Ұзын құлақ сұр қоян
Ақтөбе қаласы, Кеңес Нокин ауылы,
Благодар орта мектебінің мектепалды даярлық тобы тәрбиешісі
Жайтуғанова Нұрлыгүл Шауқымқызы
Сауат ашу
МАД тобы
Сабақ тақырыбы: Я және Ю дыбыстары және әріптері
Сілтеме: Ортамерзімді, қысқамерзімді жоспар, МАД тобы, сауат ашу
Жалпы мақсаттар
Яя, Юю дыбыстары мен әріптерінің айтылуын, оқылуын, жазылуын меңгеру.
Диалогқа үйрену. Мәнермен оқуға жаттығу.
Түйінді идеялар: Ұқыптылыққа ұмтылу
Әдіс - тәсілдер: жекелей, жұптық, топтық жұмыс
Көрнекіліктер: Сауат ашу кітабы, кеспе әріптер, суреттер, текшелер
Дереккөздер: Амирова А. С. Алматыкітап баспасы, 2014 ж.
Оқыту нәтижелері: Қосарлы дыбыс екендігі жөнінде алғашқы ұғыммен танысады. Сөздерге мысалдар келтіре алады. Жүргізіп оқиды.
Сабақтың барысы
1. Қызығушылықты ояту
Сәлемдесу рәсімі.
- Сәлеметсіңдер ме, балалар?!
Көңіл күйлеріңіз қалай?
Ыстық орындық стратегиясын түсіндіремін. (Мұғалім - оқушы - оқушы - оқушы арасында диалог орнайды)
2. Мағынаны тану Жұмбақ:
Қолы жоқ сурет салады
Тісі жоқ тістеп алады.
Бұл не?
(Тақтаға суреті ілінеді)
Тақтада суреттер: Артығын тап?
Т: Неге қияр артық?
(Аяз суретінің жанына Қияр суреті ілінеді)
Қалың киімді ұнатады,
Шешіндіргенде жылатады.
Бұл не?
(Пияз суреті ілінеді)
Логикалық ойын: Артық сөзді тап
Сиыр, ешкі, қой, жылқы, қоян. Қай сөз артық?
Балалар суреттерді атап, тәрбиешімен бірге қайталайды.
Т: Қандай әріп ерекше естіледі?
Я - дыбысы.
Я - дыбысы тақтаға ілініп, сипаттау жұмысы жүргізіледі.
Қандай элементтерінен құралған?
Я - хормен, жеке - жеке айтқызамын,
Я – дыбысы дауысты дыбысы деп анықталады.
Я - дыбысының тағы бір ерекшелігін байқату:
Я айтқан кезіңде екі дыбыс естіледі, әріп - бір, ал дыбыс – екі, бұлар - Й - А (қысқа й және А дыбыстары).
Я - таңбасын жазу жұмысы жүргізіледі. ( тақтада, дәптерімен )
Аю сөзінде бізге таныс емес қандай дыбыс? (ю)
Ю дыбысын хормен айтып, ауыз қуысынан шыққан дыбыс кедергіге ұшыраған жоқ ендеше дауысты дыбыс екенін ажыратқызу.
Аю туралы көркем әдебиет сабағында жаттаған тақпағын айтқызу.
Бұл әріптің ерекшелігі я дыбысы сияқты қосарлы дыбыс естіледі Ю=й+у. Бірақ жазғанда бір ғана әріп жазылатынын ескертіледі.
Сергіту сәті:
1. Ұзын құлақ сұр қоян.
Естіп қалып сыбдырды
Ойлы - қырлы жерлермен
Ытқып - ытқып секірді.
2. Ормандағы аюдың
Құлпынайы көп екен.
Теріп - теріп алайық,
Қалтамызға салайық.
Буын - ұйқас:
Ян - ян қорқақ.... - Қоян.
Яз - яз ащы....- Пияз.
Яр - яр дәмді... - Қияр.
Ю - ю - ю -
мен оямын ою
Ю - ю - ю -
қорбаңдайды аю.
Дәптермен жұмыс: Я, Ю әріптерінің жазылуын меңгеру
3. Кері байланыс
- Бүгін біз қай дыбыс және әріппен таныстық?
- Ол қандай сөздерде кездеседі?
- Қандай текшемен белгілейміз?
- Неліктен ол сол текшемен белгіленеді?
- Я дыбысы, Я әрпімен таныстық, ол дауысты дыбыс, қызыл текшемен белгілейміз.
- Қандай ерекшелігін білдік?
Толық нұсқасын жүктеу
Жануарлар систематикасы
Тіл дыбыстарын сәбилер тобына дұрыс айтуға үйрету
Сілеусіндер, бархытты мысық, жанаттар, ескекаяқтылар
Зиянды кеміргіштер Кеміргіштердің жалпы сипаттамасы және экономикалық маңызы
Сырдария өзенінің мекен ететін балықтар
Жануарлардың систематикасы, құрылыс ерекшелігі, таралуы
Сүтқоректілер және оларға тән белгілер
Терінің жүн-жабындысына сипаттама
Қызметтік иттер
Үстірт мемлекеттік қорығының жұптұяқтылары
Жиынтық сұраныс және жиынтық ұсыныс,бұлардың кейнстік үлгісі
Еңбек ресурстар нарығы мен оның құрылымы
Сұраныс пен ұсыныстың нарықтың әр түрлі құрылымындағы тауар бағаларын анықтау факторы ретінде
Түркілер б.з V-XIII ғасырлары аралығында өмір сүрген.
Табиғатпен келісіп өмір сүру
Елбасы Нұрсұлтан Назарбаев “Болашақта еңбек етіп, өмір сүретіндер
Қазіргі кездегі адам ресурстарын басқарудың ерекшеліктері.
Қазақстан жер қыртысы ресурстары оны пайдалану және қорғау
Қазақстандағы жер ресурстарын басқарудың казіргі жүйесін қалыптастыру әдіснамасы
Ауа райы және агроклиматтық ресурстары