Сөздердің грамматикалық байланысы
Қазақ тілі пәні бойынша жылдық күнтізбелік жоспар, 7 сынып
Күнделікті сабақ жоспары, қазақ тілі 7 сынып.
Тақырыптар:
66. Сөздердің грамматикалық байланысы
67. Сөздердің байланысу тәсілдері
68. Диктант
69. Жаттығумен жұмыс
70. Тест тапсырмалары
Қазақ тілі 7 - сынып
Сабақтың тақырыбы: Сөздердің грамматикалық байланысы
Сабақтың мақсаты:
білімділік – оқушыларға сөздердің грамматикалық байланысы туралы түсінік беру, сабаққа деген қызығушылығын арттыру.
дамытушылық – оқушылардың іскерлігі мен біліктілік дағдыларын жетілдіре отырып, ойлау қабілетін, сөздік қорын дамыту;
тәрбиелігі – оқушыларға туыстық атаулар туралы ұғым бере отырып, алыс - жақынын тани білуге шақыру.
Сабақтың түрі: аралас сабақ
Оқыту әдісі: талдау, сұрақ - жауап, шығармашылық ізденіс, кітаппен жұмыс.
Пәнаралық байланыс: қазақ әдебиеті.
Сабақтың көрнекілігі: үлестірмелі кеспе қағаздар, деңгейлік тапсырмалар т. б.
Сабақтың барысы.
а) Ұйымдастыру кезеңі:
Оқушылармен амандасу, түгелдеу, оқу құралдарын тексеру. Сыныптың тазалығына назар аудару
ә) Үй тапсырмасын пысықтау:
Үйге берілген жаттығуды тексеремін. Өткен сабақтарды қалай меңгергенін білу үшін оқушыларға кеспе қағаздар үлестіріп, жауап талап етемін.
б) Жаңа сабақты түсіндіру:
Сөздер ойды білдіру үшін бір - бірімен белгілі грамматикалық байланысқа түсіп, сөйлем құрайды. Сөйлемдегі сөздердің бір - бірімен грамматикалық байланысы әр түрлі болуы мүмкін, сөздер бір - бірімен белгілі тәсіл арқылы байланысады. Мысалы: Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін деген сөйлемдегі мен жазбаймын, ермек үшін жазбаймын болып сөздер бір - бірімен байланысқа түскен.
Осы сөйлемдегі сөздерді байланыстырып тұрған тұлғаларды алып тастасақ, сөйлем түсініксіз болып қалар еді. Мен жазбаймын өлең ермек. Осыдан көрінетіндей, біріншіден мағыналық жағынан бір - бірімен сәйкес, үйлес сөздер ғана байланыса алады. Екіншіден, сөздер белгілі бір амал - тәсілдер арқылы байланысады.
Жаттығумен жұмыс: 233 - жаттығу. Көшіріп жазып, сөйлемдегі сөздерді бір - бірімен грамматикалық байланысына қарай бөлек - бөлек көшіріп жазыңдар.
Үлгі: Оспан кіріп келді, сырттан кіріп келді, сөйткенше кіріп келді.
Тақтамен жұмыс: Тақтаға бірнеше сөйлем жазып синтаксистік, морфологиялық талдау жасайды.
Білімді бекіту: Оқушылардың түсінбеген сұрақтарына жауап беремін. Өткен тақырыпқа байланысты бірнеше сұрақтар қоямын.
1. Грамматиканың синтаксис саласы нені қарастырады?
2. Сөйлем құрауда сөздердің бір - бірімен грамматикалық байланысқа түсуінің орны неге ерекше?
3. Тіл білімі неше салаға бөлінеді?
Бағалау: Оқушылардың сабаққа жақсы қатысып отырғандарына қарай білімдері бағаланады.
Үйге тапсырма: 234 - жаттығу.
Толық нұсқасын жүктеу
Сөздердің лексикалық тіркесімділігінің кейбір мәселелері
Қазақ тілінің семантикасы: лексикалық, грамматикалық мағыналар
Қазақ тілі мамандығының магистратураға қабылдау емтиханның бағдарламасы
Тіл білімі саласының басқа ғылымдармен байланысын меңгерту
Грамматика және оның салалары
Қытай тіліндегі сөз жасам жүйесі
Сөз тіркесі жүйесінің қалыптасуы
Есімше зат есім үлгісіндегі сөз тіркестеріндегі бағыныңқы етістіктердің лексика-семантикалық синтагмалық мағыналары
Оқшау сөздердің сөйлемдегі қызметі
Қазақ тіліндегі сөз тіркесінің теориялық мәселесі
Қосарлама сөздердің семантикалық сипаты
Грамматикалық категориялар туралы түсінік
ҚАЗАҚСТАННЫҢ ЖАҚЫН ЕЛДЕРМЕН БАЙЛАНЫСЫ
Сөйлеу мен ойлаудың дамуы және өзара байланысы.
Грамматикалық жағынан қарасақ, жолдау сөзінің түбірі жол
Грамматикалық тақырыбымыз Ыңғайлас салалас
Шығармада бастан - аяқ лексикалық қүрамдағы байыргы сөздердің мол қолданылатындығы көркем әдебиет стилінің негізгі белгісі
Алдағы уақытта Бейжің қаласы туризмді дамыту комитеті Қазақстан - Қытай байланысын нығайтып, сауда - саттық пен туризм саласында айтарлықтай жетістікке жетуді көздеп отыр
Стилистиканың басты мақсаты, бұдан бұрын айтылғандай, жеке сөздер мен грамматикалық тұлғалардың, сондай - ақ синтаксистік конструкциялардың қолданылу заңдылықтары мен экспрессивтік сапасын айқындау
Таңдаған мамандығыммен мінезімнің байланысы