Тұрлаусыз мүшелер Сабақтың мақсаттары

Сабақтың тақырыбы: Тұрлаусыз мүшелер

Сабақтың мақсаттары: Тұрлаусыз мүшелерді ажырату, сөйлемде атқаратын қызметіне түсінік беру, бастауыш пен баяндауыштың байланысын меңгеру. Оқушылардың сөз, сөйлем, сөйлем мүшелері туралы білімдерін кеңейте түсу таза, сауатты жазу дағдысын жетілдіру. Пән аралық және өмірмен байланысты іске асыру, оқушылардың білім алуға деген қызығушылығын арттыру. Оқушылардың ой - өрісін дамыту, өз ойын тез әрі жүйелі жеткізуге дағдыландыру. Оқушыларды өз ана тілін сүюге, халқымыздың ұлағатты, ғибратты сөздерінен үлгі - өнеге алуға, сол арқылы кішіпейілділік, қайырымдылық, кеңпейілдік қасиеттерінің қалыптасуына ықпал ету.
Сабақтың әдіс - тәсілі: Топтық жұмыс, сұрақ - жауап, ой қозғау.
Сабақтың көрнекілігі: суреттер (төрт түлік), слайд.

Сабақтың барысы:
1. Ұйымдастыру кезеңі: Психологиялық дайындық.
Оқушыларды тыныштатып, зейіндерін сабаққа аудару.

2. Үй тапсырмасын тексеру: 65 - жаттығу. Сурет бойынша әңгіме құрастыру.

3. Өткен сабақты қайталау
1. Сөйлем дегеніміз не?
2. Сөйлемнің қандай мүшелерін білесіңдер?
3. Сөйлемнің қандай түрлері болады?
4. Сұраулы сөйлем дегеніміз не?
5. Хабарлы сөйлем дегеніміз не№
6. Лепті сөйлем дегеніміз не?

4. Қызығушылықты ояту: Ой қозғау Суретпен жұмыс.

Төрт түлік туралы сөйлемдер құрастыру.

5. Жаңа сабақ:
Тұрлаусыз мүшелер

ЕРЕЖЕ:
Сөйлемдегі бастауыш, баяндауыштардан басқа сөйлем мүшелерін тұрлаусыз мүшелер деп атайды. Оларға қандай? Кімге? Неге? Нені? Қашан? қайда? т. б. сұрақтар қойылады.

Мысалы:
Айгүл гүлді суарды.
Қонақтар төрге отырды.
Біз ұшаққа міндік.
Арман жұмысқа кірісті.

66 - жаттығу “Ой қозғау”
Ауызша орындалады.
Екі бағанадағы сөйлемдерді салыстырып оқу.

1 - топ: Жадыра келді. Жадыра қалаға келді.
2 - топ: Қоңырау соғылды. Қоңырау қайта - қайта соғылды.
3 - топ: Мал өседі. Мал төлден өседі.
Су ақты. Су арықпен ақты.

67 - жаттығу “Ой шақыру”
Қарамен жазылған сөздерге сұрақ қою.

Қарамен жазылған сөздер бастауышқа қатысты ма,
баяндауышқа қатысты ма?

6. Сергіту сәті Айгөлек әніне билеу.

7. Өз бетімен жұмыс
68 – жаттығу.
Жаңылтпашты оқып, жатқа жаз.

8. Шығармашылық жұмыс
1 - топ: Өтірік сөз жанға қас
2 - топ: Ашу – ақылдың дұшпаны
3 - топ: талапты ерге нұр жауар
Әр топ өздерінің мақал - мәтелдерін оқып, мазмұнын ашады.

9. Қорытынды.
Семантикалық карта толтыру.

Сөздер ----------------- Тұрлаулы мүшелер --------------------- Тұрлаусыз мүшелер
қызық
таза
жүгірді
жақсы
күз
гүлді

10. Бағалау
11. Үйге тапсырма



Ұқсас жұмыстар

Қазақ тіл біліміндегі сөйлем мүшелерін оқыту
4-сынып «Қазақ тілі» оқулығының құрылымы мен құрылысы
БАСТАУЫШ СЫНЫПТАРДА СӨЙЛЕМ МҮШЕЛЕРІН ОҚЫТУДЫҢ ТҰЖЫРЫМДАМАСЫ
Бастауыш сынып оқушыларына сөйлем мүшелері туралы түсінік беруде атқарылатын жұмыстарды анықтау
Қазақ тіл біліміндегі сөйлем мүшелері
Модульді - интерактивтік технология арқылы оқыту мәселесінің зерттелуіне шолу
Сөйлем мүшелері - сөйлемнің ішкі бөліктері
Орта ғасырлар лингвистикасы
Мектеп бағдарламасында жай сөйлем синтаксисі тақырыбының берілуі
Негізгі мектеп оқушыларының жай сөйлем синтаксисін модульдік оқыту технологиясы арқылы меңгеруі
Мемлекеттiң әлеуметтiк саясаты мақсаттары, мiндеттерi, жүзеге асуы
Бюджеттің мақсаттары және қағидаттары
Тыныс алу жүйесі ( ағзаларын ) мүшелерін зерттеу әдістері .
Курстық жұмыстың мақсаттары туралы
Курстық жұмыстың мақсаттары
СЕРІКТЕСТІКТІҢ ҚЫЗМЕТІНІҢ МАҚСАТТАРЫ ЖӘНЕ МӘНІ
Әлеуметтік-экономикалық жоспарлаудын мақсаттары мен міндеттері. Жоспарлаудың түрлері
Сабақтың міндеттері
Ұлттық және рухани құндылықтарымыз, ұлттық бірлік және ұлттық мақсаттарымыз елдің тұтастығын нығайтушы рухани күш
Жай сөйлемнің түрлерін қайталағанда сөйлем мүшелерін қалыпты астын сызғызып, жақша ішіне сөйлем ретінде жазғызған дұрыс