Бытыранықтар дүниесі
Сабақтың тақырыбы: Бытыранықтар дүниесі.
6 сынып
Сабақтың мақсаты:
Білімділігі: Бытыранықтарға (бактериялар) сипаттама беру және түрлерімен таныстыру.
Дамытушылығы: Сабақта оқытудың жаңа технология элементтерін қолданып, оқушы белсенділігін арттыру, оқушылардың білім – білікітілігін дамыту. өз бетімен ізденісін қалыптастыру, ойлау қабілетін дамыту
Тәрбиелілігі: Оқушыларды гигиеналық талаптарды орындауға, салауатты өмір сүруге тәрбиелеу.
Сабақтың әдісі: СТО технологиясы, сатылай кешенді талдау, ойын элементтері.
Пәнаралық байланыс: биология, география, химия.
Сабақтың көрнекілігі: интерактивті тақта, слайдтар.
Сабақтың жүрісі:
I. Ұйымдастыру:
Сынып оқушыларын тексеріп, сабаққа көңіл аудару.
II. Жаңа сабақ:
1 - сызба нұсқа:
Ой қозғау стратегиясы:
Бытыранықтар
↓
адам
жануарлар
өсімдіктер
атмосфера
гидросфера
литосфера
2 - сызба нұсқа:
Бытыранықтарға сипаттама
↓
1. 1 Жасушалары 0, 1 - ден 10 - мкг. өте ұсақ.
1. 2 Пішіндері әртүрлі:
1. 1 Шар тәрізділер коккалар.
1. 2 Таяқша тәрізділер бациллалар.
1. 3 Үтір тәрізділер вибриондар.
1. 4 Таға тәрізділер тороидтар.
1. 5 Жұлдыз тәрізділер жұлдызшалар.
1. 6 Ирек тәрізділер спириллалар.
1. 3 Бытыранықтар прокариоттарға жатады,
ядросы болмайды. ДНК молекулалары
сақина түрінде тұйық болады.
1. 4 Жасушаларының тығыз көп қабатты қабықшалары болады. Ол нәруыз муреиннен және полисахаридтерден тұрады.
1. 5 Митохондрия, хлоропластар болмайды, олардың қызметін цитоплазмалық мембрана атқарады.
1. 6 Рибосомалары болмайды.
1. 7 Жасушада қор зат ретінде – полисахаридтер, майлар, күкірт, полифосфаттар жиналады.
3 - сызба нұсқа:
Бытыранықтылардың қоректену тәсілдері
↓
Гетеротрофтар - дайын органикалық заттарды пайдаланады;
Сопрофиттер - өлі органикалық заттармен қоректенеді;
Паразиттер - тірі организмдердің органикалық заттарымен қоректенеді;
Автотрофтар - бейорганикалық заттармен органикалық заттарды синтездейді;
Хемо - автотрофтар (темір бактериялар, күкірт бактериялар);
Фото - автотрофтар (жасыл, қан, қызыл, күкірт бактериялар);
4 - сызба нұсқа:
Бактериялардың оттегіге байланысты бөлінуі:
♦ Аэробты бактериялар
Жасыл өсімдіктер, жануарлар сияқты тыныс алғанда атмосферадағы оттегіні пайдаланады.
♦ Анаэробты бактериялар
Оттегісіз жерде тіршілік етеді.
♦ Факультативті бактериялар
Оттекті және оттегісіз ортада өмір сүреді.
Табиғаттағы тірі ағзалардың өзара байланыстығы
Адам эволюциясындағы антропогенездің биологиялық факторлары
Өзіндік жұмыстар арқылы оқушылардың экологиялық мәдениетін қалыптастыру
Оқу-тәрбие процесiнде мектеп оқушыларына Дамыта оқыту жүйесiнде ғылымдар тәжiрибесiне сүйене отырып оқушылардың дамытушылық қабiлетiн қалыптастырып педагогикалық жаңа әдiстердiң тиiмдiлiгiмен жетiстiктерiне тоқталу
Өзіндік жұмыстарды жаратылыстану пәндері арқылы оқушылардың экологиялық мәдениетін қалыптастырудың мазмұны
Жануарлар дүниесін пайдаланудың түрлері және жануарлар дүниесін пайдаланушылардың құқықтары мен міндеттері
Броконьерлікке, аңшылық және балық аулау ережелерін бұзушылықтарға қарсы күрес бойынша ішкі істер органдарының жұмысын ұйымдастыру
Қазақстандағы тәуелсiздiк жылдары жануарлар дүниесiн қорғау
Платон философиясы туралы
«Жануарлар әлемін пайдалану мен қорғаудың құқықтық режимі»
Жануарлар дүниесін қорғау заңдылығы
Адамзаттың өсімдіктер дүниесіне әсері.
Жануарлар дүниесін қорғау
Кітап - адамның жан - дүниесінің асыл қазынасы, рухани байлықтың өлшемі, адам интеллектісінің көрінісі
Ғалия нәзік сезім дүниесін, мөлдір махаббатты шеберлікпен сыршыл әуенде жырлаған ғашықтық лирикасы
Адамның жануарлар дүниесіндегі орны
Ақтөбе облысының өсімдік дүниесі