Балалардың диафрагмалды тыныс алуын дамыту
Сауат ашу
Сабақтың тақырыбы: Н дыбысы
Сабақтың мақсаты:
Білімділігі: Балаларды Н н дауыссыз дыбысы мен әрпін таныстыру. Н н дыбысын буында, сөзде, сөз тіркесінде дұрыс айтуға машықтандыру.
Коррекциялық: Өткен әріптерді еске түсіре отырып, ойлау қабілеттерін дамыту. Балалардың сөздік қорын молайтуға, сөздерді буынға бөліп айтуға дағдыландыру. Диафрагмалды тыныс алуын дамыту.
Тәрбиелігі: Балаларды мейірімділікке, бір - бірінің ойын тыңдай білуге тәрбиелеу.
Әдіс - тәсілі: Түсіндіру, көрсету, сұрақ - жауап, ойын.
Көрнекілік: Суреттер, үлестірмелі карточкалар.
Сабақтың барысы
I. Ұйымдастыру кезеңі
Психологиялық тұрғыдан зейіндерін сабаққа дайындау;
Күн нұрындай көңілім
Даламдай кең пейілім
Жүрегім толы мейірім
Бәріне ортақ шуағым
Қайырымды баламын
II. Өткен сабақты пысықтау:
- Балалар сауат ашу сабағында біз қандай дыбыспен таныстық?
- С дыбысы қандай дыбыс?
- Дауыссыз дыбысты қандай түспен белгілейміз?
- Қандай сөздермен таныстық?
- Сағат, сандық, сақина, сүт т. б.
Тыныс алу арқылы тілді дамыту жаттығуы
Мақсаты: Балалардың диафрагмалды тыныс алуын дамыту.
- Көбелекті гүлге қондыр.
- Трубочкадағы допты алысқа ұшыр.
Артикуляциялық жаттығу жасау арқылы тілді дамыту.
Алдыңғы төменгі және жоғарғы тістерді көрсетіп, ерінді күлгендегідей ұстауға дағдыландыру.
Серуен - еріндерге күлкі үйіріледі, ауызды сәл ашып, тілді ақырын тістеу. Тілді ақырын тістей отырып, оны алдыға - артқа қарай қозғалту. Тілді жалпақ етіп, еріндерге күлкі үйіріледі.
III. Жаңа сабақ:
- Балалар, мына ыдыста не бар?
- Нан бар.
- Нанды бәріміз білеміз бе? Ол не, ол дастарханға қалай келеді?
- Ол қасиетті тағам.
- Дұрыс.
- Нанның жасалу жолдарын түсіндіріп, нан (суреттер арқылы) сөзін бірнеше рет айтқызып, қандай дыбыс естілетінін балалардан сұрап, балаларға айтқызу.
- Н, н, н.
- Н дыбысы қалай айтылып тұр?
- Н дыбысы қысқа, тез айтылып тұр.
- Олай болса бұл қандай дыбыс?
- Дауыссыз дыбыс.
- Қандай түспен белгілейміз?
- Көк түспен белгілейміз
- Дұрыс балалар. Біз бүгін дыбысымен танысамыз.
- Мына суреттерге назар аударайық.
- Нан, айна, қоян т. б сөздер
- Ендеше н дыбысы сөздің басында, ортасында, соңында кездеседі екен.
Н н дыбысының артикуляциялық қалпы: Айнамен жұмыс:
- Н дыбысының дұрыс айтылу артикуляциясы мынадай: ерін сәл ашылып, жіңішкерген тіл ұшы жоғары көтеріледі де, үстіңгі тістің үстіне тиеді,
- тілдің алдыңғы екі шеті үстіңгі тістерге қатты жабысады. Тілдің төмен түсуінен н дыбысы жасалады.
- Н дыбысын әр балаға жеке - жеке айтқызу.
Тіл ұстару жаттығулары:
На - на - на
Но - но – но
Ну - ну - ну
Ен - ен - ен
Ын - ын - ын
Он - он - он
Ан - ан - ан
Н дыбысы жүктеу
Тыныс алу жүйесі жайлы
Ринолалиясы бар балаларды түзету жұмыстарының негіздерін талдау
Ауызша сөйлеу тілін қалыптастыруда есту қабілеті зақымданған балаларға қазақ тіліне тән дыбыстарды қалыптастыру мүмкіндігі
Полиомиелит
Ринолалияға шалдыққан баланың сөйлеу тілінің ерекшеліктері
Қойдың аденоматозы
Вегетативті жүйке жүйесі туралы түсінік
Өкпе қабының қуысына сұйықтық жиналу синдромы туралы
Өкпе қабының қуысына сұйықтық жиналу синдромы
Емдік дене шынықтыру жалпы негіздері
Индустриялық-инновациялық стратегияның басты бағыты – бәсекеге қабiлеттi өнеркәсiптi дамыту
ҚР банктеріндегі ипотекалық несиелендіруді ұйымдастыру және дамыту. Ипотекалық несиелер есебі
Қазақстан республикасының Нидерландымен халықаралық қарым – қатынысы
Сигналдың гармоникалық құрамдас бөліктерін графикалық түрде анықталуын бағдарлама түрінде іске асыру
Талдықорған өңіріндегі тарихи – археологиялық туризмді дамыту мүмкіндіктері
ТЫНЫШБАЕВ МҰХАММЕДЖАН
Шағын безнесі дамытудағы шетелдік тәжірибе
Балалардың мектепке дайындығын жан - жақты ұйымдастырудың психологиялық - педагогикалық негiздерi
Математикадан сыныптан тыс жұмысындағы оқушылардың шығармашылық қызметін дамыту
Туризмді экономиканың саласы ретінде дамытудың негізгі бағыттары. Оңтүстік Қазақстан облысы