Сөйлемнің дара және күрделі мүшелері
Қазақ тілі 4 сынып
Сабақтың атауы: Сөйлемнің дара және күрделі мүшелері
Сілтеме: Қазақ тілі оқулығының әдістемесі
Сабақтың жабдығы: Мақсаты: Cөйлемнің дара және күрделі мүшелері туралы түсінік беру, сөйлем мүшелеріне талдату және оның мағынасы туралы білімін тиянақтау; сөздік қорын, ақыл - ойын, ауызша сөйлеу тілін дамыту; дәптермен, тақтамен жұмыс жасауда ұқыптылыққа, тазалыққа тәрбиелеу
Сабақтың түрі: аралас сабақ.
Сабақтың әдіс - тәсілдері: сұрақ - жауап, көрнекілік, жаттығу жұмыстары.
Сабақтың көрнекіліктері: мазмұнды суреттер, тірек сызбалар
Топқа бөлу: Сыныпты жыл мезгілдеріне қарай төрт топқа бөлу. Күз айында туылғандар 1 - топ, қыс айында дүниеге келгендер 2 - топ, көктем айындағылар 3 - топ, жаз айындағылар 4 - топ болып бөлінеді.
Ынтымақтастық атмосферасы
Мен сендерді шаттық шеңберіне шақырамын. Кәнеки, былай деп айтайық:
Күн жарығын алақанға саламын,
Жүрегіме басып ұстай қаламын.
Ізгі әрі нәзік, жарық, мейірімді,
Болып кетер сонда дереу жан - жағым.
Қызығушылықты ояту
Мағынаны тану
Мәтінді тізбектеп оқу
Оқулықтағы тапсырмаларды орындау.
35 - жаттығу. Мәтінді түсініп оқы
Мұнда жұмыр бас кесіртке де тіршілік етеді.
36 - жаттығу. Кестені толтыр
Сөйлемнің дара мүшесі
Шекпен
***
***
Тұр
***
Сөйлемнің күрделі мүшесі
***
Жеті күн
Он тоғыз
***
Сары ала
37 - жаттығу. Күрделі мүшелерді теріп жаз.
Айдын көл, жасыл бұйра.
38 - жаттығу. Ребусты шеш
Көк ала бұлт сөгіліп,
Күн жауады кей шақта
39 - жаттығу. "Менің Қазақстаным" тақырыбында көршіңмен сұхбаттас
Берілген жаттығуларды топтарға бөліп орындау.
Қосымша шығармашылық тапсырмалар.
Жаңа сабақты түсініндіруді кесетедегі сөйлемдерді талдатудан бастауға болады:
Сөйлемнің дара және күрделі мүшелері
▪ Дара мүшелер
Маржан сурет салды.
Ол ақ көйлек киді.
Марат жақсы оқиды.
▪ Күрделі мүшелер
Маржан сурет салып тұр.
Ол ақ ала көйлек киді.
Марат Нәдірұлы жақсы оқиды.
Кеседегі қарамен жазылған сөйлем мүшелерін өзара салыстыру барысынды оқушылар сөйлем мүшесінің бір сөзден де, екі сөзден де жасалатынын байқайды. Содан өздері тиісті ереже шығарады.
Сергіту сәті Еркiн ұста денеңдi,
Тарсылдатпай едендi
Орнымыздан тұрып ап
Жүгiрейiк бiр уақ.
Бiр, екi, үш, бiр, екi, үш.
Аяқты алға созайық
Тiк көтерiп, қозғайық.
Тым сылбыр да болмайық
Алға қарай озбайық.
Бiр, екi, үшi, бiр, екi, үш.
Сөйлемнің дара және күрделі мүшелері. жүктеу
4-сынып «Қазақ тілі» оқулығының құрылымы мен құрылысы
Сөйлем мүшелері - сөйлемнің ішкі бөліктері
Қазақ тіл біліміндегі сөйлем мүшелерін оқыту
Қазақ тіл біліміндегі сөйлем мүшелері
Бірыңғай мүшелердің байланысуы
Қазақ тілі мамандығының магистратураға қабылдау емтиханның бағдарламасы
Абай қара сөздерінің сөйлем құрылымы
Сөйлемнің тұрлаулы мүшелері
Қaзaқ тiлiндeгi бaяндaуыштың тaбиғaтын aшу
Қазіргі қазақ тіліндегі сөз тіркесі синтаксисінің табиғаты және профессор Т.Сайрамбаевтың қосқан үлесі
Аурудың тұрақтылығы және даму себебі
Коммерциялық ақпарат пен коммерциялық кұпия мәні және оны қорғау
Жазаның жүйелерінің және түрлерінің жалпы сипаттамасы
Аудиттің мәні және оның нарықтық экономика жағдайындағы ролі
Адамдар арасындағы қарым-қатынас және іс-әрекет психологиясы
Жиынтық сұраныс және жиынтық ұсыныс,бұлардың кейнстік үлгісі
Агробизнес және агроөнеркәсіп интеграциясының арасындағы байланыс
Ақшаның маңызы, қызметтері және оның ерекшеліктері
Қабатты гидравликалық жару және ұңғылардың түптік аймаққа әсер ету
Негізгі қорларды қйта жандандыру тәсілі – күрделі қаржыны жұмсау