Даңғой сөзіне сөйлем ойла
Ақтөбе облысы,
Ақтөбе қаласы, Сымбат жеке мектебі
Ісанатты мұғалім Макуова Нуршат Аманкосовна
Ана тілі
Тақырыбы: Даңғой. Есентай Ерботин.
Мақсаты: 1.Оқушыларға мәтіндегі негізгі ойды, идеяны
ұғындыру.
2.Мысалдағы қалтарыс, кәде, даңғой, желөкпелік қырсығы т.б. сөздерді пайдаланып, оқушылардың байланыстыра сөйлеу дағдыларын, мәнерлеп оқу және танымдық білімін арттыру, ой-өрісін жетілдіру.
3.Мақтаншақтықтың зиянын білгізіп, жақсыдан үйреніп, жаманнан жиренуге баулу.
Типі: Жаңа білімді игерту сабағы
Түрі: Ойын сабақ
Әдістері: сұрақ-жауап, әңгімелеу, дидактикалық ойын
Әдістемелік негізі: ойынан оқуға
Көрнекілігі: сюжетті сурет, парақша, сиқырлы сандар кестесі
Сабақтың жүру барысы:
I.Ұйымдастыру кезеңі.
1.Оқушылардың зейінін сабаққа аудару.
Оқытылатын пәндердің бәрін қаусырып, орап алатын пән-ана тілі. Ана тілін жақсы меңгеріп алмай, өзге пәндерді түсіну мүмкін емес.Ана тілі халық болып жасағаннан бергі жан дүниесінің айнасы: өсіп, өніп түрлене беретін мәңгі құламайтын бәйтерегі... (Ж.Аймауытов).
2.Сабақ жоспарын таныстыру.
II.Үй тапсырмасын сұрау. Білгенді жүйелеу басқышы.
1.Сұрақ-жауап. Мінездеме жазу
А) Дулат Исабеков кім? Қандай шығармасымен таныссыңдар?
Ә) Өкініш әңгімесінің мазмұнын сұрау.
Б) Ащы бал әңгімесінің мазмұнын сұрау.
2.Венн диаграммасы.
1.Авторлары кім?
2.Шығарма жанры -
3.Кейіпкерлері кімдер?
4.Оқиға қайда болған?
5.Кейіпкерлердің қандай әдеттері бар?
6.Іс-әрекеттерінен қорытынды шығарды ма?
Жаңамен танысу басқышы.
III.Жаңа білім.
1.Кіріспе әңгіме.Ұқыпсыздық, салақтық, ұрлықтан аулақ болу керек.Ондай жаман әдеттің бірі - даңғойлық яғни ретсіз мақтаншақтық.Бүгінгі оқитын мысал осы жөнінде.Оның авторы Есентай Ерботин балалар ақыны, оның шығармалары қысқа тақпақтар, жаңылтпаштар, ойын-өлеңдер, мысалдар.Олар өте қызықты оқылады. ( Менің досым ).
2.Мысалды оқып, сюжетті сурет бойынша мазмұнын түсіндіру.
3.Оқулықпен жұмыс.Мәнерлеп оқу.
IY.Сергіту сәті.Қияр сөзін дене мүшелерімен жазу.
Сиқырлы сандар кестесі ойыны.
1.Шығарма неліктен мысалға жатады?
2.Қияр нені қиялдады?
3.Сол үшін не істеді?
4.Уақыт жеткенде қияр қандай күйге ұшырады?
5.Мысалда ақын қандай тұжырым жасайды?
6.Мысалдан қиярдың сөзін тауып оқы.
7.Өлең сөздеріне сүйене отырып, мақтаншаұ деген мағынаны білдіріп тұрған сөздерді тауып оқы.
(Дәптерге жазу. Мақтаншақ, даңғой, желөкпе).
8.Мысалдан үлкен деген мағынаны білдіріп тұрған сөзді
тауып оқы.(үлкен, нән, алып, дәу).
9.Мысалдың соңғы шумағына көңіл бөліп, оның неге жататынын анықта: - мақал-мәтел, -нақыл сөз.
10.Қалтарыс сөзін қатыстырып сөйлем ойла.
11.Кәде сөзін қатыстырып сөйлем ойла.
12.Даңғой сөзіне сөйлем ойла.
13.Өзіңді мақтап айт.
14.Досыңды мақтап айт.
15.Өзгені мақтаған немесе өзіңді мақтаған оңай ма? ұнай ма?
Жасырылған сөз: Таласпа, жаным-ай, Қолыңнан келмеске...(Абай).
Нәтиже басқышы.
1.Парақшада берілген сөздермен тілек айту.
Талап ------------Өсек -------------- Отан
Еңбек----------- Өтірік -------------- Ел
Рақым --------- Мақтаншақ ------ Халық
Терең ой ------ Еріншек ----------- Ата-ана
Қанағат -------- Қызғаншақ ------- Мектеп
Білім ----------- Ұқыпсыз ------------ Туған жер
Y.Қорытынды:
2.Не өтілді?
Нені үйрендік?
YI.Үйге тапсырма
1.Мысалды мәнерлеп оқу.
2.Мазмұнын жазу.
YII.Бағалау.
Бастауыш сыныпта жазу мен тіл дамыту жұмыстарының ұйымдастырылуы
Мектепалды даярлық тобындағы балалардың сөздік қорын дамыту
Бастауыш сыныпта зат есімді оқыту
Теледидардағы тіл мәдениеті
Сөзжасамның жалпы түсініктері. Морфемдік талдау және орфография
Шылау сөз
Абай Құнанбаев (1845—1904) өмірінен қысқаша мәлімет
Жазуды меңгерудегі маңызды мәселе - орфография мен пунктуация
2 сыныпта зат есім мен сын есімді байланыстыра оқыту
Лексикалық мағынаның құрылымы
«Айқап» журналындағы оқу-тәрбие туралы ойларды зерделеу.
Лепті сөйлем
Тіл ойлаудың шығуы, дамуы туралы маркстік қағидалар
Бастауыш сыныпта сөйлемді оқыту жолдары
Сөйлеу мен ойлаудың дамуы және өзара байланысы.
Он бес одақтас мемлекетке ортақ мерейтой болған Ұлы Жеңіске биыл 72 жыл толғанымен, бұл мерекенің тойланып келе жатқанына 55 жыл
Сыни ойлауды бағалау
Сыни тұрғыдан ойлауын дамыту
Қаз сәл ойланып тұрып
Жай сөйлемнің түрлерін қайталағанда сөйлем мүшелерін қалыпты астын сызғызып, жақша ішіне сөйлем ретінде жазғызған дұрыс