Ертегіні оқыту
Әдебиеттік оқу 3 сынып
Сабақтың тақырыбы: Ит пен мысық адамға қалай үйренді?
Сабақтың мақсаты: Әңгімені оқу арқылы мазмұны мен идеясын ашу.
Сабақтың міндеті:
Білімділік: Оқушыларға өлеңнің мазмұнын баяндай отырып, ана туралы ұғымдарын кеңейту.
Дамытушылық: Оқушылардың өлеңді талдау, салыстыру, болжау жасау арқылы қиялын дамыту, бірлесіп жұмыс жасай отырып, оқушының өз пікірін білдіруге, өзгенің ойын тыңдауға ойын дәлелдеуге баулу.
Тәрбиелік: Оқушыларды парасатты, сауатты өмір сүруге тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: Аралас сабақ.
Сабақтың әдіс - тәсілдері: сөздік, (әңгімелесу, түсіндіру, сұрақ - жауап)
Сабақтың көрнекілігі: ертегінің аудиосы, шал мен кемпір, тышқан, мысық, қасқыр ит суреттері.
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі: Амандасу, оқулықтарын түгелдеу.
ІІ. Өткен сабақты қайталау.
Үй тапсырмасы. Менің анам өлеңін оқу. Менің анашым шығарма, оқыту.
ІІІ. Жаңа сабақ
Иттер – нағыз етқоректі жануарлар. Тістерінің ішінде ең жақсы дамығаны – азу тісі. Алдыңғы аяқтарында 5 башай, артқы аяғында 4 башай болады.
Иттердің есту, көру, иіс сезу мүшелері өте жақсы жетілген. Үйретуге өте бейім болады. Жыныстық жағынан төбеті 10 – 12 айда, қаншығы 7 – 8 айда жетіледі, жылына 1 – 2 рет ұйығады. Буаздық мерзімі 58 – 65 күн, қаншығы 1 – 2, кейде 12 – 18 соқыр, саңырау, тіссіз күшіктер табады. Құлағы 5 – 8, көзі 10 – 14 күннен кейін ашылып, сүт тістері 20 – 30 күннен кейін шыға бастайды. Күшіктері енесін 1 – 1, 5 айдай емеді. Иттер 10 – 12 жылдай тіршілік етеді. Иттің белгілі бір қызмет атқаруға, аң аулауға үйретілген, сондай - ақ үйде сәндік үшін асырайтын тұқымдары болады. Қызмет иттері тұқымдарын армия, шекара күзеті, милиция істерінде, әр түрлі объектілерді күзетуге, мал бағуға т. б. пайдаланады. Иттің бұл тұқымдарына неміс овчаркасы (шығыс европалық), Кавказ овчаркасы, Орта Азия овчаркасы, орыстың оңтүстік овчаркасы, шотланд овчаркасы (колли), ротвейлер, эрдельтерьер, қара терьер, ризеншнауцер, Москва күзет иті және сүңгуір ит (ньюфаундлендтің отандық типі) жатады.
Мысықтың денесінен бас, мойын, тұлға, құйрық, алдыңғы және артқы аяқтарды ажыратуға болады. Аяқтары тұлғасынан екі жаққа тарбимай, тұлғаны тік көтеріп тұрады. Дене ұзындығы 46 - 191 см, құйрығы 15 - 91 см. Қуйымшағы шоқтығынан жоғары. Тырнақтары тартылған (суматр мысығынан басқаларында). Еркектері мауығу кезінде қатты таласып, ұрысып, шулайды.
Кейбір түрлері жылына 2 рет тұқым береді. Күшіктері (3 - 4 ұялас балалары болады) дәрменсіз, соқыр туады. Жыртқыштар ұсақ омыртқалылармен, балықпен қоректенеді. Мысықтың басында екі құлақ қалқаны көрінеді. Бұл - оған тән ерекшелік. Қарашығы жарық сәулесінің күшіне қарай өзгеріп тұратын бадырайған үлкен көз, қабағы мен үстіңгі ерніндегі ұзын қылшық, ешқандай түгі жоқ тақыр мұрыннан екі танау тесіктері көзге түседі. Мысық - өте саққұлақ жыртқыш. Қорегін аулағанда дыбысын сездірмей, саусақтарының ұшындағы тырнақтарын майлы табанына жасырып алып, білдіртпей жүреді. Ол алдымен жер бауырлап, лезде арқасын бүгеді және аяқтарымен қатты серпіле олжалайтын қорегіне қарай атылады. Осы тұста саусақ ұшындағы жасырылған өткір тырнақтар тарбия ашылып, құйрығы керіледі, құйрық мысықтың бағытын реттейтін бұлқын қызметін атқарады.
Балалар сендердің үйлерінде мысық немесе иттерін барма?
Бүгін біз мысық пен иттің адамға алғаш қалай үйренгендігімен танысамыз.
Кітаппен жұмыс.
Ертегіні оқыту.
Ертегіні тыңдату.
Дәптермен жұмыс.
Ит пен мысықтың пайдасын жазу.
ІV. Сабақты қорытындылау
V. Үйге тапсырма:
Ертегіні мәнерлеп оқу. Түсінігін айту. Күнделіктеріне жазып алады.
Рефлексия - Біз бүгін нені білдік?
- Алдағы уақытты нені білгің келеді?
Оқушылар стикерге ойларын жазады.
Бағалау: Сабаққа жақсы қатысқан балаларды мадақтау.
Ит пен мысық адамға қалай үйренді? жүктеу
Әдебиеттік оқу сабақтарында ертегілерді оқыту жолдары және Әдіс- тәсілдері
Қазақ халық ауыз әдебиеті жанрларындағы ертегілерді оқыту
Мектепке дейінгі балаларды тәрбиелеуде халық ауыз ертегілердің орны мен ролін анықтау
Ертегілерді оқыту барысыңда оқушыларды қайырымдылыққа тәрбиелеудің теориялық негізі
Бастауыш сынып оқушыларының ертегілер арқылы қиялын дамыту
Қазақ ертегілері сан алуан
Тұрмыс салт ертегілері
Бастауыш мектептің оқу процесінде ауыз әдебиеті үлгілері арқылы оқушылар бойынан адамгершілік тәрбиені қалыптастыру
Ертегілер туралы мәлімет
Ертегілерді оқушылардың ойын дамытуда пайдаланудың әдістемелік негіздері
Оқытудың жаңа технологиясын пайдалану
Қашықтықтан оқыту
Қазақ тiлiн оқытудың, ұйымдастырудың әдiстемелiк ерекшелiктерi
Көркем шығарманы детальдап талдауда модульдік оқыту технологиясын пайдалану
Жоғары оқу орындарының экология бөлім студенттеріне қазақ тiлiн дамыта оқытудың әдiстемесі
Физика сабағында оқушыларды қарқындата оқыту
Дене тәрбиесі кафедрасының оқытушысы Ахбаев Е.М. 2006-2007 оқу жылының ғылыми зерттеу жұмыс жоспары
Мектепте тарихты оқыту әдістемесі пәні
ЖОҒАРЫ ОҚУ ОРЫНДАРЫНДА ҚАЗАҚ ТІЛІН ОҚЫТУДА ЖАҢА ТЕХНОЛОГИЯНЫ ҚОЛДАНУ
Оқыту және ғылыми метоликалық жоспардағы кабинеттің міндеті.