Тікбұрышты координаталар жүйесін сала білу

Сабақтың мақсаты:
Білімділігі:
* Планиметрия мен стреометрия арасындағы пәнаралық байланыс пен ұқсастықты қолданып, оқушылардың тікбұрышты координаталар жүйесі туралы түсінігін кеңейту;
* Координаталар жүйесі , координаталар осі , координаталық жазықтық , координаталардың бас нүктесі , октанттар секілді кеңістіктегі тікбұрышты координаталар жүйесінің негізгі ұғымдарын меңгеру;
* Тікбұрышты координаталар жүйесін сала білу;
* Жазықтықта және координаталар осьінде жатқан нүктелердің координаталарын тани білу және кеңістіктегі нүктелердің координаталарын анықтай білу;
Дамытушылығы: Өз бетімен қорытынды шығарып, ойларын ашық айту және ойлау қабілеттерін дамыту, пәнге деген қызығушылығын арттыру
Тәрбиелілігі: Оқушылардың дәлдік, есте сақтау, байқағыштық, тапқырлық
қабілеттерін дамыту.
Сабақтың көрнекілігі: Интерактивті тақта, слайдтар, Рене Декарт портреті, кеспе қағаздар, бағалау бетшесі
Сабақтың әдісі: Сыни тұрғысынан ойлау стратегиясы, білім алудағы жаңа әдіс - тәсілдер
Сабақтың түрі: Жаңа сабақ

Ұйымдастыру кезеңі
1. Оқушыларды түгелдеу
2. Сыныпты топқа бөлу ( х, у, z )
Бағалау бетшесі
№ Оқушының аты - жөні Үй тапсырмасы Білу ( жаңа тақырып бойынша өздеріндегі білім базасы Түсіну (жаңа тақырыпты түсінуі) Талдау (жаңа тақырып бойынша ойларын айту) Қолдану (алған білімдерін есеп шығаруда қолдана алу) Жинақтау ( жаңа тақырыптан білгендерін жинақтау) Бағалау ( алған білімдеріне бір - біріне баға беру) Қорытынды баға
1
2

Үйге тапсырманы “Ой шақыру” әдісі бойынша тексеру
1. Нүктеден жазықтыққа түсірілген перпендикуляр дегеніміз не?
2. Нүктеден жазықтыққа дейінгі қашықтық дегеніміз не?
3. Перпендикуляр түзу мен жазықтықтардың қасиеттерін айт

Білу. “Еске түсіру” әдісі бойынша жаңа сабаққа дайындық
1. Тік бұрышты координаталар жүйесі дегеніміз не?
2. Координаталық жазықтық дегеніміз не?
3. Қай ғалымның құрметіне декарттық координаталар жүйесі деп аталған?
4. Координаталық осьтер дегеніміз не, қандай остерді білесіңдер?

Топтарға тапсырма. Түсіну.
Х тобы У тобы Z тобы
Кеңістіктегі тікбұрышты координаталық жазықтықты қалай түсінесіңдер? Кеңістіктегі нүктенің координатасын қалай табуға болады? Ойларыңды постермен қорғаңдар Кеңістіктегі тікбұрышты координаталар жүйесін өмірмен байланыстыра суреттеңдер

Жаңа тақырыпқа теориялық шолу. Талдау

Z координаталық түзуі
Оху жазықтығына перпендикуляр

О нүтесінде қиылысатын өзара перпендикуляр х, у, z координаталық түзулері координаталық осьтер, ал О нүктесін координаталардың бас нүктесі дейміз. Әрбір координаталық осьті О нүктесі оң және теріс жарты оське бөледі.
Координаталық жазықтықтар кеңістікті сегіз бөлікке бөледі. Оны октанталар деп атайды

ІV. Миға шабуыл стратегиясы қолдану
Дарындылық, жас ерекшеліктеріне сай деңгейлік тапсырмалар
І топ тапсырмалары
ІІ топ тапсырмалары
ІІІ топ тапсырмалары

Координаталары бойынша нүктелерді салыңдар: А(3; 1; 2), В(- 1; 4; 0), С(0; 0; 5)
Координаталары бойынша нүктелерді салыңдар: А(8; 0; 0), В(0; 6; 0), С(0; 0; 7)
Координаталары бойынша нүктелерді салыңдар: А(- 6; 0; 0), В(0; 10; 0), С(0; 0; 3)

Төбелері А(4; 2; 1), В(3;- 1; 0), С(- 6;- 2; 5) D(- 5; 1; 6) болатын АВСД төртбұрышының параллелограмм екенін дәлелдеңдер
Төбелері А(2; 1; 2), В(4;- 4; 0), С(0;- 3;- 4) D(- 2; 2;- 2) болатын АВСД төртбұрышының ромб екенін дәлелдеңдер
Төбелері М(- 3; 2; 0), N(1;- 6; 4), P(3; 4;- 2) K(7;- 4; 2) болатын MNPK төртбұрышының параллелограмм екенін дәлелдеңдер

М(2; 4; 6) нүктесі берілген. Осы нүктеден координаталық осьтерге және координаталық жазықтарға түсірілген перпендикулярдың табандарының ұзындығын табыңдар
М(2; 4; 6) нүктесі берілген. Осы нүктеден координаталық осьтерге және координаталық жазықтарға түсірілген перпендикулярдың табандарының ұзындығын табыңдар
М(2; 4; 6) нүктесі берілген. Осы нүктеден координаталық осьтерге және координаталық жазықтарға түсірілген перпендикулярдың табандарының ұзындығын табыңдар

V. Қорытындылау.“Ой толғаныс” стратегиясы.
Семантикалық карта
Жазықтықтардың атауы Оху
Ох осінде Oyz Оу осінде
A(2, 0, 3)
В(5;- 3; 0)
С(0; 2; 0)
D(3;- 6; 0)
Е(0; 0;- 10)
F(0; 9;- 7)

Венн диаграммасы ( топтарға тапсырма)
Жазықтықтағы тікбұрышты координаталар жүйесі мен кеңістіктегі тікбұрышты координаталар жүйесінің айырмашылықтары мен ұқсастықтарын көрсет

Білім ағашы арқылы оқушы өзінің білімінің қай деңгейде екенін көрсетеді
Бағалау. ( Оқушылардың бағалау бетшесі және Білім ағашы арқылы бағалау, бір - біріне баға беру, анализ жасау)
Үйге тапсырма
§19 оқу, ережелерді жаттау. №5 есеп



Ұқсас жұмыстар

Аксонометриялық проекцияның түрлері
Геометрияны оқытудың тиімді әдістері
Жергілікті жерге бағдар беру
ДЕКАРТТЫҚ КООРДИНАТАЛАР ЖҮЙЕСІ
7-8-9 сыныптардан геометриядан таңдау курстарын оқыту
Геодезия мен топографияда қолданылатын координаталар жүйелері туралы түсінік
Геодезияда және топографияда қолданылатын координаталар жүйелері
Геодезия және топографияда қолданылатын координаталар жүйелері туралы түсінік
Топографиялық карталар және пландар масштабтар және олардың дәлдігі
«Қызықты графиктер»
Мемлекеттік бюджет жүйесінің экономикалық мазмұны
Ақтөбе қаласы бойынша салық және басқа да міндетті төлемдердің бюджетке түсуін талдаудың ақпараттық жүйесін тұрғызу
Салықтардың экономиканы мемлекеттік қаржылық реттеу жүйесіндегі рөлі мен орны
Қазақстан Республикасының бюджет жүйесінің болашақта даму және жұмыс істеу программасы
Банктің корпоративтік клиенттерімен жүргізетін операцияларын басқарудың Ақпараттық жүйесін тұрғызу
1995 ж. ҚАЗАҚСТАННЫҢ БАНКТІК ЖҮЙЕСІН РЕФОРМАЛАУ БАҒДАРЛАМАСЫ
Нарықтық экономиканы реттеу жүйесіндегі мемлекеттік бюджеттің маңызы
Туризмді экономиканың саласы ретінде дамытудың негізгі бағыттары. Оңтүстік Қазақстан облысы
Қазіргі кездегі қазақстандағы білім беру жүйесіндегі проблемалар
XX ғасырда Қазақстан Республикасы денсаулық сақтау саласының дамуы