Аңыз айту
Өзін өзі тану 5 сынып
Тақырып: Табиғат ғажаптары
Құндылық: Қиянат жасамау
Қасиеттер: сүйіспеншілік, мейірім, достық.
Сабақ мақсаты: Қиянат жасамау нағыз адамның ісі екенін оқушыларға түсіндіру.
Міндеті:
1. Қиянат жасамау ұғымының мәнін ашу;
2. Бұрыннан адамзат баласына берілген сүйіспеншіліктерін жандандыра отырып қиянат жасамауды дамыту;
3. Қиянат жасамау арқылы сүйіспеншілікке бөлену, үйлесімді өмір сүру.
Сабақ барысы:
1. Ұйымдастыру кезеңі. 2 мин.
Сәлемдесу, оқушылардың көңіл - күйін сұрау, сабаққа қатысуды тексеру.
2. Тыныштық сәтi. 3 мин.
Менің жан дүниемдегі сәуле жаттығуын баяу әуен тыңдай отырып жасау.
3. Үй тапсырмасын тексеру. 5 мин.
Үйге берілген Бала және інжугүл қоңыраулары (105 бет) ертегісі бойынша сұрақ қою арқылы ертегінің мазмұнын айту.
Сұрақтар:
1. Балалар, інжугүл дүниеге қалай келді?
2. Ал бала інжугүлге неліктен қызықты?
3. Інжугүл балаға қандай өтініш айтты?
4. Бала інжугүлді неліктен жұлмады?
5. Егер сендердің өмірлеріңде осындай жағдай болса, не істер едіңдер?
Сабақ барысын талқылау:
4. Дәйек сөз. 2 мин.
Қайырымды іс жаса, қайырлы болар әр ісің
Халық нақылы
Яғни, біз барлығына қайырымдылық жасасақ, әрбір жасаған ісіміз бізге жақсылық пен қуаныш алып келеді. Гүлдерге, жан - жануарлар мен өсімдіктерге, тіпті үстіміздегі киімге, отырған орындығымызға, мектебімізге жақсы қарайтын болсақ, олар да бізге рахметін айтады. Ұстаздарымыз бен ата - анамызды тыңдап, айтқанын орындайтын болсақ, ол біздің оларға қиянат жасамай, қайырымдылықпен қарағанымыз болады.
(Дәйек сөзді дәптерге жазып, 2 - 3 рет бірге қайталап оқимыз)
5. Әңгiмелеу (сұхбат). 3мин.
Қиянат жасамау дегеніміз ол:
Жақсы ой ойлау - әлемге қиянат жасамау,
Жақсы сөз айту - тілге қиянат жасамау,
Жақсы әңгіме тыңдау – құлағымызға қиянат
жасамау,
Жақсылықты көре білу – көзге қиянат жасамау,
Дұрыс тамақтану - денсаулығымызға қиянат
жасамау,
Дұрыс іс - әрекет жасау - денемізге қиянат жасамау.
Құрбыларымызды ренжітпеу – достыққа қиянат
жасамау.
Аңыз айту. 5 мин
Не айтатыныңды ойлап ал
(ойға қиянат жасамау, өйткені әрбір ой іске ұласады)
Қиянат келтірмеген жаза
(Іс - әрекетте қиянат жасамау, әрбір іс - әрекет мінезді қалыптастырады)
Сұрақ қою: 5мин.
- Балалар енді сендер қиянат жасамау дегенді қалай түсінесіңдер?
- Қиянат жасамау үшін не істеу керек?
6. Шығармашылық жұмыс, топтық жұмыс. 12 мин.
Жағдаяттардың шешімін табу.
1 - жағдаят
Сен бірнеше достарыңмен сабақтан қайтып келе жатыр едің қасыңдағы құрбыларың киноға барайық деген ұсыныс жасады. Бірақ сен сабақтан соң анаңның берген тапсырмаларын орындауың керек. Құрбыларың қызық кино жүріп жатқанын айтып сенен өтініп тұр. Сен не істейсің?
2 - жағдаят
Сабақтан қайтып келе жатқан жолда сен бірнеше балалардың талдағы алманы алу үшін талдың бұтақтарын сындырып жатқанын көрдің. Сен не істейсің?
(топтарға беріп, әр топ өз шешімін бірлесіп шығарады)
Дәптермен жұмыс
Дәптердің ортасына күннің суретін салып, күннен тараған сәулелерге жақсы қасиеттерді жазамыз. (тақтаға сызып көрсетемін)
Оқушылардың қандай қасиеттерді жазғандарын ортаға салып айтамыз.
Қорытындылау.
Жақсы ойлар ойлаймыз,
Жақсылықты көреміз,
Жақсы әңгіме тыңдаймыз,
Жақсы істер жасаймыз,
Біз бақытты баламыз.
Дәптерге жазып, бірнеше рет қайталап оқимыз.
7. Топпен ән айту. 3 мин.
Ақ көгершін Сөзі: А. Жұбановтікі, әні: Н. Баймұхамедовтікі
8. Үй тапсырмасы. 2 мин.
Қиянат жасамау - нағыз адамның ісі тақырыбында өз
ойларынан немесе бастарынан өткізген оқиғалары туралы шағын әңгіме жазу. Келесі сабаққа Суретші туралы ертегі әңгімесін оқып келу.
9. Соңғы тыныштық сәтi. 3 мин.
- Балалар, енді бір сәт тынышталып, көзімізді
жұмайықшы. (әуенмен) Бүгінгі сабақтан алған әсерлерің мен жақсы ойларыңды естеріңе түсіріп көріңдерші... (сәл кідіріс жасаймын) Оны өздеріңмен бірге қалу үшін жүректеріңе салып, сақтап қойғанды елестетіп көріңдерші. (сәл кідіріс жасаймын) Елестетіп болсаңдар жайлап көздеріңді ашыңдар. Бүгін сендер өте көп жақсы істер жасадыңдар, сабақты жақсы оқыдыңдар, жақсы ойлар айттыңдар сол үшін сендерге рахмет айтамын!
Бесік жырының тәрбиелік мәні
Аңыз әңгімелерді оқыту әдістері
Аңыз-әңгімелердің танымдық және тәрбиелік мәні
Ауыз әдебиетінің түсінігі мен түрлері
Жалпы білім беретін мектептегі бастауыш сынып оқушыларының ән-күй бағдарламаларында домбыра күйлерін пайдалану процесі әдістері
Фольклор материалдары этнопедагогакалық ғылыми-зерттеу объектісі ретіндегі ролі
Балалар ауыз әдебиетін жасаған –халық
Халықтық педагогиканың үздік дәстүрлері арқылы адамгершілік тәрбие беру
ТҰРМЫС - САЛТ ЖЫРЛАРЫ
Көлік кешені жайында
Ақшаның маңызы, қызметтері және оның ерекшеліктері
Қылмыс қүрамының түсінігі және маңызы
Несиенің ақшаларының қажеттілігі мен маңызы
Халық ертегілернің бала дүниетанымын қалыптастырудың маңызы
БАЙТҰРСЫНҰЛЫ АХМЕТ
Шағын кәсіпорынның маңызы және міндеттері
Кәсіпкерлік істің мәні және маңызы
Нарықтық экономиканы реттеу жүйесіндегі мемлекеттік бюджеттің маңызы
Жергілікті қаржының мәні мен маңызы
Ахмет Байтұрсынұлының «Әдебиет танытқыш» еңбегі ХХ ғасыр басындағы әдебиеттану ғылымының контексінде