Әңгіменің мазмұнын баяндау
Сабақтың тақырыбы: О. Бөкей Тортай мінер ақ боз ат
Сабақтың мақсаты: Оралхан Бөкейдің өмірімен, шығармашылығымен танысады. Әңгіменің мазмұнымен таныса отырып, көркем шығармаға қызығушылығы артады.
Міндеті:1. Мазмұнға байланысты міндет: әңгіменің мазмұнымен таныса отырып,кейіпкерлерге мінездеме береді, мәтін мазмұнын өмірмен байланыстырады;
2. Сыни ойлауды дамытуға байланысты міндет: оқушылар ой талқысына түсе отырып, өзара пікір алмасады, іс-әрекеттерін талдайды;
3. Топтық міндет: оқушылар өз ойларын қорғай білуге үйренеді, бір-бірін тыңдайды, достық сезімдері, бір-біріне сыйластық сезімдері артады.
Сабақтың түрі: жаңа оқу материалдарын оқып-үйрену сабағы
Сабақтың әдісі: ДЖИГСО-1 , топтастыру ,
еркін жазу стратегиялары.
Сабақтың көрнекілігі: О. Бөкейдің өмірі мен шығармашылығына байланысты дайындалған слайдтар, әңгімелерінің тақырыптарына байланысты сурет, сөз жұмбақ.
Бағалау: ойды еркін жеткізе айта білу қабілеттеріне қарай
Сабақтың құрылымы:
I. Қызығушылығын ояту. Оқушыларды III топқа бөлу.
Ой ашар : - Оқушылар өткен сабақта қандай тақырыппен таныстық?
-С. Мұратбеков Жусан иісі .
- Ендеше өткен сабақта өтілген шығарманың мазмұнына байланысты құрастырылған сөз жұмбақты шешейік.
Сұрақтары:
1. С. Мұратбековтің Жусан иісі шығармасы прозалық жанрдың қай түрі? (Әңгіме)
2. Аян халық ауыз әдебиетінің қай түрін шебер айтушы еді? (Ертегі)
3. Жусан иісі шығармасының басты кейіпкері кім? (Аян)
4. С. Мұратбеков қай өңірде дүниеге келген? (Талдықорған)
5. Аян сауаттанғасын не істеді? (Хат жазды)
6. Аянның ұстазы (Иманжанов)
7. Оқиға қай жерде болған? (Жусандытөбе)
1. Жусан иісі шығармасының авторы (Мұратбеков)
2. Аян Асылбек қартқа аяғын салдырғанда қандай қасиет көрсетті? (Төзім)
3. Аянның досы (Есікбай)
4. Аянға көмек көрсеткен кім? (Асылбек)
5. Балалар кімнің үйінің қасына жиналып ертегі айтушы еді? (Бапай)
- Ерекше тор көзден шыққан сөзді оқимыз
- Оралхан Бөкей
II. Мағынаны тану
- Ендеше, бүгін Оралхан Бөкейдің өмірі, шығармашылығымен және Тортай мінер ақ боз ат әңгімесімен танысамыз. Бәріміз тақтадағы Оралхан Бөкейдің өмірі мен шығармашылығына арналған деректерге назар аударамыз және әр топ оқушылары өзара ақылдаса отырып, өмірі мен шығармашылығына байланысты деректерді жинақтап, қорғаймыз.
(Оқушыларға уақыт беріледі, әр топтан 2 оқушыдан шығып дайындаған жұмыстарын қорғайды)
- Оқушылардың О. Бөкейдің өмірі мен шығармашылығы туралы айтқандарын толықтыру мақсатында слайд материалдары көрсетіледі.
-О. Бөкейдің Тортай мінер ақ боз ат әңгімесінің мазмұнымен танысу үшін үш топқа әңгіме мазмұнын 3-ке бөліп таратамын. Әңгіменің мазмұнына қарай топ оқушылары бір-бірін жалғайды, өзара пікір алмаса отырып, толықтырады
ДЖИГСО-1 стратегиясы
(мәтін мазмұны оқушыларға таратылып, әңгіменің мазмұнына байланысты сурет тақтаға ілінеді, оқушыларға уақыт беріледі)
Топ оқушылары бір-бірінің ойын жалғай отырып, шығарманың мазмұны тыңдалынады.
Бас кейіпкерлерге мінездеме беру
Ораз
Тортай
III. Ой толғаныс
- Балалар, сонымен бүгін не үйрендік, не білдік?
- Әңгіме неге Тортай мінер ақ боз ат деп аталған?
- Тортай қандай бала? Сенің ойыңша жағдайы болып оқығанда ол өскенде кім болар еді?
- Ораштың орнында болсаң сен не істер едің?
- Шығарманың сіз үшін тәрбиелік мәні қандай болды?
Оқушылар бағаланады
IV. Үйге тапсырма беру:
1. Оралхан Бөкей туралы деректер жинау;
2. Әңгіменің мазмұнын баяндау;
3. Баяғыда бір жетім бала болыпты... деп Тортай ертегісін жалғастыру
Әңгіме - эпикалық шығарма
Әңгіме жанрын оқытудың негізгі әдістері
Әңгіме жанрының жалпы сипаты мен ерекшеліктері
Оқыту әдістерінің көптүрлілігі, оларды топтастыру
Әңгіме жанрымен тереңірек танысу
Оқушылардың тілін дамытуда әңгімелердің рөлін сипаттау
Шағын проза жанрын оқытудың ерекшеліктері
Оқушыларға білім беретін дерек көздеріне сәйкес топтастырылған әдістер: сөздік әдістері, көрнекілік әдістері, тәжірибелік әдістер
Оқыту әдістері және оларды жіктеу проблемасы
Әдебиетте әңгіме жанрының оқыту маңызы
Аудиттің мазмұнына
Мәтін мазмұнына сай
Мәтіннің мазмұнына пайдасы
Мәтіннің мазмұнын
Желілік құрылғының жағдайын тексеретін, дестенің мазмұнына анализ жасайтын тәсіл
Мәтіннің жоспарына анализ жасап, мәтіннің мазмұнына әсер етпейтін бөлімдерді қысқарту
Тақырыптық сценарийдің репертуарының көркемдік - идеялық мазмұнының және оларды қоюдың сапалы деңгейіне қойылатын негізгі талаптар
Мәтін мазмұнын қысқаша ауызша мазмұндау
Білім беру мазмұнын төрт аспектіде қарастыруға болады
Қазіргі білім беру парадигмасында білім беру мазмұнын төрт аспектіде қарастыруға болады