мен әрпі туралы түсінік беру.
Сөз ішіндегі, буын ішіндегі орнын анықтау. Сөздерге дыбыстық, буындық талдау жасау. Дыбысты қатыстырып сөз, сөйлем құрастыру.
Дамытушылық мақсаты: Жеке сөздерді, сөйлемдерді оқуға, оларды дұрыс, әрі мәнерлеп тез оқуға, ойлауға, байланыстырып сөйлеуге, көркем жазуға дағдыландыру.
Тәрбиелік мақсаты: Отанды сүю, құрметтеу, оның қай түкпірінде жүрсек те ол бізге ыстық, ол ортақ, елді, жерді сүюге тәрбиелеу.
Көрнекілігі: Әріптер, буындар, суреттер, үлгілер.

I. Ұйымдастыру сәті.
II. Үй тапсырмасын тексеру.
1. Қандай әріппен, қандай дыбыспен таныстық? (Қ, қ)
2. Ол қандай дыбыс?
3. Ол сөздің қандай жерлерінде кездеседі?

4. Буындардан сөз құра.
Қа
----- нат
----- лақ
----- ла
----- ра
----- ра - қат

5. Терме диктант
Өлең ішінен Қ дыбысы бар сөздерді табу.
Қамбар қартқа қаладан
Келді Қасым құдасы
Қонақ бұл көптен күткен
Түйедей жасты құдасы
Қазы – қарта туралып,
Алдына қымыз қойылды,
Құдадан бата сұралып,
Құннан қой да соғылды.

6. Әліппедегі сөздерді оқушыларға оқыту.

7. Сергіту сәті. Да – да – да, ду - ду – ду.

III. Жаңа сабақ. Жұмбақтар шешу.
1. Сол аяқ пен оң аяқ,
Кезек оны тебеді,
Ол тынымсыз домалап
Зыр жүгіре береді. Бұл не? (Доп).
2. Тиып кетсе жылаған,
Дауысы көпке ұнаған.
Құбылтып неше түрлі күйге салған. Бұл не? (Домбыра).
1) - Доп, домбыра. Сөздерінің басында қандай дыбыс естіледі?
- Д д дауыссыз дыбыс, ұяң. Тілдің ұшы жоғарғы күрек тістердің түбіне тиіп, кері қайтуы арқылы жасалады.
2) Дала, домбыра сөздеріне дыбыстық, буындық талдау жасату.
да – ла (2 буын, 2дауысты дыбыс), дом – бы – ра (3 буын, 3 дауысты дыбыс).
3) Д д - ның баспа, жазба түрлерін тан у. (ауада жазу).

IV. Оқулықпен жұмыс.
1. Әліппедегі сөздерді таныту, оқыту.
дала, доға, дода, Дулат
дауа, доғал, доп, Дарқан
(Сөздердің мағынасын түсіндіру).

V. Қайда сұрағы қонаққа келді.
- Біздер, адамдар кейде өз заттарымызды қойған жерді таба алмай, үйіміздегі адамдар бір жерге шығып кетсе соны іздеп дал боламыз. Сол кезде біздер оларды қандай сұрақ қою арқылы сұраймыз?
- Қайда?
- Олай болса қайда? Сұрағы бізде бүгін қонақта. Біз онымен бірге Отанымыздың түкпір – түкпірлеріне ойша саяхатқа шығамыз.
1. Қала.... (Қала туралы әңгімелеу).
Буынды дұрыс тауып, қоюымыз керек. Ол үшін біздер сөздердегі жоғалған дыбыстарды дұрыс тауып орнына қоюымыз керек.
Жоғалған әріпті тап.
та.... а, о.... ақ, шо.... ан
қа.... а, қа.... ақ, а.... ран.
2. Дала...... (Дала туралы әңгімелеу).
Сөздерді тақтада жазу. Оларға дыбыстық, буындық талдау жасату.
Қарға, қурай, арқар, орақ
- 0 - - 0 - 0 - 0 - 0 - - 0 - 0 - 0 -
└┘ └┘ └┘└┘ └┘└┘ └┘└┘
3. Тау......... (Тау туралы әңгімелеу).
Сөздерде неше әріп бар екенін цифрмен көрсет көпше түрін айт.
Шопан□дар (Көпше түрлері қалай жасалады?)
Шора□лар
Айша□лар
Қонақ□тар
Тоған□дар
Торғай□лар
4. Аула...... (Аула туралы әңгімелеу).
(Сурет бойынша сөйлемдер ойлау).
Марат қайда? Бұлар қандай
Дана қайда? сөйлемдер?
∟ _. ∟_. Бұлар қандай сөйлемдер?
VI. Буындарды тарату, оқыту.
Да, до, ду, ла, на, ға, ра, су, ту, лу, ну, ру, са, та, қа, шу, ша.

VII. Д әрпі бар сөздерді табу.
Дана келді Динаға,
Дереу шық деп, далаға
Дүкен жасап ойнаймыз.
Деді – анау араға.
Дәптер алды Данияр
Дәурен келіп дүрбі алды.
Дәулет келіп доп алды
Дүйсен атқа доға алды
Дем аламыз түсте деп
Дана істі доғарды.
8. Дәптермен жұмыс.
9. Қорытындылау.
10. Бағалау. Мадақтау.



Ұқсас жұмыстар

Орыс сыныптарына қазақ тілі пәнінен мәтінмен жұмыс жасау әдістемесі
Термин сөздер мен кәсіби сөздердің қолданылу ерекшеліктерін оқыту
Қазақ тілі мен әдебиеті пәндері бойынша жүргізілетін жазба жұмыстары
Бастауыш мектепте зат есімді оқыту тәжірибесімен танысу
Бастауыш сыныптарда зат есімді оқытудың тиімді жолдары
Сауатты жазу жолдары
Бастауыш сыныптың қазақ тілі сабақтарында оқытудың көрнекілік әдісін жүзеге асыру жолдары
Қазақ тілін оқыту методикасының мазмұны
Activ studio жалпы мағлұмат
Орта мектепте оқыту процесінде көптілділікті дамыту мәселелері
Қосарлама сөздердің семантикалық сипаты
Сапарғали Бегалин – балалар жазушысы
Сейітжан Омаров (22 маусым 1907, Ақмола облысы Атбасар ауданы Керегетас ауылы - 19 желтоқсан 1985, Алматы) - жазушы, аудармашы
Қазақстан Жазушылар және Журналистер одағының мүшесі
Қазір Жазушы баспасының директоры
Жазушы, драматург, ақын, аудармашы, зерттеуші Жүсіпбек Аймауытов Баянауыл ауданы, Қызылтау атырабында туған
Тірек сөздерді теріп жаз
1979 жылғы Монғолия Жазушылар одағы сыйлығының иегері
1973 жылдан Жазушы баспасы поэзия редакциясының редакторы
Ахмет Байтұрсынұлы - мемлекет қайраткері, ақын, публицист, қазақ тіл білімі мен әдебиеттану ғылымдарының негізін салушы ғалым, ұлттық жазудың реформаторы, ағартушы