Жылқы нешеу
Тақырыбы: 1000 көлемінде ауызша есептеу тәсілдері
Мақсаты:
1. нөлмен аяқталатын үш таңбалы сандарды қосу және азайтудың ауызша тәсілдерімен таныстыру; разрядтық қосылғыштарға жіктеу; үш таңбалы сандарды салыстыру.
2. кері есеп құрастыру, тиімді тәсілді таңдай білу дағдыларын жетілдіру; тез есептеу машығын арттыру.
3. көркем, таза жазуға баулу; өз бетінше жұмыс істей білуге ынталандыру.
Сабақ түрі: аралас сабақ
Сабақ типі: жаңа сабақты меңгерту
Көрнекілігі: интерактивті тақта
Сабақтың барысы
1. Ұйымдастыру кезеңі
2. Көркем жазу
1, 4, 9 цифрларын пайдаланып үш таңбалы сандардың нешеуін құрастыруға болады?
149, 194, 491, 419, 941, 914.
Осы сандардың ішінен ең үлкенін, ең кішісін тап және оларды разрядтық қосылғыштарға жіктеп жаз.
149 = 100 +40 + 9
941 = 900 + 40 + 1
3. Ой ширату
Мен бір сан ойладым. Оған 60 – ты қосқанда 300 шықты. Мен ойлаған қандай сан?
1000 - нан мен ойлаған санды кеміткенде 910 шықты. Мен ойлаған қандай сан?
Өрісте барлығы 200 мал жайылып жүр. Оның 80 - і сиыр, қалғаны жылқы. Жылқы нешеу?
210 - 200, 330 - 30, 500 - 50, 270+30, 320+210....
4. Математикалық диктант Иә - жоқ
1 кг - 1000 г
1 т - 1000 кг
1 ц - бұл 200 кг
2 кг - 2000 г
1 сағ - 100 мин
4 ц 56 кг – бұл 456 кг
5. Жаңа сабақты түсіндіру
а) Берілген өрнектердің ұқсастығы мен айырмашылығы анықталады.
Мысалы, 7+8=15 70+80=150
15 - 8=7 150 - 80=70
ә) Сандардың көршілерін ата.
Мысалы, 600 ( 599, 601); 320 (319, 321)
618, 354, 510, 498, 201, 310, 998, 666, 800.
6. Оқулықпен жұмыс
№ 1 Ауызша есептеуге берілген тапсырманы орындау үшін теңдеуді шешу
тәсілдерін еске түсіреміз.
27+х =100 белгісіз қосылғышты табу үшін... 100 - 27=73 демек х=73
84 - х=23 белгісіз азайтқышты табу үшін... 84 - 23=61 демек х=61
№ 2
50+90 180 - 90 530+70 600 - 30 530+40 860 - 40 450+300 670 - 300
140 90 600 570 570 820 780 370
№ 3 Өзіндік жұмыс түрінде орындалады
№ 4 Есептің мәтіні оқылады, не туралы екендігі сұралады. Есептің қысқаша жазуында қай сөздер қолданылады? Не белгілі, не белгісіз екендігі анықталады.
а) Печенье - 54 кг
Кәмпит -?, 13 кг кем
Халуа -?, 29 кг кем
Шешуі: (54 - 13) - 29 =12
Жауабы: 12 кг халуа әкелінді
ә) Кері есеп құрастыру алдыңғы бөлімдегі белгісізден басталып жазылады.
Халуа – 12 кг
Кәмпит -?, 29 кг артық
Печенье -?, 13 кг артық
Шешуі: ( 12+29)+13=54
Жауабы: 54 кг печенье әкелінді.
№ 5
а) Анам дүкеннен 300г печенье және одан 200 г артық кәмпит сатып алды. Анам неше грамм кәмпит сатып алды?
300+200=500 Жауабы: 500 г кәмпит стып алды.
ә) Анам дүкеннен 300г печенье және одан 200 г артық кәмпит сатып алды. Анам барлығы неше грамм кәмпит пен печенье сатып алды?
( 300+200)+300=800 Жауабы: барлығы 800 грамм кәмпит пен печенье сатып алды.
7. Сергіту сәті
- 12 сәуір қандай күн? 1961жылы 12 сәуірде тұңғыш рет адамзат баласы ғарышқа ұшты. Ғарышты бағындырған тұңғыш ғарышкер Юрий Алексеевич Гагарин еді.
Олай болса, қазір біз де бір сәт ғарышкерлерше жаттығу жасап көрейік. Көрсетілген бағыт бойынша қимыл жасаймыз. Оңға, солға, жоғары, төмен... Ал енді жерге қонамыз.
8. Төрттік мысал ойыны
200+20
80+50
160+40
430+200
280+500
20+200
50+80
40+160
200+430
500+280
220 - 200
130 - 80
200 - 40
630 - 200
780 - 500
220 - 20
130 - 50
200 - 160
630 - 430
780 - 280
9. Үйге тапсырма
№ 6, 7, 8.
10. Бағалау, мадақтау
Бастауыш сынып математика сабағында халықтық педагогика элементтерін пайдалану
Көркем шығармадағы лингвомәдени бірліктер (М.Дулатов шығармашылығы бойынша)
Бастауыш сынып математикасының әрбір сабақтарында оқушылардың қазақтың қара байырғы есептерін оқытуға көмектесетін математика пәні
Математика және халық ауыз әдебиеті
М.Дулатұлының шығармаларындағы сипатталатын ұлттық құндылықтарды оның өзінің тілі арқылы көрсету
Математика сабақтарында халық педагогикасының озық үлгілерін қолданудың әдістемесі мен тәжірибесі
Жануарлар әлемінің құпия мінез-құлықтары
Бастауыш мектепте математика сабағынан сыныптан тыс жұмыстарда ойын есептердің маңыздылығы
«Комбинаторика элементтерін пайдаланып есептер шығару»
Мектепке дейінгі балалардың геометриялық түсініктері
Жылумен өңдеген кезде Жылқы еті қалай өзгереді?
Жылқы қасиетті жануар
Жемтүсу - жылқы тұяғының іріңсіз қабынуы
Баяғы заманда жылқы емін - еркін өз бетімен жүрген жабайы аң екен
Жылқы достарымен серуендеп келе жатқанда үйіне барар жолда бір дауысты естиді
Есенберлиннің Көшпенділер романындағы жылқы атауларының этнолингвистикалық мәні
Ертеде тау бөктерінде жайылып жатқан жылқыға жау тиіп, айдай жөнеліпті
Көл түбінде жатқан ана алтын жылқы менікі
Ертеде жылқы күнге қарап былай дейді: - О, барлық жан - жануарларға тіршілік сыйлаған қайырымды күн, мені жануарлардың арасындағы ең сұлулардың бірі деседі жұрт
Жылқы малдарын азықтандыру