Ресей ғалымдарының Қазақстанды ғылыми зеттеуінің белсенді зерттеле бастауы
8 - сынып. Қазақстан тарихы
Сабақтың тақырыбы: ХҮІІІ ғ. Қазақстанды ресейлік ғалымдардың зерттеуі.
Сабақтың мақсаты:
Оқушыларды ХҮІІІ ғ. патша үкіметінің Қазақстанның географиясын, тарихы мен этнографиясын зерттеуі және оған қатысқан орыс зерттеушілері мен ғалымдары туралы білім беру.
Оқушылардың ғылымға, білімге деген қызығушылығын арттыру;
Өз елін, жерін сүюге үйрету, патриоттық тәрбие беру.
Сабақтың түрі: интерактивті
Сабақтың әдісі: топтық жұмыс, ұжымдық жұмыс, өз бетімен жұмыс, оқулықпен жұмыс, т. б.
Сабақтың көрнекілігі: интерактивті тақта, флипчарттар, маркерлер, стикерлер, магниттер, оқулық, бор, ХІХ ғ. картасы, т. б.
Пәнаралық байланыс: география, дүние жүзі тарихы, әдебиет т. б.
І. Ұйымдастыру: Автопортрет ойыны. Шарты: сипатталған жеке тұлғаны тану.
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау: Ыстық орындық ойыны. Бір оқушы ыстық орындыққа отырады. Қалған оқушылар сұрақтар қояды. Егер оқушы жауабы қате болса, салқын , ал дұрыс жауап берсе, ыссы , жартылай дұрыс жауап берсе, жылы дейді. Ойын бірнеше оқушы жауап бергенше жалғасады.
Оқушыларды 4 топқа бөлу: картиналарды құрастыру арқылы. Оқушылардың алдарындағы бағалау парағын толтырып отыру тапсырылады. (әр топ келесі топты бағалайды).
Топ ережесін құру.
ІІІ. Жаңа сабақ.
Сабақтың жоспары:
1. Ресей ғалымдарының Қазақстанды ғылыми зеттеуінің белсенді зерттеле бастауы:
1 . М. В. Ломоносов
2 . И. Г. Георги
3 . И. К. Кириллов
4 . П. И. Рычков
5 . И. Г. Андреев (1743 - 1801)
6 . А. Д. Скалон (1720 - 1777)
7 . И. П. Фальк (1732 - 1774)
8 . П. С. Паллас. (1741 - 1811)
Кіріспе сөз: - ХҮІІІ ғ. патша үкіметі Қазақстан тарихын, этнографиясын, географиясын белсенді зерттеу жүргізді. Кіші Жүз бен Орта Жүз қазақтарының үлкен бөлігінің Ресей қол астына өтуіне байланысты күшейе түсті. Зерттеу жұмыстарымен ғылыми мекемелер мен жеке ғалымдар да айналысты. Ресейлік көптеген ғалымдар қазақ ауыз әдебиеті, генеологиялық және этнографиялық материалдар негізінде іргелі еңбектер жазды.
Топтық жұмыс: тақтаға 4 тұлғаның портреті жасырылады. Оқушылар таңдап алған орыс зерттеушілері туралы сызба, постер толтырады.
Мыс: 1 - топ: М. В. Ломоносов
2 - топ: И. Г. Георги
3 - топ: И. К. Кириллов
4 - топ: П. И. Рычковтың Қазақстанды зерттеуі туралы мәліметтерді флипчартқа орындайды. Интернет материалдарын қосымша пайдалану. 7 - мин. уақыт беріледі. Әр топтан бір оқушы шығып, таныстырады. Картамен жұмыс.
Әр оқушының қорғауынан кейін қол шапалақтайды және бірін - бірі бағалайды. (өз ойларын айтады,, алдарындағы бағалау бетшесіне баға қояды және стикерлерге "2 жұлдыз, бір тілек" жазып, жұмыстарының үстіне жапсырады).
Тұлғаны таны :
П. С. Паллас
И. П. Фальк
И. Г. Андреев
А. Д. Скалон туралы 1. мәліметтерді тақтаға сызбаға түсіру.
2. ауызша портретін жасау.
Логикалық сұрақ: - Қазақстанды ғылыми зерттеуде патша үкіметі қандай мақсат көздеді?
Жеке оқушымен жұмыс:
1. Тақырыпқа байланысты ребус құрастыр.
2. Тақырыпқа байланысты сөзжұмбақ құрастыру
3. Картамен жұмыс. Орта Азия хандықтарын көрсету.
Оқушы білімін бекіту:
- Бір топ екіншісіне сұрақтар қойып, жауаптасады.
Кері байланыс: оқушылар бүгінгі сабақта не ұнады, және тілектерін стикерлерге жазып, тақтаға жапсырады.
Бағалау.
Үйге тапсырма:
Ғалымдар туралы қосымша деректер жинап келу.
Түркітануға кіріспе
Қазақстан территориясын зерттеуші ғалымдар
17 ғ-дың соңы — 18 ғ-дың басында Қазақстанды орыс ғалымдарының зерттей бастауы
Түркі тілдерін салыстырмалы-тарихи тәсілмен зерттеу
Түркі тілдерін салыстырмалы-тарихи тәсілмен зерттеу. 2.Салыстырмалы-тарихи зерттеу (XYIII-XIX ғғ.) Европа, Ресей ғалымдарының зерттеулері
Қазақ халқы тарихының түпнұсқа деректерін ғыл
Ұлттық тарихи білімнің даму кезеңдері мен бағыттары
Қазақ жері туралы ерте географиялық мәліметтер
Қазақстан жерінің зерттелу тарихы
Ахмет Байтұрсынұлы шығармаларының тарихи маңызы
ҚАЗАҚСТАН-РЕСЕЙ ЭКОНОМИКАЛЫҚ ЫНТЫМАҚТАСТЫҒЫ
ҚАЗАҚСТАН МЕН РЕСЕЙДІҢ ӘСКЕРИ ЫНТЫМАҚТАСТЫҒЫ
ҚАЗАҚСТАН-РЕСЕЙ ҚАРЫМ-ҚАТЫНАСТАРЫ
Арал өңірі қазақтарының ХIХ ғасырдағы Хиуа хандығы мен Ресейге қарсы ұлт – азаттық күресі
Ресей Федерациясындағы жерге меншік және жер пайдалану құқығы
азіргі кезде компьютерлік математика өте маңызды және де информатика мен математикада ғылыми бағыт ретінде кеңінен даму үстінде
Дене тәрбиесі кафедрасының оқытушысы Ахбаев Е.М. 2006-2007 оқу жылының ғылыми зерттеу жұмыс жоспары
Философия және саясаттану факультетінің 2006 жылы 19 желтоқсандағы Ғылыми кеңесінің мәжілісінің № 3 хаттамасынан
Қазақстан — әлемдік қоғамдастықтың белсенді мүшесі
Ресейдегі кәсіпкерлік қызмет ерекшелігі