Тіктөртбұрыштың қасиеті

Кеңес орта мектебінің бастауыш сынып мұғалімі Ақбердиева Зульфия

Сабақтың тақырыбы: Шаршы (квадрат)
Мақсаты:
1. Шаршының мәнді белгілерін, яғни ең жақын тегін және түрлік ерекшелігін анықтайды және ажыратады. Ондықтан аттап кестелік қосуға және азайтуға қатысты білімдерін бекітеді.
2. Ой - өрісін дамыту.
3. Шапшаңдыққа, жүйрік, әділ болуға тәрбиелеу.

Күтілетін нәтиже: Шаршы және оның мәнді белгілерін біледі.
Қолданатын ресурстар: АКТ, тірек - схемалар, геометриялық фигуралар.
Қолданатын әдістер: топтық жұмыс, СТО.
Сабақтың барысы: Психологиялық жағымды ахуал.
Шаттық шеңберін құру.

1. Топқа бөлу.
1 - топ: Тіктөртбұрыш
2 - топ: Шаршы
3 - топ: Шеңбер
4 - топ: Үшбұрыш

Балалар мына жерде әртүрлі геометриялық фигуралар жатыр. Қазір сіздер өз жүрек қалауларыңыз, ішкі дауыстарыңыздың ақыл беру арқылы бір фигуралар бойынша орналасамыз.
Топтың ережесімен таныстыру.
1. Тыныштық сақтау.
2. Бірін - бірі тыңдау.
3. Қол соғу.
4. Ойын ашық айту.
5. Тапсырманы дұрыс орындау.
6. Әділ болу.

Сыныптағы ережені сақтайық.

2. Үй тапсырмасын тексеру.
Бәйге ойыны.
1. Тіктөртбұрыштың қасиеті.(қарама - қарсы қабырғалары тең)
2. І ғасырда неше жыл. (100 жыл)
3. 2 жағы тұйықталған сызық. (кесінді)
4. Ең үлкен екі таңбалы сан. (99)
5. Ең үлкен бір таңбалы сан (9)
6. Теңдеу деген не? (белгісіз санды табу)
7. Логикалық есеп. Бақдәулет 3 стақан судың 1 стақанын ішіп қойды. Неше стақан қалды?

3. Жаңа сабақ.
- Балалар қандай геометриялық фигураларды білесіңдер? Ерекшелігіне тоқталып өту.
- Барлық қабырғалары тең тіктөртбұрышты атаңдар?
- Сызғыштың көмегімен тексеріңдер.
- Геометриялық фигураның атауы. Шаршы енгізіледі. 1 қабырғасын өлшеу арқылы анықтайық.
- Барлық қабырғасы тең болады.
- Дәптерге сыздыру.
- Сергіту сәті. (демалыс аялдамасы) АКТ - жұмыс
- Оқулықпен жұмыс. Ынтымақсыз іс бітпес ! 4 тапсырманы 4 топқа бөліп орындату.

1 - есеп.
Қыз бала – 20
Ұл бала – 10 -?
Келгені – 4
1. (20+40)+4=34
2. (20+4)+10=34
3. (10+4)+20=34
Жауабы: 34 оқушы

2 - есеп.
Барлығы – 48 кітап
Т. д – 20 кітап
Т. д – 10 кітап түктеді
1. 48 -(20+10)=18
2. (48 - 20)- 10=18
3. (48 - 10)- 20=18

Жауабы: 18 кітап
3 - тапсырма. Ауызша орындалады.

Қосылғыштардың орны ауысқаннан қосындының мәні өзгермейді деген қорытындыға келеді. Қосудың ауыстыру қасиеті.
50+10+20=80
20+10+50=80
50+20+10=80
20+50+10=80

4 - тапсырма.
7+6=13 ------------- 13 - 7=6 ------------- 9+5=14 ------------- 14 - 9=5
5+8=13 ------------- 13 - 5=8 ------------- 6+8=14 ------------- 14 - 8=6
9+4=13 ------------- 13 - 4=9 ------------- 7+7=14 ------------- 14 - 7=7

Топпен жұмыс.

1. Шеңберден не құрауға болады?
2. Шаршыдан не құрауға болады?
3. Тіктөртбұрыштан не жасауға болады?
4. Үшбұрыштан не жасауға болады?

2 - тапсырма: Кел, ойнайық ойын: Сөз құрастыр ойынын ойнаймыз санды өсу ретімен орында.
9+5=Р
8+8=Ш
7+8=А
7+6=Ш
6+6+Ы

- Шаршы деген не? (барлық қабырғалары бірдей болады)
- Ең жақын тегі. (тіктөртбұрыш)
- Түрлік ерекшелігі. (4 бұрышы бар)
- 1 қабырғасын өлшеу арқылы анықтаймыз.

Ойын: Ойлан тап! . Топпен жұмыс. Әртүрлі геометриялық фигуралардың көмегімен (поезд, машина, ұшақ, т. б заттар) құрастыру ұсынылады.

Ойын: Көкөніс жеміс жина .
2+4=6
6+6=12
2+8=10
13 - 6=7
3+6=9
14 - 8=6
4+7=11
15 - 9=6

Шаршыларды сана
(2 шаршы, 4 шаршы, 3 шаршы суреттері)

Ертегі есеп: Қасқыр мен түлкі

Қасқыр тақ сан: 1+3+5+7+9=25

Түлкі жұп сан: 2+4+6+8+10=30

Қане кімнің ойы жүйрік деген ойын ойнаймыз. Мұнда логикалық сұрақтарға жауап береміз. Жауап беруге дайынбыз ба?

1. Тышқан аулағышты басқаша қалай атауға болады? (мысық)
2. 50 саусақ көріну үшін қанша баланың қолы көріну керек?
3. Үстелдің 4 бұрышы, бір бұрышын кесіп тастасақ қанша бұрышы қалады?
4. Үргенде не жеңіл?
5. Енді 10 жылдан соң тақта қандай болады деп ойлайсыңдар?
6. 1кг темір мен 1кг мақтаның қайсысы ауыр?
7. 4 жұмыртқа 4 минутта піседі 1 жұмыртқа неше минутта піседі?
8. 1 сағат 25 минутта неше минут бар?
9. 1 тәулік 20 сағатта қанша сағат бар?
10. 1 жыл 4 айда неше ай бар?
11. 1 апта 5 күнде неше күн бар?
12. 4 дм 8 см де неше см бар?
13. Неше үшбұрыш бар?

14. Шаршының қандай қасиеті бар? (түрлік)
15. Шаршының ең жақын тегі? (тіктөртбұрыш)

Рефлексия. Кері байланыс.
- Балалар алма парақшасын алайық.
- Сабақ бүгін сендерге несімен ұнайды?
- Нені білдік?
- Алма ағашына ілу.

Бағалау, 2 жұлдыз 1 тілек.
Салют атып жіберейік деп сабақты аяқтау.
Үйге тапсырма 6 – мысал беріледі.



Ұқсас жұмыстар

Бастауыш сынып оқушыларына геометриялық материалдар жайлы түсініктерін қалыптастыру
Төртбұрыштар
Кіші жастағы оқушылардың геометриялық шамаларды зерттеу әдістемесінің жалпы сипаттамасы
БАСТАУЫШ СЫНЫПТАРДАҒЫ МАТЕМАТИКА САБАҚТАРЫНДА ГЕОМЕТРИЯЛЫҚ МАТЕРИАЛДАРДЫ ЗЕРТТЕУ ӘДІСТЕМЕСІ
7-8-9 сыныптардан геометриядан таңдау курстарын оқыту
Дайын графикалық файлдарды қолдану. Image компоненті және оның кейбір қасиеттері
CorelDraw бағдарламасы туралы жалпы түсінік
КӨПБҰРЫШТАРҒА АРНАЛҒАН СТАНДАРТ ЕМЕС ЕСЕПТЕРДІ ШЕШУ ӘДІСТЕМЕЛЕРІ
Өнердегі фракталдық графика
Математика пәнінен тапсырмалар жинағы
Менің алтын қайырымды жан құрбым Тілеубектегі Анарбекқызы Жүсіпнемересі Гүлсананың бойындағы ең бір ерекше ұнайтын қасиеті - оның ақкөңілділігі мен асқан мейірімділігі
Бәрі мынау сыбызғының қасиеті
Ғалым да, шахтер да бас иетін, Ұстазым барсенің қасиетің
Иә, туған жердің қадір - қасиетін түсіну үшін данышпан болудың қажеті жоқ
Өсе келе отанның қадір қасиетін түсінесің
Мұнда биік - биік асқар таулар, мөп - мөлдір көлдер, неше түрлі өсімдіктер мен дәрілік қасиеті бар шөптер өседі
Саңырық батырдың ереекше қасиеті - құралайды көзге атқан мергендігі
Адамға Алланың берген ерекше қасиеті - армандай білу
Жұмыртқаның қоректік қасиеті мол, өте сіңімді диеталықөнім болып есептелінеді
Сусымалы материалдың фракциялық қасиеті