Сөйлемді сөйлем мүшесіне талдау
Тақырыбы: Дара және күрделі сын есім
Мақсаты: 1). Оқушылардың сын есім жайлы алған мағлұматтарына сүйене отырып, ұғымдарын кеңейте түсу, сын есімнің дара және күрделі түрлерімен таныстыру, сөйлем ішінен дара және күрделі сын есімдерді табуға, сұрақ қоюға, бір - бірінен ажырата білуге үйрету;
2). Оқушылардың ойлау, есте сақтау қабілеттерін арттыру, ауызекі тілін дамыту, сөздік қорын молайту; байланыстырып сөйлеуге дағдыландыру, пәнге деген қызығушылықтарын арттыру;
3). Өз тілін сүюге, қастерлеуге баулу. Қатесіз, әрі көркем жазуға баулу. Кішіпейілділікке, адамгершілікке, әдептілікке тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: Аралас.
Көрнектілігі: Сөздік сөздер, Венн диаграммасы, ойындар.
Әдісі: түсіндіру, сұрақ - жауап, көрнекілік.
І. Ұйымдастыру кезеңі.
1) Сәлемдесу.
2) Психологиялық дайындық. (Жақсылықты сіңіру, жамандықтан аулақ болу).
3) Үй жұмысын тексеру Сыңарын тап ойыны.
(Терең - таяз, ыстық - суық, адал - арам, жұмсақ - қатты, жуан - жіңішке)
А) Осы сөздермен сөйлем құрастыру.
4) Жеке карточкалармен жұмыс. Тексеру. Бағалау. (4 оқушы).
ІІ. Жаңа тақырып: 1) Сабақтың тақырыбы мен мақсатын хабарлау.
2) Дәптерге ай, күнді жазу.
3) Көркем жазу:
долана парта Сапар
Әдепті бала ата - анасын мақтатар.
Әдепсіз бала ата - анасын қақсатар.
- Мақалды оқу. Мағынасын түсіндіру.
- Көшіріп жазу. Сын есімдерді табу. Сұрақ қою.
4) Сөздік жұмыс. Көк ала, сары ала.
- Жазылуын, мағынасын түсіндіру. Сөйлем құрастыру.
Мен көк ала дәптер сатып алдым.
- Сөйлемді сөйлем мүшесіне талдау.
5) Ереже құрастыру. (Кесте бойынша)
ІІІ. Оқулықпен жұмыс. 1) 135 - бет (оқу, талдау)
2) 446 - жаттығу (тақтада, жазбаша )
- Сын есімді табу. Дара, күрделі екенін айту.
- Дара сын есімдер неше сөзден тұрады? Күрделі сын есімдер ше?
- Күрделі сын есімнің құрамындағы сөздер қалай жазылады?
3) Жұмбақ шешу.
4) 447 - жаттығу. (Ауызша оқу). Терме жұмысы.
Дара Күрделі
Ұзын Қызғылт сары
Қысқа Қара сұр
Қызыл
Ақ
- 1 - бағанға қандай сын есімдерді жаздық? Неге?
- 2 - бағанға ше?
ІV. Сергіту сәті. Менің есімім (өз есімінің бастапқы әрпіне өзіне лайықты жақсы қасиетт айту).
V. Бекіту. 1) 449 - жаттығу. Өздік жұмысы.
– Сын есімдерді табу. Дара немесе күрделі екенін айту.
2) Шығармашылық жұмыс.
1 т. 2 т. 3 т.
Қызыл сары көк
Көк ала қызыл ала жасыл ала
– Берілген сөздермен әр түрлі тапсырмалар орындау.
А) Сөйлем құрастыру
Ә) Өлең құрастыру Б) Жұмбақ, әңгіме
– Оқу. Бағалау.
VІ. Қорыту. 1) Венн диаграммасын толтыру.
Дара
Қызыл, көк
Сын есім
Заттың түсін, түрін сапасын білдіреді
Күрделі
Қызыл ала, көк ала
2) Күрделі сын есімдер неше сөзден тұрады?
– Күрделі сын есімдер құрамындағы сөздер қалай жазылады?
VІІ. Үйге 135 - бет, 450 - жаттығу
VІІІ. Бағалау
Сабақтас құрмалас сөйлемді оқыту барысында жаңа әдіс-тәсілдерді тиімді пайдалану
Қысқарған сөзді сөйлем мүшелері
Қазіргі қазақ тілінде үйірлі мүше
12 жылдық білім беру бағдарламасы
АТАУЛЫ СӨЙЛЕМ ТУРАЛЫ ТҮСІНІК
Бастауыш сыныптардың 4-сыныбында синтаксистік материалдарды оқыту
Парцелляциялық құбылыстың көркем мәтін тіліндегі лексика-грамматикалық және стилистикалық қолданысы
Қазақ тіл біліміндегі сөйлем мүшелері
Түсіндірмелі салалас сөйлем құрмалас сөйлемнің бір түрі ретінде
Құрмалас сөйлемнің зерттелуі
Оңтүстік Қазақстан облысындағы несие нарығының қазіргі жағдайын талдау
Фирманың баға саясаты және баға стратегиясы нарық құрылымының әсерін талдау
Ақтөбе қаласы бойынша салық және басқа да міндетті төлемдердің бюджетке түсуін талдаудың ақпараттық жүйесін тұрғызу
Мәтін және онымен жұмыстың бағдарламалық талаптарын орындаудың негізгі жолы – тілдік талдау
Желілік жоспарлау мен басқару әдісін қолданғандағы экономикалық талдаудың және бизнес жоспарлаудың стратегиясы және тактикасы
Еңбек ақыны талдау
Көркем шығарманы детальдап талдауда модульдік оқыту технологиясын пайдалану
МҰХАММЕД ХАЙДАР ДУЛАТИ ШЫҒАРМАШЫЛЫҒЫНДАҒЫ АДАМ МӘСЕЛЕСІН ФИЛОСОФИЯЛЫҚ ТҰРҒЫДАН ТАЛДАУ
Ономастикалық жұмыс және талдау бөлімі туралы ереже
Қоғамның дебиторлық берешегін талдау туралы