Үштік кезең - палеоген
Сабақтың тақырыбы Кайнозой заманында тіршіліктің дамуы
Сабақтың мақсаты Оқушыларға кайнозой заманы, оның кезеңдері, ондағы ірі ароморфоздар туралы мағлұмат беру; жер тарихы, оның кезеңіндегі өзгерістер туралы білімдерін дамыта жетілдіру;
Күтілетін нәтиже • Кайнозой заманындағы тіршіліктің дамуы туралы мәлімет алады.
• Үштік және төрттік кезеңдерін ажырата алады.
• Нәтижесінде организмдер жер шарына кеңінен таралып, осы күнгі биогеоценоздардың түзілуіне себепші болатынын түсінеді, біледі.
7 модульдің қолданылуы АКТ
Оқыту мен оқытудағы жаңа тәсілдер
Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау
Сыни тұрғыдан ойлауға үйрету
Қолданылатын әдіс – тәсілдер Менталь картасы, Ой қозғау, тірек – сызба, термин сөздермен жұмыс, Семантикалық карта, Тұжырымдамалық кесте, сәйкестендіру тесті.
Қолданылатын ресурстар А3 қағазы, стикерлер, маркер, проектор, тақта, А4, оқулық, қалам, дәптер.
Сабақ барысы Мұғалімнің сі – әрекеті Оқушының іс – әрекеті
Ұйымдастыру кезеңі • Оқушылармен амандасу, журнал бойынша түгендеу.
• Топқа бөлу, топбасшысын сайлау.
• Бағалау парағын тарату. • Мұғаліммен амандасады, кезекші мәлімет береді.
• Екі топқа бөлінеді, топбасшы сайлайды.
• Бағалау парағын толтырады.
Үй тапсырмасын сұрау • Менталь картасы әдісі арқылы үйге берілген замандар туралы сұрау
• Әр заманның климатына, органикалық дүниесіне сипаттама беру • Осы әдіс бойынша замандарды тізбектеп атап шығады
• Әр замандағы климат пен жануарлар мен өсімдіктер дүниесіне сипаттама береді
Ой қозғау әдісі - Біздің, яғни, адамдардың қазіргі таңдағы өмір сүруіне осы аталған төрт замандардағы жер тарихы дамуы жеткілікті ме? Сұрақ қою арқылы жаңа тақырыпты ашу Қойылған сұраққа өз ойларын айтады, бұл төрт аталған заманның жеткіліксіз екендігін, одан кейінде даму сатысының жүргенін айта келе кайнозой заманының бар екендігіне тоқталады
Жаңа сабақ
Жоспары:
§ 39. Кайнозой заманында тіршіліктің дамуы.
1. Кайнозой (грекше kainos – жаңа, zoe – тіршілік, өмір) жаңа өмір заманы.
2. Үштік кезең – палеоген
3. Төрттік кезең – мұздық ғасыр – плейстоцен, соңғы ғасыр – голоцен.
• Слайд арқылы кайнозой заманының үштік және төрттік кезеңдеріне түсінік беру
Кайнозой заманы
↓ ↓
Үштік Төрттік
↓ ↓
Палеоцен Плейстоцен
Эоцен Голоцен
Олигоцен
Миоцен
Плиоцен
• Оқушыларға топтық тапсырма беру
1 - топ: Семантикалық карта әдісі арқылы үштік және төрттік кезеңдерді оқулықты пайдалана отырып сызба – кестені толтыру тапсырылады
2 - топ: Тұжырымдамалық кесте әдісі арқылы бейнетүсірілімнен дыбыссыз қарау арқылы кесте сызбаны оқулықтың көмегінсіз өз тұжырымдарымен толтырады Жаңа тақырыпты, күннің жадын дәптерлеріне жазады.
Тақырыпты зейін қойып тыңдайды
Термин сөзді дәптерлеріне жазады
Тірек сызбаларды дәптерлеріне сызып түсіріп алады.
Топтық тапсырмалар орындай отырып жаңа сабақты әдістер арқылы түсіндіріп шығады
1 - топ: Семантикалық карта әдісі арқылы үштік және төрттік кезеңдерді оқулықты пайдалана отырып сызба – кестені толтырады
2 - топ: Тұжырымдамалық кесте әдісі арқылы бейнетүсірілімнен дыбыссыз қарау арқылы кесте сызбаны оқулықтың көмегінсіз өз тұжырымдарымен толтырады
Сабақты бекіту 1. Сәйкестендіру тесті
1 Омыртқасыздардың даму кезеңі Силур А
2 Ең алғаш құрлыққа шыққан өсімдік Юра Б
3 Сауытты балықтар пайда болды Гаттерия В
4 Тірі қазба Девон Г
5 Археотерикс шықты Псилофиттер Д
6 Қырықбуын, плаун, қырықжапырақтар пайда болды Кембрий Е
7 Үш башпайлы жылқылар Гиппариондар Ж
8 Аймақтардың кеңеюі, ағза құрылысының күрделенуі Дивергенция З
9 Белгілердің ажырауы Кайнозой И
10 Жаңа өмір заманы Ароморфоз К
Жауабы:
2. Менталь картасы әдісі арқылы жер тарихындағы жаңа өмір заманына өзгеріс әкелген салалар туралы өз ойларын жеткізуін, талқылауын қадағалау
Заманға өзгеріс әкелген салалар
↓ ↓
Ғылым Мәдениет
1 - топ Ғылым саласын талдайды
2 - топ Мәдениет саласын талдайды Сәйкестендіру тестін жеке орындайды, сәйкес санмен әріпті белгілейді
Жауабын тақтадан тексереді.
Менталь картасы әдісі арқылы жер тарихындағы жаңа өмір заманына өзгеріс әкелген салалар туралы өз ойларын жеткізеді, талқылайды
Рефлексия Сабақтан алған әсерлерін стикерлерге жазғызу Сабақтан алған әсерлерін стикерге жазып, оқиды
Үйге тапсырма Жаңа тақырыпты өз бетінше тағы бір оқу, Қазіргі заманның дамуы неге тәуелді? тақырыбында эссе жазу Үй тапсырмасын пысықтап алады.
Бағалау Бағалау бетшесіндегі жауап сандарына байланысты топбасшысының бағалауымен салыстырмалы түрде бағалау Алған бағаларын күнделіктеріне қойғызады.
Маңғыстау облысы, Бейнеу ауданы,
Боранқұл селосы, Опорный орта мектебі,
биология пәні мұғалімі Исаева Қарлығаш
Кайнозой эрасы
Геологиялық формациялардың абсолютты жасын анықтау
Органикалық дүниелер
Cu, Pb, Ni, Cr ауыр металдарының күріш алқаптарындағы топырақтардағы сандық және сапалық құбылымдары (Қызылорда облысы, Шиелі ауданының мысалында)
Бетпақ-дала үстіртінің қазіргі бедер құрушы процестері
Солтүстік Қызылқұм шөлі аумағының геоэкологиялық жағдайы
Тұран ойпатының климаты, ішкі сулары, органикалық дүниесі
Торғай өзенінің су режимін сипаттау
Тұран жазығының геогфиялық орынының ерекшелігінің климаты мен арганикалық дүниесінің таралуы
Қаратау жотасындағы фосфорит кен орындарының геологиялық зерттелуі және олардың өңделуі
ҚР қоғамдық жаңа даму кезеңінде жоғары білім беру
Қазақстандағы банктік жүйенің даму кезеңдері туралы
Экология ғылымының қалыптасу кезеңдері және құрылымы
Болашақ кезеңнің табыстарының есебі
Әлемдік социологияның дамуындағы классикалық кезең
Өндірістің қысқа мерзім кезеңіндегі шығындары
Қайта құрылымдаудың бірінші кезеңі
Қазақстан Республикасындағы кезеңдері
Педагогика ғылымының дамуы және оның қазіргі кезеңдегі міндеттері
Экономикалық теорияның қалыптасу кезені пікір қайшылықтары.