Тарту күшін табыңдар

Қостанай облысы, Науырзым ауданы,
Дәмді орта мектебі ММ
Физика пәнінің мұғалімі
Байгенжина Динара Егеубайқызы

Физика 9 сынып
Сабақтың тақырыбы: Динамика негіздері тарауын қайталау
Сабақтың мақсаты: Білімдік: оқушылардың тарау бойынша алған білімдерін жинақтау, білімді игеру деңгейлерін бағалау;
Дамытушылық: оқушылардың осы тарауда нені білді, алған білімдерін есте сақтау мақсатында ой - өрісін кеңейтіп, ойлау қабілеттерін дамыту;
Тәрбиелік: шапшаңдыққа, жинақылыққа тәрбиелеу, пәнге деген қызығушылығын арттыру.
Сабақтың типі: Қайталау сабағы
Сабақтың түрі: сайыс сабақ
Сабақтың көрнекілігі: Интерактивті тақта, тапсырма парақтар

Сабақтың жоспары:
1. Ұйымдастыру кезеңі.
2. Сайыс кезеңдері
1) Қарлы кесек? ойыны
2) Кім жүйрік? деңгейлік тапсырма
3) Кім жылдам? (формуланы толықтыр)
4) Ойлан - тап (постермен жұмыс)
5) Рольдік ойын (мұғалім, дәрігер, инженер)
6) Тест
3. Қорытынды
4. Үйге тапсырма

Сайыстың кезеңдері:
1) Қарлы кесек? ойыны
2) Кім жүйрік? деңгейлік тапсырма
3) Кім жылдам? (формуланы толықтыр)
4) Ойлан - тап (постермен жұмыс)
5) Рольдік ойын (мұғалім, дәрігер, инженер)
6) Тест
7) Қорытындылау, бағалау

1 - тапсырма: Қарлы кесек? ойынында әр топ берілген тапсырма бойынша сұрақ қойып, келесі топқа беріледі, ауызша жауап тыңдалады.
1 - топ: Күш
2 - топ: Масса
3 - топ: Дененің салмағы

Әр топ өзара бағалайды

2 - тапсырма: Кім жүйрік? есептер шығару
1 - топ 1. Массасы 2т автомобиль орнынан қозғалып, 10 ішінде 100 м жол жүрді. Тарту күшін табыңдар. 4 кН
2. 50мН күш әсер еткенде дене 0, 2 м с2 үдеу алады. Егер дене тыныштық қалпынан 30 түзусызықты қозғалса, онда оның орын ауыстыру қандай болады? 90м

2 - топ 1. Массасы 0, 5 кг доп 0, 02с уақытқа созылған соққыдан 10м c жылдамдық алады. Соққының орташа күшін табыңдар. 250 Н
2. Қатаңдығы 105 Н м болатын тіркеу тросымен массасы 2т автомобильді 0, 5 м с2 үдеумен сүйресе, трос қаншаға ұзарады? Үйкеліс ескерілмейді. 0, 01м

3 - топ 1. Массасы 2т автомобиль тас жолмен бірқалыпты қозғалып барады. Егер дөңгелектерге әрекет ететін кедергі коэффициенті 0, 02 тең болса, автомобильдің тарту күші қандай? 0, 4 кН
2. Массасы 2 кг ағаш білеушені қатаңдығы 100 Н м серіппенің көмегімен горизонталь ағаш тақтайдың бетімен бірқалыпты сүйреп келеді. Үйкеліс коэффициенті 0, 3 тең болса, серіппенің ұзаруын табыңдар. 0, 06м

3 - тапсырма: Кім жылдам? (формуланы толықтыр)
4 - тапсырма: Ойлан - тап (постермен жұмыс)

1 - топ: Ньтонның 1 - ші заңы
2 - топ: Ньтонның 2 - ші заңы
3 - топ: Бүкіл әлемдік тартылыс заңы

Әр топ өзара бағалайды (бағдаршам арқылы)

5 - тапсырма: Рольдік ойын (денелердің Жерге тартылу күші туралы)
1 - топ: Мұғалім балалар мұғалім болып сөйлейді
2 - топ: Дәрігер
3 - топ: Ғалым

Әр топ өзара бағалайды (бармақпен)

6 - тапсырма: Тест жұмысы
1 - топ:
1. Денеге әсер етуші барлық күштердің тең әсерлі күш нөльге тең болғанда дене қалай қозғалады?
А дененің жылдамдығы артады;
В дененің жылдамдығы кемиді;
С дененің жылдамдығы нөлге тең;
Д денеге әсер етуші барлық күштердің тең әсерлі күші нөлге тең болғанда дене тұрақты жылдамдықпен қозғалады;
Е дененің жылдамдығы нөлге тең емес, уақыт аралығында өзгеріп отырады.
2. Күш моменті физикалық шама, ол неге тең?
А дененің массасы мен оның жылдамдығының көбейтіндісіне;
В күш пен иінің көбейтіндісіне тең;
С күш пен бұл күштің әсер ететін уақытының көбейтіндісіне тең;
Д күш пен жылдамдығының көбейтіндісіне тең;
Е күш пен дененің үдеуінің көбейтіндісіне тең.
3. Жоғары қарай 1 м с2 үдеумен қозғалып бара жатқан лифтіде массасы 70 кг адам тұр. Адамға әсер етуші тең әcерлі күштің мәні және бағыты?
А 770 Н; В 700 Н; С 630 Н; Д 675 Н; Е 725 Н.
4. Дененің жерге тартылуы салдарынан оның тірекке немесе аспаға әрекет ететін күші
А дененің массасы;
В дененің үдеуі;
С дененің жылдамдығы;
Д дененің салмағы;
Е дененің импульсі
5. Ньютонның екінші заңы:
А денелердің бір - біріне әрекет ету күштері модулі бойынша өзара тең және бағыттары бойынша қарама - қарсы;
В басқа денелермен өзара әрекеттеспейтін барлық денелер тыныштық күйін сақтайтындай немесе бірқалыпты және түзусызықты қозғалатындай инерциялық санақ жүйелері болады.
С денеде туындайтын үдеу оған әрекет етуші күшке тура пропорционал және оның массасына кері пропорционал.
Д екі дене бір - біріне массаларының көбейтіндісіне тура пропорционал және арақашықтықтарының квадратына кері пропорционал күшпен тартылады.
Е бүкіләлемдік тартылыс күші әрекетінен дененің дөңгелек орбита бойымен қозғалысы жүзеге асатын жылдамдық.

2 - топ:
1. Қандай жағдайда қозғалыстағы дененің салмағы тыныштық күйіндегі салмағынан аз болады?
А дене бірқалыпты жоғары қозғалғанда;
В дене бірқалыпты үдеумен жоғары қозғалғанда;
С дене жоғары қарай үдеумен қозғалғанда;
Д дене бірқалыпты төмен қозғалғанда;
Е дене бірқалыпты үдеумен төмен қозғалғанда.
2. Серпімділік күші дегеніміз не?
А Жердің центріне бағытталған жерге тарту күші;
В бағыты денелерді қосатын сызықтар бойымен бағытталған, денелердің өзара тартылыс күші;
С дененің пішіні мен көлемі өзгерген кезде пайда болатын күш;
Д денелер тікелей жанасқанда пайда болатын күш;
Е тіректің денеге әрекет ететін күш.
3. Массасы 1кг денені Жер бетінен 3м с2 үдеумен жоғар көтеру үшін жұмсалатын күш?
А 13 Н; В 33 Н; С 10 Н; Д 30 Н; Е 7 Н.
4. Дененің басқа денелер тарапынан болатын әрекеттің нәтижесінде үдеу алатынын сипаттайтын физикалық шама...
А дененің массасы;
В дененің үдеуі;
С дененің жылдамдығы;
Д дененің күші;
Е дененің импульсі
5. Ньютонның бірінші заңы:
А денелердің бір - біріне әрекет ету күштері модулі бойынша өзара тең және бағыттары бойынша қарама - қарсы;
В басқа денелермен өзара әрекеттеспейтін барлық денелер тыныштық күйін сақтайтындай немесе бірқалыпты және түзусызықты қозғалатындай инерциялық санақ жүйелері болады.
С денеде туындайтын үдеу оған әрекет етуші күшке тура пропорционал және оның массасына кері пропорционал.
Д екі дене бір - біріне массаларының көбейтіндісіне тура пропорционал және арақашықтықтарының квадратына кері пропорционал күшпен тартылады.
Е бүкіләлемдік тартылыс күші әрекетінен дененің дөңгелек орбита бойымен қозғалысы жүзеге асатын жылдамдық.

3 - топ:
1. Лифтімен байланысқан санақ жүйесін инерциал деп санауға болад, егер
А лифт еркінтүссе;
В лифт бірқалыпсыз жоғары қозғалса;
С лифт үдеумен төмен қозғалса;
Д лифт бірқалыпты төмен қозғалса;
Е лифт баяу жоғары қозғалса.
2. Үйкеліс күші дегеніміз не?
А Жердің центріне бағытталған жерге тарту күші;
В бағыты денелерді қосатын сызықтар бойымен бағытталған, денелердің өзара тартылыс күші;
С дененің пішіні мен көлемі өзгерген кезде пайда болатын күш;
Д денелер тікелей жанасқанда пайда болатын күш;
Е тіректің денеге әрекет ететін күш.
3. Рычагке әсер етуші күш 5Н. Күш иіні 0, 4 м болса, күш моменті неге тең?
А 5 Нм; В 2 Нм; С 0, 4 Нм; Д 20 Нм; Е 0, 16 Нм.
4. Дененің өзінің алатын үдеуіне ықпал ететін қасиеті..
А дененің уақыты;
В дененің үдеуі;
С дененің жылдамдығы;
Д дененің инерттілігі;
Е дененің импульсі
5. Ньютонның үшінші заңы:
А денелердің бір - біріне әрекет ету күштері модулі бойынша өзара тең және бағыттары бойынша қарама - қарсы;
В басқа денелермен өзара әрекеттеспейтін барлық денелер тыныштық күйін сақтайтындай немесе бірқалыпты және түзусызықты қозғалатындай инерциялық санақ жүйелері болады.
С денеде туындайтын үдеу оған әрекет етуші күшке тура пропорционал және оның массасына кері пропорционал.
Д екі дене бір - біріне массаларының көбейтіндісіне тура пропорционал және арақашықтықтарының квадратына кері пропорционал күшпен тартылады.
Е бүкіләлемдік тартылыс күші әрекетінен дененің дөңгелек орбита бойымен қозғалысы жүзеге асатын жылдамдық.

Бағалау критерийлері
Үй тапсырмасы

Толық нұсқасны жүктеу



Ұқсас жұмыстар

Физика пәнінен 8,9,11 сыныптарға арналған зертханалық жұмыстар топтамалары
Жылу қозғалтқыштары
Физикалық есептер шығару үрдісінің кезеңдері
Физикалық есептер, олардың классификациясы және шығару тәсілдері
Механикалық тәжірибелердің демонстрациялауға арналған және қолдануға жасалған құралдар
Физика курсы бойынша қиындығы жоғары 100 есеп (есептер шешулерімен)
Физика сабағында есептерді шығару классификациясы
Физика. Қозғалыс заңдары
Физикалық және математикалық процестерді Maple 7 жүйесінде модельдеу және оқытудың несиелік жүйесіндегі оқитын студенттерге арналған бағдарлама құру
ВЕКТОРЛЫҚ ӘДІСТІ ЕСЕПТЕРДІ ШЫҒАРУДА ҚОЛДАНУ
АВТОМОБИЛЬДІҢ ТАРТУЫН ЕСЕПТЕУ
Кәсіп етіңдер, мал табыңдар
1945 жылы 4 ақпанда Чумаев барлаушылар тобымен Одер (Одра) өзенінің батыс жағалауына өтіп, жаудың техникасы мен адам күшін анықтауға тапсырма алды
Екінші - жер мен көктің арасы қанша, соны табыңдар
Тез арада жоғалған мейірімді табыңдар
Сары жарық толқынының ұзындығын табыңдар
Дөңгелектің бұрыштық жылдамдығы мен айналу жиілігін табыңдар
Қандай қозғалыста электровоздың тарту күші үйкеліс күшіне тең
Жаңа инвестицияларды тартуды жандандыру
Қатарының жинақтылық аралығын табыңдар