Ғылым таппай мақтанба, Орын таппай баптанба

Атырау қаласы,
№11 Ы. Алтынсарин атындағы орта мектебі
Қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі
Қосымбаева Қатира Жауынқызы

Қазақ тілі пәні8 сынып
Сабақтың тақырыбы: Баяндауыш. Баяндауыш болатын сөз таптары
Жалпы мақсат: Оқушылар сөйлем мүшелері туралы түсініктерін кеңейтеді. Баяндауышпен танысады, баяндауыш болатын сөз таптарын ажыратады.
Сілтеме: Қазақ тілі жалпы білім беретін мектептің 8 - сыныбына арналған оқулық С. Аманжолов, А. Аманжолов, Г. Қосымова Мектеп 2004

Оқу нәтижесі: Сабақ оқушыларды оқуы үшін жауаптылыққа, қалыпты емес ойлау тәсілдері тақырыпты түсінуге ынталандырады.
Түйінді идеялар: Оқушылар бір нәрсені қалай түсіндіретінін, бір нәрсені қалай бағалайтынын тыңдаңыз, араласпаңыз. Бұл сізге ауыр тиетіндігіне қарамастан, сіз үшін құнды және оқушыларыңыздың түсіну деңгейін анықтауға мүмкіндік береді Бүгінгі оқыту, практикалық нұсқау (1998)
Сабақта қолданылатын материалдар: А4 парақтары, парақшалар, тақырыптық презентациялық жазбалар, үлестірме парақтар
Оқыту әдістері: 1. Топтық жұмыс
2. Жеке жұмыс
Тапсырмалар Оқыту барысындағы мұғалімнің әрекеті жетелеуші сұрақтар

Психология
лық ахуал туғызу
2 минут Парақшадағы сөздерді құрастыра отырып, топқа бөліну ұсынылады.
1. Кел, балалар, оқылық,
Оқығанды көңілге,
Ықыласпен тоқылық
2. Ғылым таппай мақтанба,
Орын таппай баптанба
3. Білім - таусылмайтын кен,
Ақыл - сарқылмайтын бұлақ

I тапсырма
Ой шақыру
5 минут - Адамдар бір - бірімен не арқылы түсініседі?
- Тиянақталған ой не арқылы жүзеге асады?
- Сөйлем дегеніміз не?
- Сөйлем құрылымына қарай нешеге бөлінеді?
- Сөйлем мақсатына қарай нешеге бөлінеді?
- Хабарлы сөйлем дегеніміз не?
- Сұраулы сөйлем дегеніміз не?
- Бұйрықты сөйлем дегеніміз не?
- Лепті сөйлем дегеніміз не?
- Сөйлем мүшелері дегеніміз не?
- Дара мүше, күрделі, үйірлі мүше дегеніміз не?
- Сөйлем мүшелері атқаратын қызметіне қарай нешеге бөлінеді?
- Бастауыш дегеніміз не?

II тапсырма

Ойлан,
жұптас, пікірлес

Оқушылар топтарға бөліне отырып, әр топта ұсынылған тақырыппен танысады. Оларға қажетті мәліметтерді дәптерге жазып алу тапсырылады. Жинаған мәліметтерін тірек сөздер арқылы түсіндіреді.
I топ:
- Баяндауыш - сөйлемдегі тұрлаулы мүшенің бірі
- Баяндауыш сөйлемдегі бастауыштың іс - әрекетін, қимылын, жай - күйін, оқиғаның қай шақта болғанын білдіреді.
- Баяндауыш сөйлемді аяқтап, ойды тиянақтайды. Кейде сөйлемде бастауыш айтылмаса да, баяндауыш бар жерде бастауыш жоғалмайды.
- Баяндауыш құрылысына қарай дара, күрделі, үйірлі болып жіктеледі.
II топ
- Баяндауыш - сөйлемдегі тұрлаулы мүшенің бірі
- Баяндауыш сөйлемдегі бастауыштың іс - әрекетін, қимылын, жай - күйін, оқиғаның қай шақта болғанын білдіреді.
- Баяндауыш болатын сөздер көбінесе жіктік жалғауларында кейде атау тұлғада, тәуелдік, септік тұлғада тұрады.
- Сөйлемде етістік, сын есімдер, зат есімдер баяндауыш болады.

III топ
- Баяндауыш - сөйлемдегі тұрлаулы мүшенің бірі
- Баяндауыш сөйлемдегі бастауыштың іс - әрекетін, қимылын, жай - күйін, оқиғаның қай шақта болғанын білдіреді.
- Сан есімдер, есімдіктер, көмекші етістік пен еліктеуіш сөздер баяндауыш болады.



Ұқсас жұмыстар

Атын білме, сөзін біл
Ана тілі сабақтарында Абай шығармаларын оқушыларды адамгершілікке тәрбиелеу құралы ретінде пайдаланудың әдіс-тәсілдері
Абайды білу парыз ойлы жасқа
Абай Құнанбайұлы өлеңдерінің тәрбиелік мәні
Абай Құнанбаев - өмірі, шығармашылығы
Абай - ұрпақ жүрегінде
Абай Құнанбаев шығармашылығы
Абай Құнанбайұлының өлеңдерінің тәрбиелік мәні
Ұлттық құндылықтар - Абай әлемінде
Ақын, ағартушы - Абай (Ибраһим) Құнанбайұлы
Кәсіпорынның бәсеке қабілеттілігін жетілдіру жолдары
Ауыл мектебі оқушыларын рухани-адамгершілікке тәрбиелеудің педагогикалық шарттарының орындалуы
Ауыл шаруашылығы өнімдерін өңдейтін кәсіпорынның пайдалылығын арттыру жолдары
Кәсіпорынның бәсекелестік қабілетін арттыру жолдарымен оның бағалау ЖШС (КӨК-СУ).
Мәтін және онымен жұмыстың бағдарламалық талаптарын орындаудың негізгі жолы – тілдік талдау
Индустриалды-инновациялық даму жолында Қазақстанның нақты секторын тиімді инвестициялаудың қаржылық механизмі
Негізгі қорлардың амортизациясын анықтау әдістері және олардың кәсіпорынның негізгі капиталын жаңартудағы ролі
Кәсіпорынның өндіріске, өнімді сатуға жұмсалған және басқа да шығындары
Мақта тазалау кәсіпорын басқарушылық есебін және ішкі аудитін ұйымдастыруды ( Шардара - мақта ЖШС)
Шаруашылық жүргізудің әр түрлі меншік формаларындағы кәсіпорынның қаржысын ұйымдастыру ерекшеліктері«СЕНІМ» АҚ