Қайсысы сөйлем
Сабақтың тақырыбы: Сөйлем
Сабақтың мақсаты: Оқушылар сөйлем, сөйлем түрлерімен танысады. Сөйлемдерді тыныс белгілеріне қарай ажырата алады.
Міндеті: 1. Мазмұнына байланысты міндет:
Тапсырмаларды орындату арқылы сөйлем түрлерін табады.
2. Сыни ойлауды дамытуға байланысты міндет:
Оқушылардың ой-өрісі артады, өзара пікір алмасады.
3. Топтық міндет:
Оқушылар өз ойларын қорғай білуге үйренеді.
Сабақтың түрі: Жаңа оқу - материалдарын оқып –үйрену сабағы.
Сабақтың әдісі: Тірек сызба, деңгейлік тапсырма,
топтастыру, еркін жазу, түсіндіру, ойын, кезекпен қайталау т.б
Сабақтың көрнекілігі: Тірек сызба, топтық тапсырмалар, суреттер,
адасқан сөздер, суреттер топтамасы.
Бағалау: Ойды еркін жеткізе білдіру қабілеттеріне қарай
Сабақтың құрылымы
І Қызығушылықты ояту
1.Оқушыларды 3топқа бөлу
Шаттық шеңберін құрып, топ оқушылары бір-біріне тілек айтады.
2. Ой ашар.
21-жаттығу тексеру
Жоспар:
1. Күзгі дала көрінісі
2. Құстардың жылы жаққа қайтуы
3. Күзгі еңбек
Тапсырма: Берілген жоспар бойынша әңгіме құра.
3. Өткен сабақта қандай тақырыпты өттік?
-Мәтін
Топтастыру стратегиясы
Мәтін түрлері
Ой қозғау
Ребус
ІІ. Мағынаны тану.
Сөйлем
Айтылу мақсатына қарай
Хабарлы сөйлем
Лепті сөйлем
Сұраулы сөйлем
Аяқталған ойды білдіреді
Жазылуына қарай
Сөйлем сөздерден құралады
Бірінші сөзі бас әріппен жазылады
Бірінші сөзі бас әріппен жазылады
Сөздер бір-бірінен бөлек жазылады
Толықтыру сынамасы:
1.Сөйлем аяқталған ойды білдіреді.
2.Сөйлем сөздерден құралады.
3.Сөйлемдегі сөздер бөлек жазылады
4.Сөйлемнің бірінші сөзі бас әріптен басталып жазылады
5.Сөйлемнің соңынан тыныс белгісі қойылады
Нүкте(.) , сұрау(?) , Леп белгісі (!)
6.Сөйлемдегі сөздер бір-бірімен байланысып тұрады. Олардың байланысын сұрақ қою арқылы табамыз
7.Бірдеңе жайында хабарлау мақсатында айтылған сөйлемді хабарлы сөйлем дейміз. Хабарлы сөйлемнің соңына нүкте (.) қойылады
8.Жауап алу мақсатымен айтылған сөйлемді сұраулы сөйлем дейміз. Сұраулы сөйлемнің соңына сұрау белгісі (?) қойылады.
9.Лепті сөйлем адамның көңіл күйін, сезімін білдіреді . Олар көтеріңкі дауыспен айтылады. Лепті сөйлемнен соң леп белгісі (!) қойылады.
Кітаппен жұмыс
1-жаттығу.
1. Білім, кітап, бұлақ
2. Кітап - білім бұлағы
Тапсырма: Қайсысы сөйлем? Неліктен?
*“Сөз - моншақ” құрастыру
Сендерге көмектеседі кітап болуға білімді.
*Шығармашылық жұмыс
Білімді неден аламыз?
Кітаптан
Білімді қайдан аламыз?
Мектептен
Алғашқы рет мектепті ашқан ағартушы, ақын, ұстаз кім?
-Ы. Алтынсарин
Еркін жазу стратегиясы
І топ. Суретке қарап хабарлы сөйлем құра
ІІ топ. Суретке қарап сұраулы сөйлем құра
ІІІ топ. Суретке қарап лепті сөйлем құра
*Жатқа жазу
Астана
Ардақтайтын Астанам
Мәртебелі бас қалам.
Көркейе бер күн сайын,
Алға қарай бас қадам!
*Деңгейлік тапсырма
I деңгей:
• Сөйлемдердің айтылу мақсатына қарай түрлерін анықта
II деңгей
• Қарамен жазылған сөйлемдерді көшіріп жазып, тыныс белгілерінің қойылуын түсіндір
III деңгей
• Өзің бір сөйлем ойлап жаз (хабарлы, сұраулы, лепті)
III Ой толғаныс
“Жылдам құрастыр” ойыны Сөздер беріледі, соларды қатыстырып сөйлем ойлап, тыныс белгісін қояды.
Әже, наурыз, кебеже, Астана, Атырау , Туған жер.
IV Үйге тапсырма беру: 7-жаттығу
V Бағалау
Құрмалас сөйлемді оқытуда қолданылатын тиімді әдістер
Анықтауышты жайылма сөйлемдер
Жай сөйлемнің түрлері жайында
Мектеп жасына дейінгі балалардың сөздік қорының даму деңгейін анықтау
Айқындауыш мүшелер
Сөз тіркесі және ондағы өзгерістерді үйрету жолдары
Жай сөйлемді оқыту
Үй жұмысын орындауға көмек, көптеген мысалдар мен нақты ережелер (қазақ тілі)
Бастауыш мектепте сөздік қорды молайтуға септігі бар есім сөздерді іріктеу
Интонацияның маңызы
Лепті сөйлем
Бастауыш сыныпта сөйлемді оқыту жолдары
Жай сөйлемнің түрлерін қайталағанда сөйлем мүшелерін қалыпты астын сызғызып, жақша ішіне сөйлем ретінде жазғызған дұрыс
Ыңғайлас салалас сөйлем дегенім қандай сөйлем
Сөздерден сөйлем құрастырып айт
Сөйлемнің бірыңғай мүшелері
Неологизмдер стиль түрлерінің жалпы қай - қайсысында, тіпті сөйлеу стилінде де азды - көпті қолданылады
Омонимдер (сырт формасы, дыбыстық құрамы бірдей, бірақ білдіретін мағынасы әр түрлі сөздер) жеке тұрған қалпында стиль түрлерінің жалпы қайсысында да қолданыла береді
Төл сөзді сөйлем
Шеңберауыздылардың мекен жайы қайсысы