Генетиканың әдістері
Денсаулықтың генетикалық негіздері, генетикалық аурулар
Мақсаты:
Оқушылардың білім деңгейін анықтау, қайталау арқылы, биология пәнінің генетика саласына деген қызығушылықтарын арттыру.
Шығармашылық тапсырмалар арқылы, оқушылардың логикалық ойлау қабілеттерін жетілдіру, дарындылыққа жол сілтеу.
Қоршаған ортаны қорғауға, табиғатты сақтауға, әрбір тіршілік иесіне құрметпен қарауға, бірін - бірі құрметтей білуге, өз денсаулығын қадағалап сақтауға тәрбиелеу.
Сабақ түрі: аралас сипатта
Сабақтың типі: жаңа сабақты меңгерту
Сабақтың көрнекілігі: интербелсенді құралдар, слайдтар, үлестірмелі материалдар, электронды оқулық, бағалау парағы т. б.
Сабақтың әдісі: баяндау, сұрақ - жауап,
Сабақ барысы:
1. Ұйымдастыру кезеңі
Білім заңы ежелден,
Білімпазды анықтау
Білімпаз болу шарты сол,
Еңбектену, жалықпау
Сәт сапар тілеп бәріңізге,
Сабақты біз басталық
Көрсетіп білімдеріңізді,
Қалмаңыздар жасқаны
- деп, бүгінгі ашық сабағымызды бастаймыз.
2. Ер дәулеті - еңбек Үй тапсырмасын сұрау
Ой шақыру : 2 - 3 оқушыдан үйге берілген тапсырманы сұрау
Кім жылдам : Сұрақтар қою
Адам генетикасының ерекшеліктері?
Генетиканың әдістері?
Генеалогиялық әдіскпе мысал келтір?
Тұқым қуалайтын ауруларды зерттеу әдістері?
Құпия сан ойыны. Ойын шарты: Мұғалім татаға 10 сөз іледі, оқушылар қойылған сұрақтарға осы жауаптарды таңдау керек
Генеалогиялық --------------------- Биохимиялық
гемофилия ------------------------ Цитогенетикалық
Егіздік ----------------------------- Пробанд
Онтогенетикалық ---------- Тұқым қуалау
Егіз -------------------------- Популяциялық
Гендік аурулар - гендердің өзгеруі нәтижесінде пайда болған тұқым қуалайтын аурулар Мысалы: гемофилия, синдром дауна, синдром Патау, синдром Клайнфельтера, фенилкетонурия, дальтонизм т. б.
4. Сабақты пысықтау: Есептер шығару
1. Тіс эмалінің гипоплазиясы Х – хромосомамен доминантты белгі ретінде тіркесіп тұқым қуалайды. Осы аномалиямен ата - анасының екеуіде сырқаттанған отбасында, тістері қалыпты ер бала дүниеге келді. Келесі ұлы қандай болып туылуы мүмкін?
2. Гипертрихоз (құлақ қалқанының ұшына түктің өсуі) У – хромосомамен тіркескен белгі ретінде тұқым қуалайды. Әкесі мен атасы осы белгіні тасымалдаушы, бұл отбасында осы белгі балалары мен немерелерінде көрінуі мүмкін бе?
5. Сабақты қорытындылау
Сабақта оқушылар білімін бағалау Бейнет түбі зейнет
Батыс Қазақстан облысы, Жаңақала ауданы,
Қызылоба ауылы, Е. Ш. Орақбаев атындағы жалпы білім беретін
орта мектептің биология пәні мұғалімі Шураева А. С.
Генетикалық аурулар
Генетика негіздері
Психогенетиканың қалыптасып дамуы жайлы ақпарат
Биологияны оқытуда элективті курстарды пайдалану
Генетика дамуының негізгі көрінісі
Генетика ғылымының даму тарихы
Биологияны оқыту әдісінің ғылымдармен байланысы
Генетика ғылымының салаларына сиппаттама беру
Хромосома типтері
Медициналық генетиканың Қазақстандағы орны
Пайда, оның экономикалық мазмұны, түрлері және анықтау әдістері «Қостанай минералдары»
Негізгі қорлардың амортизациясын анықтау әдістері және олардың кәсіпорынның негізгі капиталын жаңартудағы ролі
Валюта нарығындағы валюталық реттеудің нысаны мен әдістері
Шетел мемлекеттері экономикасының мемлекеттік реттелуінің мәні мен әдістері
ТӘРБИЕНІҢ ӘДІСТЕРІ
Өндіріс шығындарын есепке алудың әдістері мен өнімнің өзіндік құнын калькуляциялау
Топырақ шіріндісі (гумус) және оны анықтау әдістері
Бюджет тапшылығының проблемалары және бюджет тапшылығының болу себептері , оны төмендетудің әдістері .
Тыныс алу жүйесі ( ағзаларын ) мүшелерін зерттеу әдістері .
Экономикалык теорияның пәні және зерттеу әдістері