Жалаң сөйлемді жайылма сөйлемге айналдыру

Сабақтың тақырыбы: Жалаң сөйлемді жайылма сөйлемге айналдыру.
Сабақтың мақсаты:
1) жалаң және жайылма сөйлем туралы берілген білімді кеңейту, бекіту. Сөйлемнің жалаң, жайылма болып бөлінуі тұрлаулы, тұрлаусыз мүшелерге байланысты екенін меңгерту.
2) ауызша, жазбаша тілдерін дамыту, сөздік қорын, байланыстырып сөйлеу қаблетін арттыру.
3) іздемпаздыққа, ұқыптылыққа, сауаттылыққа тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: аралас сабақ.
Сабақтың көрнекілігі: кесте, үлестірмелі қима қағаз, тірек сызба, мақал мәтел.

Сабақтың барысы:
I. Ұйымдастыру кезеңі.
II. Үй тапсырмасын тексеру.
III. Қорыту: а) сұрақ - жауап

IY. Сабақтың мақсатымен таныстыру.
Бүгінгі сабақта біз жалаң және жайылма сөйлем жайлы ұғымымызды бекітіп, кеңейтеміз.
Жалаң сөйлемді жайылма сөйлемге айналдыру дағдыларымызды арттырамыз.
Екі топқа бөлінеміз. Білгірлер Тапқырлар.
Көркем жазу Мезгіл
Бастар оңына жол
Екі жылға созылады ол
Басы да сол
Жаіа жылдың,
Ескі жылдың
Соңы да сол. Қыс.
Ққ сөйлем құрау, жазу, жалаң, жайылма екенін анықтау.
Қайрат қарады. Қара қарға қарқылдады. Қанат қалың қарға құлады.

1. тапсырма. Тірек сызбамен жұмыс:
2. тапсырма.
Жалаң сөйлемнен жайылма сөйлем жасау.
Жаңбыр жауды. Марат оқыды. Әли келді. Жел соқты. Ұшақ көтерілді.

Жайылма сөйлемнен жалаң сөйлем жасау.
Айман доппен ойнады. Мал өрістен ерте келді. Күләш суды құдықтан әкелді. Күн көктемде жылынады. Жанар мектептен келді.

3. тапсырма.
Сызба бойынша сөйлем құрау.
Сөйлем бойынша сызба сызу.
Құстар келді. Өзен суы тасыды. Мал өрістен ерте келді.

4. Тапсырма.
Шығармашылық жұмыс. Керекті сөздерді қойып, жалаң жайылма сөйлемдерді анықтау.
(Кім?) балаларды оқытады? (Не?) жапалақтап жауды? (Кім?) сурет салады? (Не?) мөңіреді. Малды (кім?) бағады.

Үйді (кімдер?) салады. (Кім?) егін егеді. (Кім?) балаларды емдейді. (Не?) маңырайды. Балықты (кім?) аулайды.

5. тапсырма. Мақалмен жұмыс.
Отан от басынан басталады.

Өнер – ағып жатқан бұлақ,
Білім - жанып тұрған шырақ.

V. Қорыту
Дидактикалық ойын.

Жалаң сөйлемді жайылма сөйлемге айналдыру жүктеу



Ұқсас жұмыстар

Жай сөйлемді оқыту
Белгісіз жақты сөйлем
Сөйлемдердің түрлі грамматикалық құрылымдарда жасалу және қалыптасу ерекшеліктері
Бір құрамды сөйлемдер
Бастауыш сыныптардың 4-сыныбында синтаксистік материалдарды оқыту
Қазақ және орыс тілдеріндегі жай сөйлемдер.Қазақ және орыс тілдеріндегі құрмалас сөйлемдер
Байланыстырып сөйлеу мен байланыстырып жазуға үйрету
Есімді сөйлемдер
Көмекші мектеп оқушыларының сөйлем құрау дағдыларын қалыптастырудың әдістемелік негіздері
Қазіргі қазақ тіліндегі атаулы сөйлемдер
СЕЙІТҚҰЛҰЛЫ ЖАЛАҢТӨС БАҺАДҮР
Бастауыш сыныпта сөйлемді оқыту жолдары
Жалаңтөс Сейітқұлұлы Сырдария өзенінің бойы, Нұрата аймағында дүниеге келген
Бұт - борбайыңды шөпке жырғызып, жалаңаш жүрген сенің тіршілігің құрысын
Жалаңтөс батыр (1576 - 1656 ж. ), Бірі - қалмақ пен қазақтың теке тіресі Орбұлак шайқасына жиырма мың қолмен келген Самаркан билеушісі
Жалаңаш қалталылар класс тармағының табиғатта таралу ерекшелігі
Жайылма сөйлемді көрсетініз
Бірыңғай толықтауыш қатысқан сөйлемді табыныз
Бүтін сандарды айналдыру
Көз жеткісіз көне заманда, қарым - қатынас бүгінгідей етек алып жайылмаған кезеңде, талай - талай ұқсас ойлар толғаныс - тебіренулер, тіпті біріне - бірі сырттай ұқсап кететін жеке - жеке сөздер де болған