Жансыз заттар бейнеленген көркем шығарма
Сыныбы: 5
Сабақтың тақырыбы: Натюрморт жанры
Сабақтың мақсаты:
Білімділігі: балаларға натюрморт жанры туралы түсінік беру, сабақта образдық бейнелерді салуға үйрету.
Дамытушылық: живопись өнері әрі натюрморт жанры туралы білімдерін тереңдету. Еске сақтау, қиялдау көре білу қабілеттерін дамыту.
Тәрбиелігі: бейнелеу өнері мәдениеттілігін таныстыру. Оқушыларға эстетикалық тәрбие беру.
Түрі: аралас сабақ(білім мен іскерлік дағдыны жетілдіру)
Әдісі: практикалық жұмыс, жазбаша жаттығулар, оқушылардың ізденуі.
Пәнаралық байланыс: геометрия, сызу, тарих.
Көрнекілігі: суретші шығармалары, натюрморт долбарлары, 4 кезеңдік сурет салу үлгісі.
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру бөлімі
Келісім қабылдау:
- Біз барлығымыз өзімізді оқыту үшін жауаптымыз
- Бір - бірімізді тыңдаймыз
- Бір ғана адам сөйлейді
- Өз ойларымызды бөлісеміз
- Бос сұрақтар болмайды
- Уақытты үнемді пайдаланамыз
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру және сұрау.
Оқушылар жұмыстарын тексеріп, сынып болып талдап бағалау.
Сәйкестікті тап:
Қазақ халқының ұлы суретшісі көкжиек
Үйлестіру, орналастыру перспектива
Кеңістік бейнелеу тәсілінің заңдары Ә. Қастеев
Аспан мен жердің қиылысқан сызығы композиция
ІІІ. Жана сабақ:
Сонымен бүгінгі біздің сабағымыздың жаңа тақырыбы Натюрморт жанры
Кескіндеме
1. Пейзаж
2. Портрет
3. Тарихи жанр
4. Натюрморт
5. Маринистік жанр
6. Батальді жанр
7. Анималистік жанр
“Натюрморт”- франсуз сөзі, дәл мағынасы “өлі табиғат” деген ұғымды білдіреді. Оған тұрмыста күнделікті кездесетін заттарды, жемістерді, гүлдерді немесе балықтан, түз құстарынан дайындалған алуан түрлі тағамдарды бейнелейтін картиналар жатады.
Натюрморт алғаш рет ХҮІІ ғ. басында Голландияда пайда болған.
Сол сияқты қазақтың ұлттық тағамдарының кейбір түрлерін белгілі суретші Айша Ғалымбаева өзінің Дастархан атты натюрмортында әсерлі бейнелеген.
Қандайда бір сурет салмайық, оның барлығына ортақ белгілі бір жолы, кезеңі болады.
Натюрмортты салу 4 кезеңмен орындалады.
1. Зат бейнесінің орналасуын анықтау (компановка)
2. Құрылымын табу
3. Пішінін айқындау
4. Суреттің аяқталуы.
Натюрморттың орындалу кезеңдері.
Қағаздың ортақ нүктесін тауып, заттардың шеткі нүктелерін анықтау. Нұсқаның толық көрінісін көмекші сызықтар арқылы шығарып алу. Нұсқадағы жалпы заттардың түстерін анықтау. Көлеңке, жарығын белгілеу. Нұсқаның түстерін палитра көмегімен анықтау.
ІҮ. Практикалық жұмыс:
Оқушылардың өз беттерінше жұмыс жасауларына уақыт бөліп беру. Оларды сырттай бақылап отыру. 4 кезеңін бақылау.
Сабаққа пайдаланған иллюстрациялар:
Ү. Сабақты бекіту қорытындылау: Сиқырлы сандар ойыны.
1. Жансыз заттар бейнеленген көркем шығарма. (натюрморт)
2. Белгілі бір оқиғалармен тарихи кезеңдер бейнеленген көркем шығарма. (тарихи жанр)
3. Үйлестіру орналастыру қалай аталады.(композиция)
4. Соғыс оқиғалары бейнеленген көркем шығарма(батальдық жанр)
5. Адамның бет пішінін бейнелейтін көркем шығарма(портрет)
6. Жазықтық бетінде бояу түрлері арқылы орындалатын көркем шығарма(живопись)
7. Теңіз, көл сияқты табиғат көрінісін бейнелейтін көркем шығарма(маринистік жанр)
8. Жан - жануарларды бейнелейтін көркем шығарма(анималистік жанр)
ҮІ. Оқушылар білімін бағалау.
ҮІІ. Үйге тапсырма беру: суретті аяқтап келу.
Қызылорда қаласы,
№112 орта мектептің
бейнелеу пәнінің мұғалімі
Байтанова Динара
Натюрморт
Бейнелеу өнерінің дамуы және қалыптасуы
Натюрморт жанрының көркемдік ерекшеліктері
Бейнелеу өнері сабағында акварель техникасын қолдану арқылы оқушылардың шығармашылық әрекетін қалыптастырудың педагогикалық тиімді шарттарын теориялық тұрғыдан негіздеп, әдістемелік ұсыныстар жасау
МЕКТЕПКЕ ДЕЙІНГІ МЕКЕМЕЛЕРДЕ МҮСІНДЕУ ТЕХНАЛОГИЯСЫН ҚОЛДАНУДЫҢ ӘДІСТЕМЕЛІК АСПЕКТІЛЕРІ
Бейнелеу өнері сабағын өткізуде кезеңдер бойынша сурет салуда барлық заңдылықтарды меңгерту
Тарихи жанр - белгілі бір оқиғалар мен тарихи кезеңдер бейнеленген көркем шығармалар
Бастауыш мектепте шығарманы қабылдау деңгейлерін анықтау
Б.Cоқпақбаев шығармалары
Табиғат көріністерін бейнелеуге оқушыларды үйретудің тиімді әдістері
Көркем шығарманы детальдап талдауда модульдік оқыту технологиясын пайдалану
МҰХАММЕД ХАЙДАР ДУЛАТИ ШЫҒАРМАШЫЛЫҒЫНДАҒЫ АДАМ МӘСЕЛЕСІН ФИЛОСОФИЯЛЫҚ ТҰРҒЫДАН ТАЛДАУ
Математикадан сыныптан тыс жұмысындағы оқушылардың шығармашылық қызметін дамыту
Көркем шығарманы компазициялық құрылысы жағынан талдау
Азықтың биологиялық әсерлі заттары
А.И. Хачатурянның шығармашылық жолы
Бетховеннің симфониялық шығармашылығы
Гайдн симфониялық шығармашылығы. туралы
Даргомыжскийдің вокалдық шығармашылығы
Құддыс Қожамьяровтың өмірі мен шығармашылық жолы