Аққу жалғыз жүрмейтін құс
Қарағанды облысы, Жезқазған қаласы,
№21 жалпы білім беретін орта мектеп КММ
Бастауыш сынып мұғалімі Тусупбекова Лаззат Естаевна
Қазақ тілі
Сабақтың тақырыбы: Дауыссыз н мен ң (179 – 183 жаттығулар)
Сабақтың мақсаты: 1. Оқушыларға екі дыбыстың айтылуының өзгеше екенін білдіре отырып, оларды сөздерде дұрыс айту мен жазуға үйрету жұмысын жалғастыру, тапсырмалар орындау;
2. Топтастыру, жинақтау, сөйлеу шеберліктерін қалыптастыра отырып, ой - өрістерін жетілдіру, дыбыстық жүйе туралы білімдерін арттыру;
3. Оқу білімге деген құштарлықтарын арттыра отырып, құстарға қамқор бола білуге тәрбиелеу;
Сабақтың түрі: жаңа сабақ
Сабақтың әдісі: сұрақ - жауап, түсіндірмелі, талдау - жинақтау, т. б.
Көрнекілігі: құстардың суреттері, сызбалар
Жаңа технология: интерактивті тақта
Сабақтың барысы: 1. Ұйымдастыру кезеңі: Балаларды сабаққа дайындау
2. Үй тапсырмасын тексеру: құраған әңгімелерін 3 - 4 оқушыға оқыта отырып тексеру
3. Өткенді пысықтау: Дауыссыз дыбыстардың түрлерін еске түсіру
4. Жаңа сабақ: (Жаңа сабақты 179 - жаттығудағы М. Жұмабаевтың өлеңімен ашу)
Қарағым оқу оқы, босқа жүрме! Ойынға, құр қаларсың, көңіл бөлме.
Жасынан оқу оқып, өнер қуған Жан жетпес көңілі жүйрік кемеңгерге...
- Міне осындай өлең жолдары арқылы қазақтың өршіл ақыны М. Жұмабаев балаларды оқуға, білімге шақырған екен. Олай болса, сабағымызды одан әрі қарай жалғастырайық.
- Баллар қазір жылдың қай мезгілі? Күзде құстар тіршілігінде қандай өзгеріс болады? Олар жылы жаққа ұша бастайды. Ал, ұша алмай көмекті қажет етіп жүрген құстар бар екен. Ол қай құс екен? І слайд:
- Бұл – аққу. Аққу туралы не білесіңдер? Аққу жалғыз жүрмейтін құс. Бірақ ол достарынан адасып қалып қойыпты. Оған жолды көрсету үшін мына тапсырманы орындауымыз керек: ІІ слайд:
180 - жаттығу: көп нүктенің орнына н, ң әріптерінің тиістісін қойып көшіріп жаз:
Еңбекті... на... ы тәтті, Жалқауды... жа... ы тәтті.
- Міне аққу да өз достарына баратын жолды тауып ұшып кетті. (анимация арқылы аққуды ұшыру) ІІІ слайд:
- Енді бізден қарлығаш та көмек сұрап тұр екен. оның қанаты жараланып ұша алмай қалыпты. Біз мына тапсырманы орындасақ. Қанаты жазылуына көмек болады екен.
182 - жаттығу: жұмбақты көшіріп жазып, Үңгірде сөзіне дыбыстық талдау жасау:
Қара үңгірде қара тас, қызуы бетті қаратпас. (Тас көмір)
- Міне, қарлығашта қанаты жазылып ұшып кетті. (анимациямен қарлығашты ұшырып жіберу)
- Біздің құстарға көмектесіп жатқанымызды естіп, тырна да көмек сұрап келіпті. Ол да құстардың тобынан қосылу үшін мына тапсырманы орындау керек дейді:
181 - жаттығуды басшылыққа ала отырып, ІV слайдтағы тапсырманы орындау:
Әңгелек, шеңгел, дөңгелек, ертеңгілік, үңгір, мәңгі,
Жасырынып тұрған сөздерді тауып, тырнаға да көмектестік. Кәне осы сөздерге сөйлемдер құрап жазайықшы. (сөйлемдер құратып, ң әрпі бар сөздердің астын сызу) V слайд:
- Балалар, орман емшісі тоқылдаққа да көмек керек екен. Ол жылы жаққа ұшу үшін
ормандағы ағашты құрттардан тазалап ету керек дейді. Мына тапсырмаларды орындасақ, ағаштағы құрттардың біразы тазаланады екен. Терме диктант: (н әрпі бар сөздерді жазу)
Дана, аламан, аңшы, жантақ, қаңбақ, нар, жаңбыр, зындан, сынап, жыңғыл, наным.
- Балалар, бізге шымшық та құстарға көмек бергеніміз үшін алғыс айтып, мына суретті сыйға ала келіпті.
Сюжетті суреттермен жұмыс: оқушылар сурет бойынша сөйлемдер құрайды.
- Міне, құстарға да көмек беріле отырып, біраз тапсырмалар да орындалды. Оларға келесі көктемге дейін қош сау болыңдар, елімізге аман - есен оралыңдар деген тілек айтайық!
10. Қорытынды:
- Бүгінгі сабақта не үйрендік? Не білдік?
- Сонымен н мен ң дыбыстарының айтылуында қандай өзгешелік бар екен? н мен ң әрпінің қандай жазылу ерекшелігі бар екен? Бірнеше мысалдар келтірте отырып, сабақты қорытындылау;
6. Үйге тапсырма
Бағалау
Ақан Қорамсаұлы ( 1843-1913) туралы ақпарат
Ақан Қорамсаұлы (1843-1913)
Қорғалжын қорығының физикалық – географиялық жағдайы
Мұқағали поэзиясын мектепте оқыту жолдары
Аққулар
Қазақ поэзиясының көркемдік жүйесіндегі символдың атқаратын қызметін саралауда жекелеген ақындар шығармаларындағы символдың өзіндік ерекшеліктерін зерделеу
М.Мақатаев «Аққулар ұйықтағанда» поэмасы
Жануарлар әлемінің құпия мінез-құлықтары
Жазушы қолданған бейнелеу-мәнерлеу тәсілдері
«Аққу» концептінің лингвомәдени ерекшелігі
Ауыл мектебі оқушыларын рухани-адамгершілікке тәрбиелеудің педагогикалық шарттарының орындалуы
Кәсіби бағдар берудегі оқушылардың тұлғалық ерекшеліктерін психологиялық зерттеу
Педагогикалық процестің мәні мен мазмұны, құрылымы, қозғаушы күштері мен принциптері
Математикадан сыныптан тыс жұмысындағы оқушылардың шығармашылық қызметін дамыту
Ақыл-ойының дамуы артта қалған 2-3 сынып оқушыларының уақыт және кеңістік жөніндегі түсініктерді қолдануы
ОҚУШЫҒА ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ - ПЕДАГОГИКАЛЫҚ МІНЕЗДЕМЕ
Физика сабағында оқушыларды қарқындата оқыту
Оқушыларды тәрбиелеудегі отбасы мен мектеп тәрбиесі
ҚАЗАҚСТАНДАҒЫ ҚОРҒАУҒА ЖАТАТЫН ҚҰСТАР туралы
ҚАЗАҚСТАНДАҒЫ ҚОРҒАУҒА ЖАТАТЫН ҚҰСТАР