Ахмет Йасауи тобы
Павлодар облысы Ақтоғай ауданы
Еңбекші орта мектебінің қазақ тілі мен әдебиет мұғалімі:
Нұрсәуле Шәкірт
Қысқа мерзімді жоспар
Пәні: Қазақ әдебиеті
Сыныбы: 9
Сабақтың тақырыбы: Ахмет Иасауи
Сабақтың мақсаты: Ахмет Йасауи еңбегі арқылы оқушылардың ойлау, есте сақтау қабілетін артыруға, өз ойларын жеткізе білуге жағдай жасау.
Сабақтың міндеттері: а) оқушыларды Ахмет Йасауи шығармашылығымен таныстыру;
ә) Ахмет Йасауи еңбектерімен таныса келе шығармашылық қабілеттерін дамыту;
б) Топтағы ынтымақтастыққа тәрбиеленеді.
Сабақтың нәтижесі: 1Ахмет Йасауи туралы өз ойларын жеткізе алады
2. Ахмет Йасауидің өмірі мен шығармашылығының тақырыбтарын ашып, түйінді ойын айтады.
3. Ахмет Йасауидің хикметтеріне пікір айтады.
Сабақтың табыс критерийлері: 1. Ахмет Йасауи мазмұн желісін көркем фильм арқылы ұғынады;
2. Ахмет Йасауи кесенесі көркем фильм арқылы көрінеді;
3. Ахмет Йасауи туралы қосымша мәлімет іздеу және оқу арқылы жүзеге асады;
Сабақтың түрі: Жаңа сабақ
Сабақтың әдіс - тәсілдері: Мінсіз адам келбеті әдісі, Миға шабуыл әдісі, Серпілген сауал стратегиясы, Бір, екіге бөліну стратегиясы, диалогты оқыту әдісі, Сыни тұрғыдан оқу мен жазуды дамыту технологиясының элементтері, талдау, жинақтау, сұрақ - жауап, жеке жұмыс, жұппен жұмыс, топпен жұмыс.
Көрнекілігі: тақырыпқа қатысты суреттер флипчарт, маркер,
Сабақта қолданылған құралдар: интербелсенді тақта, компьютер.
Пән аралық байланыс: тарих, музыка,
Сілтеме:
1. Қазақ әдебиеті. Жалпы білім беретін мектептің 9 - сыныбына арналған оқулық. Т. Ақшолақов, Т. Жұмажанов, С. Қалиев, С. Дүйсебаев. – Өңд., толықт. 3 - бас.- Алматы Мектеп, 2013.- 408 б., сур.
2. Қазақ әдебиеті. Оқыту қазақ тілінде жалпы білім беретін мектептің 5 - 9 сыныптарына арналған Оқу бағдарламасы. Астана 2014. 114 бет.
Ұйымдастыру кезеңі
Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру
1. Сәлемдесу.
Сынып оқушыларын ұйымдастырып, сабаққа бейімдеу. Тренинг өткізу. Шаттық шеңбері. Жылы лебіз тілектер айту.
2. Оқушыларды топқа бөлу.
Оқушыларға Мінсіз адам келбеті әдісін қолданып, геометриялық фигураларды ( тік төртбұрыш, үшбұрыш) алдарына тастаймын, олар бұл фигуралардың ұнағандарын алып, ұқсас фигуралары барлар топтарға бөлінеді. Солай оқушылар тіктөртбұрыш , үшбұрыш болып үшке бөлінеді.
І. Білу.
Инсерт әдісі мен Серпілген сауал стратегияларын қолданамын, яғни сабақтың басында, ортасында және аяғында (ауызша түрде сұраймын):
Білетінім
Ахмет Йасауи туралы мәлімет алады.
Ахмет Йасауидің кесенесі туралы және хикметтерін біледі.
Нені білгім келеді?
- хикметтері туралы толық білгім келеді;
- киелі жерлер туралы білгім келеді;
Бейне көрсету. Ахмет Йасауи туралы слайд. Ахмет Йасауи кесенесі бейнекөрсетілімі ( Қасиетті мекен Түркістан фильмінен үзінді) арқылы Миға шабуыл әдісін ұйымдастырамын.
2. Зерттеушілік диалог әдісі. Жоғары деңгейдегі сұрақтар (оқушылардың зерттеушілік диалогы бойынша сабаққа қызығушылығын аңғару).
1. Бейнефильм басты кейіпкері кім?
2. Бейнефильмінде көтерілетін басты мәселелер қандай?
3. Бейнефильмнің сіздер үшін қандай тәрбиелік мәні бар? Қалай ойлайсыздар?
3. Ахмет Йасауи туралы слайд көрсетіледі.
ІІ. Түсіну.
1 - тапсырма. Мозайка (ЖИГСО) әдісін қолданып Ахмет Йасауи тақырыбын оқып, түсініп, топ ішінде талқылап, басқа топқа өз бөлігін түсіндіріп әңгімелеп береді де, өз тобына қайтіп келеді және Түртіп алу кестесіне айтыс туралы тақырыпты түсіреді (үйде оқуға берілген тақырыпты ескере отырып, кестені толтырады).
1 - топ – Ахмет Йасауи
2 - топ – Диуани хикмет
Оқушылар интербелсенді тақтадан слайдты көреді.
Слайдтағы материалдар:
- Ахмет Йасауи туралы;
- Ахмет Йасауи кесенесі туралы;
- Ахмет Йасауи шығармаларымен танысады.
ІІІ. Қолдану
Тапсырмалар:
1 - тапсырма.
Сұрақ - жауап әдісі. Оқушылар осы сұрақтарды пайдаланып, диалог дайындайды.
І топ: Ахмет Йасауи тобы.
1. Хикметтердің өзіне тән қандай ерекшеліктері бар?
2. Ақынға тән қасиеттер
3. Ахмет Йасауи қай жылы, қай жерде дүниеге келді?
4. Әкесінің аты кім?
5. Ахмет Йасауи қай жылы қайтыс болды?
ІІ топ: Диуани хикмет тобы.
1. Ахмет Йасауидің өмірлік мақсат - мұраты қандай?
2. Ахмет Йасауи нені жырлады?
3. Ахмет Йасауидің имандылық туралы ойлары қазіргі заманғы тәрбиеге сай келе ме?
4. Анасының аты кім?
5. Ахмет Йасауи кесенесі қай жерде?
2 - тапсырма.
Ахмет Йасауи кесенесі туралы бейнефилим көру. Кесене туралы өз ойларын ортаға салады.
ІҮ. Талдау (анализ).
Ү. Жинақтау (синтез).
ҮІ. Бағалау
Йасауи жолының ұзақ ғасыырларға созылған тарихы
Қожа Ахмет Йасауи поэзиясының түркі әдебиетіндегі орны мен маңызы
Қожа Ахмет Ясауи
«Сопылық» («суфизм»)
Белгілі әдебиет зерттеушілері
Қожа Ахмет Яссауи (1093 1094-1166)
Ясауи дүниетану жағынан сопылық бағытта
Йасауи Хикметтері
Ежелгі түркі әдебиетінің ескерткіштері
Ислам дінінің пайда болуы және дамуындағы тарихи әлеуметтік, саяси жағдайлар. Ислам діні
Қожа Ахмет Яссауи туралы
БАЙТҰРСЫНҰЛЫ АХМЕТ
АХМЕТ ЖҰБАНОВ
Көйлектік маталар тобына арналған реляциондық мәліметтер қорын құру және өнімдер сапасын эксперттік бағалау
Ахмет Байтұрсынұлының «Әдебиет танытқыш» еңбегі ХХ ғасыр басындағы әдебиеттану ғылымының контексінде
Ахмет Байтұрсынұлының өз қолымен жазған еңбектер
Қонаев Дінмұхамед Ахмет ұлы туралы
Ахмет Байтұрсынұлы
Ахмет Байтұрсынов
Бірімжанов Батырбек Ахметұлы