Әріпті өрнек
Математика
Сабақтың тақырыбы: Өрнектер. а + 3, а – 3 (презентациясымен)
Сабақтың мақсаты: Білімділік: а + 3, а – 3 өрнектерін шешіп жаттықтыру өрнектің мәнін таба білуге үйрету. 3 – ке қосып, азайту амалдарын қайталау.
Дамытушылық: оқушылардың математика пәніне қызығушылығын
тудыру, олардың білім, білік және дағдыларын дамыту. ой – өрісін
кеңейту, таным қабілетін арттыру.
Тәрбиелік: Мақсатына жетуге ұмтылдыру, ұқыптылыққа,
тапқырлыққа, ізденімпаздыққа өздігінен жұмыс істеуге тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: Жаңа сабақ
Сабақтың типі: Ойын сабақ.
Сабақтың әдісі: Түсіндіру әдісі, кубизм стратегиясы.
Сабақтың көрнекілігі. Интерактивті тақта, слайдтар.
Сабақтың барысы: Ұйымдастыру кезеңі.
Психологиялық дайындық.
Қайырлы күн достым,
Қайырлы күн болсын.
Күніміз жарық болсын.
Аспанымыз ашық болсын.
Біздің алар бағамыз
Кілең бестік болсың.
Өткен материалдар бойынша білімді тексеру
Әріпті өрнектер ----------------------- Санды өрнектер
а + 5 ---------------------- 4 + 3
а + 6 ---------------------- 7 – 2
2 + а ---------------------- 6 – 4
9 – а ---------------------- 3 + 5
Жаңа сабақ.
Балалар бүгінгі біздің сабағымыз қызықты есептер мен ойындарға құрылған. Біз бүгін Сабағымызды алтын қақпа ойынын ойнаймыз. ойынның шарты мынадай балалар. Алтын қақпа ойынында үш қақпа бар. Тас қақпа, күміс қақпа, алтын қақпа. Алтын қақпаның алтын сандық бар, ал алтын сандықтың ішінде алтын ақшалар бар. Сол ақшаларды алғыларын келеме № Ол ақшаны алу үшін әр қақпанын және алтын сандықтың тапсырмалары бар екен. Тас қақпаның тапсырмасын орындасақ. тас қақпа ашылады. Тас қақпаны ашу үшін сендер мені тыңдап жаңа тақырыпты меңгеріп алуларын керек. Енді бәріміз тас қақпаның тапсырмасына назар аударайық.
Тас қақпа
А мен 3 санының қосындысын және айырмасын қарастырмақпыз.
А + 3, а – 3 өрнегі қандай өрнек. Әріпті өрнек.
Әріпті өрнек дегеніміз не № - Математикада белгісіз санның орнына әріп жазады.. Сондықтан оны әріпті өрнек дейміз.
Кестеде а – ның мәні берілген, соларды қойып өрнек жазайық
А – о – ге тең болған жағдайда, а + 3 қосындысын жазып, мәнін табу. а – 10 – ға тең болған жағдайда, 10 – 3 айырмасын жазып, мәнін табу.
Келесі а – 2, а – 3, а – 8, а – 9 мәндерін пайдалана отырып кестені оқушыларға толтыру тапсырылады. қалған сандардан қосынды, айырма құрып, мәнін табу орындарында отырып шығаруға беріледі.
Тас қақпа ашылады.
Күміс қақпа
Қыздың ұшып кеткен шарларын жинап берейік.
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 сандарды тура, кері санау.
Шардың пішіні қандай?
Домалақ болып келеді. шеңбер тәрізді.
Қазір шеңбер ойынын ойнау арқылы есепті салыстырып, талдайық.
Екі есептің мәтінін оқыту.
Ондағы ұқсастықтары ортаға: бақылау жұмысы, ұл бала, қыз бала олардың саны 3 және 4 сандары, оны шешуде пайдаланатын амалдар, мәні ұқсас екенін табу.
Айырмашылықтары: сұрағы екенін табу.
Шарты: Ұл - 3
Қыз – 4
Сұрағы: оқушылар қаншаға кеміді?
Шешуі: 3 + 4 - 7
Жауабы. оқушылар 7 – ге кеміді.
Шарты: Ұл – 3
Қыз – 4
Сұрағы: Неше оқушы шығып кетті?
Шешуі. 3 + 4 - 7
Жауабы. 7 оқушы шығып кетті.
Күміс қақпаның екінші тапсырмасы
Жаңа тақырып бойынша түсінгендерін зерттеу.
Мысалдарды сызық арқылы өз жауабымен қос.
4 + 3 ----------- 7
10 – 3 --------- 7
6 – 3 ----------- 4
6 + 3 ----------- 9
8 – 3 ----------- 5
8 – 2 ----------- 6
Сергіту сәті.
Тұп тұнық таза суда,
Балық жүзіп ойнауда
Біресе керіледі, біресе жиырылады.
Бірде құмға тығылады.
Күміс қақпа ашылады.
Алтын қақпа 3 тапсырмасы
Қалып қалған амал таңбасын қою.
5 - 3 - 1 - 1
4 + 1 - 2 - 3
1 + 6 - 3 - 4
2) 1 + 4 + 2 - 7
Алтын қақпаның екінші тапсырмасы.
Логикалық есептер
Ағашта 4 құс отыр, 2 торғай, қалғаны қарға. неше қарға отыр? - 2 –
Терезеде үш жасыл қызанақ жатыр еді, бір күннен кейін олар қызарды. неше жасыл қызанақ қалды?
Сен, мен және біз. Нешеуміз?
Аслан 4 жаста, дариға 9 жаста. Кім үлкен, кім кіші.
Бірінші назар базарға бара жатыр, екінші назар базардан келе жатыр. Қай назар тауар алды. қай назар тауар алған жоқ.
5 жұмыртқа 5 минут піседі, 1 жұмыртқа пісіру үшін неше минут керек?
Көлден ұшты 7 қаз
Қайтып қонды 2 қаз
Қонбады оның нешеуі.
Алтын қақпа ашылды.
Алтын сандық.
Шығармашылық тапсырма.
Үйірме дүйсенбі сейсенбі сәрсенбі бейсенбі жұма сенбі жексенбі
Би + + +
Шахмат + +
Алтын сандықтың екінші тапсырмасы.
Бекіту. Кубик лақтыру арқылы сұрақтарға жауап беру
6 санының құрамын ата.
1 санына байланысты мақал айт.
2 санына қатысты өрнек құр.
Кесінді дегеніміз не.
Сәуле дегеніміз не?
Қосу амалының компоненттерін ата.
Азайту амалының компоненттерін ата.
Қосу мен азайту өзара қандай амалдар.
А мен 3 – тің қосындысы қандай өрнек.
Алтын сандық ашылды.
Сабаққа жақсы қатысып отырған балаларға алтын ақшаны тарату.
Бағалау.
Үйге тапсырма беру. тапсырма 4 128 бет.
Математикалық өрнектермен таныстыру
Әріпті өрнектерді жақшаға алып түрлендіру
Әріпті өрнектерді оқыту
Бастауыш сыныптағы алгебралық амалдар
Алгебра элементтері
Өрнектерді оқыту әдістемесі
Бастауыш сыныптарда теңдеулермен жұмыс істеу әдістемесі.
Алгебра элементтерін оқыту әдістемесі
Сапалы білім беру - өмір талабы
Алгебра жалпы ұғым ретінде
Күлтегін және Білге қаған дәуіріндегі түркі мемлекетінің көрнекті әскери қолбасшысы, көк түркінің көк семсері атанған атақты батыры
Тәрбие сағат көрнекілігі
Санды өрнектерді салыстыр
Құлманов Бақтыгерей Ахметұлы (1859 - 1919) - бірінші шығыстанушы - қазақ, шығыс ғылымының кандидаты, Алаш қозғалысының көрнекті қайраткері
Алгебра өрнек
Датұлы Сырым (1712 - 1802) - Ресей патшасының отарлау саясатына қарсы күрескен Кіші жүз қазақтары көтерілісінің көрнекті басшысы, атақты батыр, әйгілі шешен
Шәріпхан Әбдәлиұлы - Аға зерттеуші көрнекті әдебиет - мәдениеттанушы
Ахмет Қуанұлы Жұбанов (1906 - 1968) - қазақ музыкасын зерттеуші көрнекті ғалым, әйгілі композитор, дирижер
Алтынайұлы Қарасай (1598 - 1671) - қазақтың қаһарман батыры, әйгiлi қолбасшысы, есiмi Шапырашты руының ұранына шыққан аса көрнектi тарихи тұлға
Бейімбет Майлин - аса көрнекті суреткер жазушы, ақын, драматург Бейімбет Майлин 1894 жылы қазіргі Қостанай облысы, Тараз ауданы, казіргі Майлин атындағы кеңшарда туды