Дыбыс және әріп Білім беру салалары: қатынасБөлімдері
Тақырыбы: Дыбыс және әріп
Білім беру салалары: қатынас
Бөлімдері: Сауат ашу және жазу негіздері
Мақсаты: дыбыс пен әріп туралы түсінік беру. Дыбыс пен әріптің айырмашылығын ажырата алуды, жазу кезінде дұрыс отыруға, дәптер, қарындашты дұрыс ұстауға үйрету.
Алдын - ала жүргізілетін жұмыстар: саусақ ойынын ойнату
Әдіс - тәсілдер: сөздік, көрнекілік, сұрақ - жауап
Қажетті көрнекі құралдар: жұмыс дәптері, үй жануарларының көркем суреттері
Қостілділік компонент: билингвальный әліппи - алфавит, жаңбыр жауды - дождь идет
Себепті қызығушылығын ояту кезеңі
- балалар, біз бүгін дыбыстар бағына саяхатқа барамыз
Бұл бақ Әліппе деп аталады.
Ұйымдастырушылық ізденіс кезеңі
Әліпбиді көрсету
- әліпбиде көріп отырғандарың әріптер, олардың саны - 42. Егер біз әліпбидегі әріптерді оқитын болсақ, ол – дыбыс.
Дыбысты естиміз, аузымызбен айтамыз, ал әріпті көреміз, оқимыз және жазамыз.
- балалар, айтыңдаршы, пойыз тоқтағанда қандай дыбыс шығарады?
- жақын арада аралар жүргенін қайдан білеміз?
Түнде қасымызға маса келгені қайдан білеміз?
- дұрыс айтасыңдар, біз дыбысты осылай құлағымызбен естиміз. Әр естіген дыбыстың жазылу таңбасы - әріп. Әріптер мыналар (әріптерді көрсету)
Билингвальды компонент: әліпби - алфавит, жаңбыр жауды - дождь идет
Саусақ ойыны
Жаңбыр жауса
Тырс - тырс
Айтады гүл:
- дұрыс - дұрыс
Жаңбыр жауса,
Тырс - тырс,
Айтады қыр:
- ырыс - ырыс
Д О: Не қалай дауыстайды?
Ойын шарты: педагог үй жануарларының суретін көрсетіп, не істейтінін айтады. Балалар сол жануардың дауысын салады.
Қой маңырайды
Сиыр мөңірейді
Жылқы кісінейді
Түйе боздайды
Ешкі бақырады
Бұл ойында үй жануарларының жүрісінде салуға болады.
- балалар, әріптерді жазу үшін бізге не керек?
- үстелде отыру ережесімен таныстыру: жазу барысында денені тік ұстап, дәптерді солға қарай қиғаштап қоямыз. Қарындашты үш саусақпен - бас бармақ, сұқ саусақ, орта саусақтармен ұстайды. Қарындаш ортаңғы саусақтың сол жағында болады. Бас бармақ қарындашты сол жағынан, сұқ саусақ үстінен сүйемелдейді.
Қарындаштың жоғарғы ұшы иыққа бағытталады (көрсетеді)
Саусақ жаттығуы
Педагог қаламды екі немесе үш саусақпен айналдыртады.
Саусақ жаттығуы
Сорпаға тұз себейік
Дәптермен жұмыс
Дәптердегі №1 тапсырма бойынша орындалады
Іс - әрекеттің бағалау кезеңі
- балалар әріп пен дыбыстың айырмашылығы бар ма?
- қандай айырмашылық?
- үстелде отырудың қандай ережелерді білесіңдер?
- қарындашты қалай дұрыс ұстау керек?
Күтілетін нәтиже:
Нені біледі: жануарлар мен жәндіктердің, көліктердің дауысын, жүрісін салуды, жазу барысында үстелде дұрыс отыруды, қарындашты дұрыс ұстауды, үзік сызықтарды қосуды.
Қандай түсініктерді игерді: дыбыстардың жазылу таңбасы әріптер екенін дыбыс пен әріптің айырмашылығын, оқу үшін әріптерді тану керек екенін
Меңгерген дағдылары мен іскерліктері: саусақ бұлшықеттеріне жаттығу жасауды.
БҚО, Жаңақала ауданы, Жаңақала ауылы, №3ЖОББҚМ
Мектепалды даярлық тәрбиешісі Бижанова Бакыт Абаевнаның
Дыбыс сөздің материалы
Қазақ тілінің фонетикасын оқыту
Дауысты дыбыс
Сауат ашудың міндеттері
Қазақ тілі білімінің тарихы шартты түрде
Дауысты және дауыссыз фонемалар
Әліппеден кейінгі кезең
Қазақ тілі сабақтарында жазу теориясы терминдерін игерту жолдары
Дауысты және дауыссыз дыбыстар
Жаңартылған оқу бағдарламасының ерекшеліктерімен тиімділігі
Аурудың тұрақтылығы және даму себебі
ҚР қоғамдық жаңа даму кезеңінде жоғары білім беру
Коммерциялық ақпарат пен коммерциялық кұпия мәні және оны қорғау
Жазаның жүйелерінің және түрлерінің жалпы сипаттамасы
Аудиттің мәні және оның нарықтық экономика жағдайындағы ролі
Адамдар арасындағы қарым-қатынас және іс-әрекет психологиясы
Жиынтық сұраныс және жиынтық ұсыныс,бұлардың кейнстік үлгісі
Агробизнес және агроөнеркәсіп интеграциясының арасындағы байланыс
Ақшаның маңызы, қызметтері және оның ерекшеліктері
Қабатты гидравликалық жару және ұңғылардың түптік аймаққа әсер ету