Адамдық борышың өлеңін мәнерлеп оқу

Сабақтың тақырыбы: Шәкәрім Құдайбердіұлы Адамдық борышың өлеңі
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Шәкәрім Құдайбердіұлының өмірімен танысып, өлеңдерінің идеясын ашу, рухани - адамгершілік қағидаларымен танысу, өлеңді нақышына келтіре оқи отырып, негізі түйінді таба білуге дағдыландыру.
Дамытушылық: Оқушылардың қоғамға деген өзіндік көзқарастарының қалыптасуына ықпал ету, өз ойларын еркін, нақты жеткізе білуге баулу, тіл байлықтарын дамыту, өз бетімен ізденуге, ой қорытуға дағдыландыру.
Тәрбиелік: Ақынның өлеңдері арқылы оқушылардың рухани байлығын, адамгершілік қасиеттерін қалыптастырып, жаман мінезден аулақ болу, адами сезімді қастерлеу, сүйіспеншілік ішкі рухани тазалыққа үйрету.
Сабақтың түрі: Жаңа білімді меңгерту сабағы
Сабақ типі: Іздендіру сабағы
Әдіс - тәсіл: Түсіндіру, іздендіру, ой қорыту, БжС технологиясы ( сөздік қор, матрица )
Пәнаралық байланыс: әдеп, өзін - өзі тану, тарих, музыка
Сабақтың барысы
Кезеңдер: Ұйымдастыру Амандасу, сабаққа оқушылардың дайындықтарын анықтап, сынып даяр екендігін бақылау, және оқушыларды түгендеу
Үй тапсырмасын тексеру Үйге берілген ережелерді сұрау, жазған эссе жұмыстарын оқытып, бағалау
Жаңа тақырып: класстер әдісі арқылы түсінік беру, әрі оқушылардың өздері жазып, мұғалімнің көмегімен тиянақтайды Электрондық оқулығы арқылы видеороликті көрсетіп жаңа тақырыпқа ену
Сабақтың құрылымы:
1. Халқым деп өткен ел данасы
2. Өшпес мұратқа қызмет етер өлмес мұра
3. Шәкәрім мұрасы – мәңгілік шежіре
Шәкәрім Құдайбердиев - қазақ мәдениеті мен ғылымының көгінде өзінің жарқын жұлдызын қалдырған биік тұлға.
Ә. Тәжібаев
Шәкәрім – қазақ мәдениеті тарихында орны зор, еңсесі биік ерекше тұлға. Ол – заманның озық ойлы демократы, ірі ағартушысы, терең ойшылы, қоғам қайраткері. Жарты ғасырдан астам еріксіз үзілістен соң халық алдына қайта шыққан ұлы тұлғаларымыздың бірі Шәкәрімнің қазақ халқының рухани мәдениетінің тарихында алатын орны ерекше. Шәкәрім әрі ақын, әрі тарихшы, философ, өз заманының үлкен ойшылы еді, қазақ әдебиетін жаңа белеске көтерген, қазақ халқының көркемдік ойының үздік үлгілерін туғызған, қазақ өлеңдерін түрлендіре түскен, қазақ тілінің мол мүмкіндіктерін бұрынғыдан әрмен танытқан бірегей қаламгер еді. Ол жаңа қазақ әдебиетінің көшбасшысы Абайдың үлкен ағадан туған ізбасар інісі. Туыстық жөнінен ғана емес, ұстанған жолы тұрғысынан алып қарағанда да Абайға ең жақын адам еді. Қилы заманда оққа ұшқан ақынның есімі де жұртшылық санасынан аласталмақ болған еді. Бірақ Жақсының аты өлмейді, ғалымның хаты өлмейді демекші өзі өлсе де аты өшпеген Шәкәрім атамыздың шығармалары әлі де жас ұрпақтың білім нәрін сусындатып келеді.
Адам болып тудым, адам атымды ақтайын, көп үшін, халық үшін, келешек ұрпақ үшін еңбек етейін. Кейінгіге үлгі аларлық із - белгі қалдырайын, адам атым өшпесін, тарихқа аз да болса үлес қосайын деген ойда болдым. Келешектің ойын ашайын деп жаздым.
..... Өз заманым үшін жазғам жоқ. Келер дәуірдің адамы үшін жаздым.
1. Оқушылар өздері ізденіп келген жұмыстарын бірнеше пәндермен біріктіріп қорғайды
2. Абай мен Шәкәрімді салыстыру
3. Борыш деген сөздің мағынасын ашу
4. Адамдық борышың өлеңін мәнерлеп оқу
5. Талдау
Кітаппен жұмыс Тақырыбының идеясын ашу
Өлең мазмұнына жоспар
Адамдық борыш
Мақал - мәтелдермен байланыстыру
Өнерлінің қолы алтын,
Өлеңшінің сөзі алтын
Жақсымын деп мақтанба, халық айтпай,
Батырмын деп баптанба, барып қайтпай
Білімдіден ақыл шығар,
Ақылды қарттан нақыл шығар.

Еңбек ерлікке жеткізер,
Ерлік елдікке жеткізер.

Жігітке абыройдан айырылғанша,
Жанынан айырылғаны артық

Өздік жұмысы 1. Видеороликпен ашу
2. Шәкәрім өмірі
3. Шәкәрім туралы зерттеулері
4. Слайд
5. Шәкәрім мен Абайды салыстыру
6. Борыш деген сөздің мағынасын ашу
7. Өлеңді мәнерлеп оқу
8. Өлеңді кесте бойынша талдау
9. Сөздік жұмыс
10. Топқа бөлу
11. Коллаж жасау
12. Қазіргі кезде Шәкәрімнің әндерін Роза Рымбаева, Жанар Айжанова, Тамара Асар орындап жүр.
13. Коллажды қорғау
Үйге тапсырма Өлең құрылысына талдау, тармақ, бунақ, буын, ұйқас түрлерін табу
Бағалау Жақсы қатысқан оқушыларды бағалау



Ұқсас жұмыстар

Оқушыларға құқықтық тәрбие беруге байланыстыжүргізілген педагогикалық тәжірибе жұмыстары
Сыныптан тыс оқыту
Поэзиялық шығармаларды оқыту
ҚАЗАҚ ӘДЕБИЕТІ САБАҚТАРЫНДА ЛИРИКАЛЫҚ ШЫҒАРМАЛАРДЫ ОҚЫТУДЫҢ ӘДІСТЕМЕСІ
Бала мінезінің қалыптасуы және оны тәрбиелеу жолдары
Қазақтың атақты біртуар ақыны Мағжан Жұмабаев
Бастауыш мектеп оқушыларын әдебиеттік оқу сабақтарында Абай шығармалырын оқыту арқылы тәрбиелеу
Әдебиеттің оқу пәні ретіндегі білімділік маңызын дамыту
Халықтық педагогика - тәрбие бастауы
Бастауыш мектептегі ана тілі
Ауыл мектебі оқушыларын рухани-адамгершілікке тәрбиелеудің педагогикалық шарттарының орындалуы
Кәсіби бағдар берудегі оқушылардың тұлғалық ерекшеліктерін психологиялық зерттеу
Жоғары оқу орындарының экология бөлім студенттеріне қазақ тiлiн дамыта оқытудың әдiстемесі
Математикадан сыныптан тыс жұмысындағы оқушылардың шығармашылық қызметін дамыту
Ақыл-ойының дамуы артта қалған 2-3 сынып оқушыларының уақыт және кеңістік жөніндегі түсініктерді қолдануы
ОҚУШЫҒА ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ - ПЕДАГОГИКАЛЫҚ МІНЕЗДЕМЕ
Физика сабағында оқушыларды қарқындата оқыту
Дене тәрбиесі кафедрасының оқытушысы Ахбаев Е.М. 2006-2007 оқу жылының ғылыми зерттеу жұмыс жоспары
Оқушыларды тәрбиелеудегі отбасы мен мектеп тәрбиесі
жоғарғы оқу орындар үшін гуманитарлық пәндер