Дауыссыз дыбыстардың түрлерін жаттау

Сабақтың тақырыбы: Дауыссыз дыбыстар түрлері
Сабақтың мақсаты: оқушыларға дауыссыз дыбыстардың түрлерін өз беттерінше іздену арқылы меңгерту және жаттығу жұмыстары кезінде еркін ажыратуға дағдыландыру.
Күтілетін нәтиже:
1. Дауысты дыбыстар мен дауыссыз дыбыстардың айырмашылығы мен ерекшелігін ажырата алады.
2. Дауыссыз дыбыстардың түрлерін жетік меңгереді.
3. Жаттығу жұмыстарын орындау кезінде дауыссыз дыбыстардың түрлерін еркін таба алады.
Қалай көрінеді:
1. Категориялық топтастыру стратегиясы.
2. Түртіп алу стратегиясы.
3. Бес жолды стратегиясы.
Сабақтың түрі: Ізденіс - танымдық сабақ.
Сабақтың әдіс - тәсілі: Сын тұрғысынан ойлау стратегиялары, жаттығу жұмыстары.
Сабақтың көрнекілігі: дауыссыз дыбыстардың түрлеріне арналған кесте, топшамалар.
Сабақтың барысы.
І. Ұйымдастыру кезеңі.
- Оқушылармен амандасып, сабаққа дайындығын қадағалау.
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру.
270 - жаттығу.
ІІІ. Қызығушылығын ояту.
Категориялық топтастыру стратегиясы.

ІІ. Мағынаны тану.
1) Түртіп алу стратегиясы.
Оқушылар оқулықтағы мәтінді оқи отырып, (Ү, -, +,?) Түртіп алу стратегиясы бойынша берілген кестені дәптерлеріне сызып, толтырады. 10 мин. уақыт беріледі.
Ү - + ?
Білемін Білмеймін Жаңалық Күдікті, таңқалу

Дауыссыз дыбыстар салдыр мен үннің қатысына қарай: қатаң, ұяң және үнді болып үш топқа бөлінеді.
Салдырдан жасалған дауыссыз дыбыстарды қатаң дауыссыздар деп атаймыз. Олар: п, ф, к, қ, т, с, ш, щ, х, ц, ч, һ
Салдыр мен үннің қатысы арқылы жасалған, бірақ үннен салдыры басым дауыссыз дыбыстарды ұяң дауыссыздар деп атаймыз.

Ұяң дауыссыздар мыналар: б, в, г, ғ, д, з, ж
Үн мен салдырдың қатысынан жасалып, бірақ салдырдан үн басым болатын дауыссыз дыбыстарды үнді дауыссыз дыбыстар деп атаймыз.
Үнді дауыссыз дыбыстар мыналар: р, л, м, н, ң, у

2) Жаттығу жұмыстарын орындау.
264 - жаттығу.
Мәтінді көшіріп, қатаң дауыссыздардың астын - бір, ұяң дауыссыздардың астын – екі, үнді дауыссыздардың астын ирек сызықпен сызыңдар.

265 - жаттығу.
Төменде берілген жұмбақтардың шешуі болатын дыбыстарға сипаттама беріңдер.

268 - жаттығу.
Мына өлең шумақтарындағы һ, ч дыбыстары бар сөздер қандай сөздер? Мағыналық жағына талдау жасаңдар.

ІІІ. Толғаныс.
1) Бес жолды өлең стратегиясы.
264 - жаттығудан өздерінің қалауы бойынша сөз алып, соған бес жолды өлең құрау.
Зат есім (кім? Не?)
Сын есім (2 сөз)
Етістік (3 сөз)
1 сөйлем (4 сөз)
Синоним –
2) Үйге тапсырма.
1. Дауыссыз дыбыстардың түрлерін жаттау.
2. 269 - жаттығу.
3) Бағалау.
Оқушының аты - жөні Ереже Категориялық топтастыру Түртіп алу Жаттығу жұмысы Бес жолды өлең Оқушының өз бағасы Мұғалімнің бағасы Қорытынды баға



Ұқсас жұмыстар

САУАТ АШУ ӘДІСТЕМЕСІ
Таза сөйлеу - фольклордың шағын жанры
Тіл дыбыстарын сәбилер тобына дұрыс айтуға үйрету
Логопедиялық тексеру жұмыстары
Сөзді дыбыстық - әріптік талдауды оқытудың теориялық аспектілері
Бірінші сыныпта сауат ашу мен қазақ тілін оқытудың тиімді әдіс- тәсілдері
Қазақ мектептерінің бірінші сыныбында Әліппені оқыту үрдісі
Музыка сабағындағы әртүрлі іс-әрекеттердің түрлері
Қазақ тілінің дыбыстар жүйесі және оны оқыту әдістемесі
Қазақ тілін оқытуда жүргізілетін жаттығулар
Жазаның жүйелерінің және түрлерінің жалпы сипаттамасы
Тіл дауыссыздары
Жай сөйлемнің түрлерін қайталағанда сөйлем мүшелерін қалыпты астын сызғызып, жақша ішіне сөйлем ретінде жазғызған дұрыс
Өлеңдер жаттау
Неологизмдер стиль түрлерінің жалпы қай - қайсысында, тіпті сөйлеу стилінде де азды - көпті қолданылады
Өлеңді жаттау
Омонимдер (сырт формасы, дыбыстық құрамы бірдей, бірақ білдіретін мағынасы әр түрлі сөздер) жеке тұрған қалпында стиль түрлерінің жалпы қайсысында да қолданыла береді
Энергия түрлерін ажырату
Экожүйе түрлерін жіктеу
Музыкалық дыбыстардың түрлері мен атаулары