Тамырдың ұшы - тамыр оймақшасы
Биология 6 сынып
Сабақтың тақырыбы: Тамыр бөлімдері (аймақтары): бөліну, өсу, сору, өткізу. Тамырдың ұшы – тамыр оймақшасы. Тамырдың өсуі. Зертханалық жұмыс №7
Сабақтың мақсаттары:
Білімділігі – тамыр, тамыр бөлімдері деген ұғымдардың мәнісін ашып, олардың атқаратын қызметін оқушы тұлғасына жете түсіндіру.
Дамытушылығы – пәнге, тақырыпқа байланысты қызығушылықтарын дамыту.
Тәрбиелілігі – түрлі тәрбиелік шаралардың әсерімен оқушы тұлғасында жағымды өзгерістерге жету.
Сабақ түрі: аралас сабақ
Әдіс - тәсілдер: түсіндіру, сұрақ - жауап.
І Ұйымдастыру кезеңі
Сәлеметсіздер ме оқушылар
Кім кезекші?
ІІ Үй жұмысын тексеру
1. мүше деген не?
2. тамыр қандай мүше?
3. тамыр жүйесі қалай бөлінеді?
4. кіндік тамыр жүйесі
5. шашақ тамыр жүйесі
ІІІ жаңа тақырыпты түсіндіру
Тамыр ұзындығына, атқаратын қызметіне қарай: тамыр оймақшасы, бөліну, сору(өсу), сору, өткізгіш деп бөлінеді.
Тамыр оймақшасы: тамыр бөліміне кірмейді. Тамыр ұшындағы өсу нүктесіне кірмейді. Тамыр ұшындағы өсу нүктесінің сыртын қаптап тұрады.
Бөліну: аймағы атқаратын қызметіне қарай сыртқы, ортаңғы, ішкі болып 3 қабаттан тұрады.
Өсу - бөлімінің жас жасушалары бөлінбейді. Ұзыннан созылып, ұзарып, тамыр ұшының топыраққа терең енуіне әсер етеді.
Сору - өсу бөлімінен кейін орналасады. Қалың түтіктері бар бөлік. Тамыр түтіктері тамырдың сыртын қаптап жатқан жұқа өң қабықшасы жасушаларының созылуынан пайда болады. Ол алғаш жай өсінді түрінде 1 - 3 күнде бұртиып шығады. Қабықшасы тез созылып, түк ұшынан ұзарып өсе бастайды. 10 - 20 күннен соң қурап түсіп, орнына жаңа түктер шығып, жаңарып отырады.
Өткізу - су мен онда еріген қоректік заттарды тамырдан өсімдіктің жер үсті мүшелеріне өткізеді. Бұл бөлімде тамыр түктері болмайды, жанама тамырлар дамиды.
Тамырдың өсуі. Тамырлар ағаш түрлеріне байланысты жылдың әр мезгілінде әрқалай өседі. Көктемде тамыр қарқыны (жылдам) өседі. Жапырақтар мен өркендер тез өседі.
Өсуі аяқталғаннан кезде тамырлардың біраз бөлігі қурайды. Тамырлар қарқынды өсу кезінде қоректік заттар қоры мен суды бірқалыпты толық пайдаланады.
№7 - зертханалық жұмыс.
Тақырыбы: Тамырдың өсу (созылу) аймағын тауып анықтау.
Мақсаты: Тамыр бөлімдерін бір - бірінен ажыратып, өзіндік ерекшеліктерін анықтау.
Жұмыстың барысы:
1. Сабақ өтерден 10 - 15 күн бұрын тұқымынан өндірілген асбұршақ пен бидайдың өскіндерінің жас тамырларын салыстырып, қандай тамыр жүйесіне жататынын ажырату.
2. Бидайдың жас өскінінің тамырын ұлғайтқыш әйнекпен қарап, тамыр бөлімдерін (аймақтарын) анықтау.
3. Тамыр түкшелері бар аймақты тауып, алып жатқан аумағын қарау.
2) Тамыр бөлімдерін атап, әрбір бөлімнің атқаратын қызметін жаз:
Тамыр бөлімдері (аймақтары): бөліну, өсу, сору, өткізу. Тамырдың ұшы – тамыр оймақшасы. Тамырдың өсуі. Зертханалық жұмыс. жүктеу
Тамыр оймақшасы
Тамыр жайлы жалпы түсінік
Тамыр-түйнек құрылысымен танысу
Тамыр: тамырдың бірінші реттік құрылысы. Тамырлықжүйе
Тамыр және тамырлар жүйесі туралы
Тамырдың анатомиялық құрылысы
Гүлді өсімдік ауырулары
Тамыр-түйнек құрылысымен танысу жайлы ақпарат
Тамыр және тамырлар жүйесі
Өсімдктің вегетативті мүшелер жүйесі
Ауыл мектебі оқушыларын рухани-адамгершілікке тәрбиелеудің педагогикалық шарттарының орындалуы
Кәсіби бағдар берудегі оқушылардың тұлғалық ерекшеліктерін психологиялық зерттеу
Мақта тазалау кәсіпорын басқарушылық есебін және ішкі аудитін ұйымдастыруды ( Шардара - мақта ЖШС)
Педагогикалық процестің мәні мен мазмұны, құрылымы, қозғаушы күштері мен принциптері
Математикадан сыныптан тыс жұмысындағы оқушылардың шығармашылық қызметін дамыту
Ақыл-ойының дамуы артта қалған 2-3 сынып оқушыларының уақыт және кеңістік жөніндегі түсініктерді қолдануы
ОҚУШЫҒА ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ - ПЕДАГОГИКАЛЫҚ МІНЕЗДЕМЕ
Қаржылық лизингті жүзеге асыру барысында қатысушы субъектілер анықталып,міндеттері және құқықтары белгіленеді
Бағалы қағаздар нарығының кәсіпқой қатысушылары және олардың қызметтері.
Физика сабағында оқушыларды қарқындата оқыту