Квадрат теңдеуге анықтама беру және олардың түрлерімен таныстыру
Квадрат теңдеу. Квадрат теңдеудің түрлері
Сабақтың мақсаты: 1. Квадрат теңдеуге анықтама беру және олардың түрлерімен таныстыру. Толымсыз квадрат теңдеулер және олардың шешу жолдарын үйрету.
Дамытушылық мақсаты: 1. Алған білімдерін есептер шығаруда қолдана білуге дағдыландыру. Оқушылардың ой - өрісін дамыту, пәнге деген қызығушылығын арттыру.
Тәрбиелік мақсаты: Оқушылардың білімге деген қызығушылығын арттыру. Шығармашылық қабілеті дамыған тұлға тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: Аралас
Сабақтың әдісі: Сұрақ - жауап, ауызша жаттығу, есептер шығару, тест.
Сабақтың көрнекілігі: Интерактивті тақта, слайдтар
Сабақтың барысы: I. Ұйымдастыру.
Оқушылармен амандасу және оларды түгендеу, сабаққа дайындығын тексеру.
Үй тапсырмасын тексеру (сұрақ, жауап).
Жаңа сабақты түсіндіру
Мысал қарастырайық. Ауданы 6м2 тіктөртбұрыш пішінді жер телімін қоршау керек болсын. Жер телімінің бір қабырғасы қоршау бар жақтан өтеді. Егер қоршауға арналған материалдың ұзындығы 8м ғана болса, онда тіктөртбұрышты жер телімінің ені қандай болу керек?
Шешуі: Есептің шарты бойынша, жер телімінің бір жақ қабырғасына материалдың қажеті жоқ. Қоршауды қажет етпейтін қабырға жер телімінің ұзындығы екені белгілі. Олай болса, 8м материалмен екі ені мен бір ұзындығын қоршау керек. Жер телімінің енін хм деп алсақ, ұзындығы (8 - 2х) м болады. Демек жер телімінің ауданы х*(8 - 2х) м ². Есептің шарты бойынша х*(8 - 2х)=6 теңдеуін аламыз. Теңдеуді түрлендірсек, 2х ² - 8х+6=0 немесе х ² - 4х +3 =0 теңдеуі шығады. Енді шыққан теңдеуді х ² =4х – 3 түріне келтіріп, графиктік тәсілмен шешейік. Ол үшін y=x ² және y=4x - 3 болатын екі функцияны қарастырамыз. Бірінші функцияның графигі парабола, ал екінші функцияның графигі түзу болады. Функциялардың графиктері абсциссалары 1 және 3 болатын екі нүктеде қиылысады, теңдеудің x=1 және x=3 екі шешімі бар. Есептің шартын x=1 мәні ғана қанағаттандырады. Сонымен, жер телімінің ені 1м, ұзындығы сәйкесінше 6м.
Есеп шығару барысында жаңа х ² - 4х + 3=0 теңдеуі қарастырылды. Бұл теңдеудің сол жағында белгісіз айнымалыға тәуелді екінші дәрежелі көпмүше, ал оң жағында нөл саны берілген бұндай теңдеу квадрат теңдеу болады.
Анықтама: ах ² +вх +с =0 түрінде берілген теңдеу квадрат теңдеу деп аталады. Мұндағы а, в, с – нақты сандар және а≠0, ал х - айнымалы.
Бұл теңдеудегі а - 1 - ші коэффициент, в - 2 - ші коэффициент, с - бос мүше. Егер теңдеудегі в≠0 және с≠0 болса, онда ол теңдеу толық квадрат теңдеу деп аталады. Мысалы: х ²- 2х - 1 =0, 3х ² - 8х +5 =0, 2, 1х ² +10, 2х + 0, 8=0 толық квадрат теңдеулер.
Маңғыстау облысы,
Бейнеу политехникалық колледжінің
математика пән мұғалімі Колбай Досанов
Теңдеулер мен теңдеулер жүйесін шешу әдістері
Көрсеткіштік теңдеудің қолданылуы
Бөлшек-рационал теңдеулер мен теңсіздіктерді шешуді оқып үйрету әдістемесі
Үшінші дәрежелі теңдеулерді шешу
Математиканың бастауыш курсының өзекті мәселесі
Мәндес түрлендірулерді теңдеулер шешуге пайдалану
“Алгебралық сызықтық теңдеулер жүйесін шешу” тақырыптары бойынша дәрістік, зертханалық сабақтарды жүргізуде қолданылатын әдістемелік құрал жасау
Математика пәнінен оқу құралы
Математикалық құрылымдар. Құрылымдардың типтері және олардың сипаттамалары
Айнымалыны алмастыру әдісі
Аурудың тұрақтылығы және даму себебі
ҚР қоғамдық жаңа даму кезеңінде жоғары білім беру
Коммерциялық ақпарат пен коммерциялық кұпия мәні және оны қорғау
Жазаның жүйелерінің және түрлерінің жалпы сипаттамасы
Аудиттің мәні және оның нарықтық экономика жағдайындағы ролі
Адамдар арасындағы қарым-қатынас және іс-әрекет психологиясы
Жиынтық сұраныс және жиынтық ұсыныс,бұлардың кейнстік үлгісі
Агробизнес және агроөнеркәсіп интеграциясының арасындағы байланыс
Ақшаның маңызы, қызметтері және оның ерекшеліктері
Қабатты гидравликалық жару және ұңғылардың түптік аймаққа әсер ету