Шалқан ертегісінің суреттері
Ертегілер елінде
Шалқан ертегісін сахналау.
Мақсаты: Шалқан ертегісін сахналау арқылы балалардың ақыл-ойын, қиялын дамыту.
Есте сақтау қабілеттерін жеткізу. Үй жануарлары жайында түсініктерін толтыру.
Көрнекіліктер: Шалқан ертегісінің суреттері; көрініске керекті құралдар.
Ертегінің барысы
Залда музыка ойналып тұрады, залға кірген балалар қонақтармен амандасады.
Есік қағылады
Тәрбиеші: Балалар, қанекей кім есік қағып тұрған, соны қарайықшы есікті ашып.
Тәрбиеші есік ашады
Қоян: Саламатсыңдар ма, балалар! Мен бүгін сендерге әдейі орманнан ертегілер еліне қонаққа келіп тұрмын. Раиса балабақшасының бүлдіршіндері Шалқан ертегісін сахналайды деп, орманда жүріп сауысқаннан естіп, арнайы келдім.
Тәрбиеші: Қоян, сіз дәл уақытында келдіңіз, олай болса балалармен қосылып, ертегіні тамашалауға шақырамыз, балалардың арасынан орны алып, орналаса қойыңыз.
Әуенмен шалқан ертегісі басталады.
Тәрбиеші: Ерте, ерте, ертеде. Бір кемпір мен шал өмір сүріпті. Олар үй шаруашылығына, ата есіктің алдында шалқан егіпті. Күндердің бір күнінде Шалқан күнні ыстық сәулесімен үлкен болып өсіпті.Осы кезде ата шалқанына тамсанып қарайды.
Ата: Ой, бәрекелді, менің еккен шалқаным үлкен болып өсіпті. Бәріне жететін болды.
Тәрбиеші: Осылай ата еңбегіне қуанып шалқанды тартпақшы болады. Әрі тартады, бері тартады, шалқанды жұла алмай қояды. Сөйтіп көмекке кемпірін шақырады.
Ата: Ойбай, шаршап кеттім, белім де ауырады. Қой көмекке кемпірді шақырайын.
- Кемпірім, кемпірім, көмекке келші, қараша, шалқанымыз үлкен болып өсіпті, Жалғыз өзім тарта алмай қойдым. Кел, екеуміз бірге тартайық!
Кемпір: Ой, шынында үлкен болып өсіпті ғой! Кел, тартсақ тартайық!
Тәрбиеші: Осылайша атаның артынан ұстап әрі тартады, бері тартады. Бірақ шалқанды орнынан қозғалта алмайды. Кемпір қызын көмекке шақырады.
Кемпір: Қызым, қызым, бізге көмекке келші. Атаң еккен шалқанды жұла алмай жатырмыз.
Қыз: Жарайды апа сізге көмектесемін.
Тәрбиеші: Сонымен қызы көмекке келіп, шалқанды рет-ретімен тартады. Бірақ күштері жетпейді. Сонымен қыз көмекке итін шақырады.
Қыз: Итім, итім көмекке келші.
Ит: Аф-аф-аф көмектес десеңдер көмектесемін
Тәрбиеші: Ит қыздың етегінен, қыз кемпірдің етегінен, кемпір шалдан, шал шалқаннан ұстап ары тартады, бері тартады, бірақ шалқанды суыра алмайды.
Енді ит көмекке мысықты шақырады.
Ит: Мысық, мысық, бізге көмекке келші, атам еккен шалқанды жұла алмай жатырмыз.
Мысық: Мяу-мяу, көмектесіп жіберейін.
Тәрбиеші: Мысық иттің құйрығынан ит қыздың етегінен, қыз кемпірден, кемпір шалдан, шал шалқаннан ұстап әрі жұлқылайды, бері жұлқылайды, бірақ шалқан шықпайды.
Енді мысық көмекке тышқанды шақырады.
Мысық: Тышқан, тышқан, маған көмектесіп жіберші.
Тышқан: Әрине көмектесіп жіберемін.
Олар тарта-тарта шалқанды суырып алады.
Павлодар облысы, Ертіс ауданы, Ертіс ауылы
ЖШС Раиса балабақшасының тәрбиешісі
Қабытаева Хадиша Барбасқызы
ЖШС Раиса балабақшасы
МЕКТЕП ЖАСЫНА ДЕЙІНГІ БАЛАЛАРҒА ХАЛЫҚ ЕРТЕГІЛЕРІ АРҚЫЛЫ ТАНЫМДЫҚ БЕЛСЕНДІЛІГІН ҚАЛЫПТАСТЫРУДЫҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
Балалар қабілетін ертегі арқылы дамыту
Балабақшадағы драматизациялау іс-әрекетінің мәні»
Мектепте қуыршақтар театрын жандандыру
Адамгершілікке тәрбиелеудегі қазақ ертегілерінің әсері
Театр бала өмірінде
Мектепке дейінгі ұйымдарда балалардың математикалық түсініктерін қалыптастырудың педагогикалық шарттар жүйесін теориялық тұрғыда негіздеу
3- 4 жастағы балалармен өтікілетін тіл дамыту сабағы
Ертегіні мектеп жасына дейінгі баланың математикалық ойларын қалыптастыру құралы ретінде пайдалану
Халық ауыз әдебиетіндегі аңыз-әңгімелердің түрлері
Оқушылардың салған Отбасы суреттері
Мата қыртысының суреттері
Қазақстандық батырлардың суреттері
Ұлы тұлғалармен батырлар бейнелеу өнерінде тақырыбына салынған суреттерін тексеру
Шалқан Дұрыс шалқан
Бунақденелілердің суреттерін салу
Жолақша суреттері арқылы ұзын жолақша, қысқа жолақша екенін түсіндіру
Жабайы жануарлардың суреттері
Ұлы Отан соғысына қатысқан батырларының суреттері
Аққала суреттері слайд интерактивті тақта