Оқушылардың шығармашылық қабілет деңгейін анықтау
Маңғыстау облысы,
Жаңаөзен қаласы, №7 орта мектептің
математика пәнінің мұғалімі
Маңғытай Қадиша Ысқаққызы
Математиканы оқытуда оқушылардың өзіндік шығармашылық ізденістерін дамыту.
Сабақ беру – жай ғана шеберлік емес, ол жаңадан жаңаны табатын өнер. (Ж. Аймауытов)
Қазіргі заманғы білім беру тұжырымдамасының бағыты - ізгілікті жеке тұлғаны қалыптастыру. Қазақстан Республикасының Білім туралы заңында Білім беру жүйесінің басты мақсаты - ұлттық жеке адамзаттық мәдени құндылықтар негізінде жеке тұлғаның қалыптасуына қажетті жағдай жасай отырып, оның шығармашылық қабілетін дамыту деп атап көрсетілген. Осыған орай мектеп мұғалімдерінің алдында оқушыға білім - білік дағдыларын игертіп қана қоймай, қабылдауын, ойлауын, қиялын, сезімдерін, ерік - жігерін, яғни оқушыны жан - жақты дамыту міндеттері тұр. Шығармашылық қабілетті тәрбиелеудің алғы шарттарына мына нәрселерді жатқызуға болады.
- Оқушылардың шығармашылық қабілет деңгейін анықтау.
- Қызығушылық пен таным белсенділігін арттыру.
- Оқушы мүмкіндігіне сай шығармашылық тапсырмаларды жүйелі орындату.
- Оқушылардың шығармашылық қабілеттерін дамытуды кезең бойынша сатылап дамыту.
- Мұғалім өз ісіне шығармашылықпен қарап, сабақты шығармашылықпен өткізу.
Осы мәселелер өз шешімін тапса, жан - жақты дамыған, шығармашыл жеке тұлғаны тәрбиелеу ісі өз мақсатына жетеді.
Сонымен бірге оқушыға талап қоя білу де үлкен өнер.
Менің оқушыға қойған талаптарым:
•қоршаған ортаны сезе білу, құбылыс себептерін іздене білу;
•ақыл парасатты игеріп, ойлау, сезім қабілеттерін арттыру;
•алдына мақсат қоя білу және жетуге ұмтылу;
•өзін — өзі талдауды, өзін — өзі бағалай білуді меңгеру;
•басқа адамдармен қарым - қатынас жасай білу, осы заманға сай технологияларды пайдалана білу (интернет, электронды пошта);
•қоршаған ортада өз орныңды, жеке рөліңді анықтай білу;
Ұстаз еңбегі – оқушы білімімен өлшенеді десек, ұстаз еңбегінің күрделілігі — әрбір оқушы жүрегіне жол таба білуінде. Әрбір баланың бойындағы қабілетті
Дамыту арқылы өзін, өмірді, әлемді танып білуге, қоғам
алдындағы жауапкершілік қасиеттерін сезіндіре білуінде жатыр.
Қорыта айтқанда, оқушы бойында шығармашылықты дамытуда үздіксіз құлшыныс, оқуға, білім алуға деген ұмтылыс ұдайы өшпей, күннен - күнге дами түсуі қажет. Сонда ғана оқушы бойында білім нұры тасып, сыныптан - сыныпқа көшкен сайын оқушының ішкі дүниесі, сыртқы ортамен байланысы дамып, оқушы дүниетанымы арта түсері анық.
Оқушылардың білімін бақылаудың әр түрлі формаларын пайдалану үлгермеушіліктің алдын алу, әр оқушының жеке белсенді жұмыс жасауын қамтамасыз етеді. Әр оқушының білімін жеке бақылауда келесі мынандай жұмыстар атқарамын:
Зерттеу жұмысының теориялық маңызы
Математика пәнін оқытуда оқушылардың шығармашылық қабілетін дамытудың тиімді жолдарын айқындау
Оқушылардың шығармашылық қабілеттерін дамытудың психологиялық ерекшеліктері
Бейнелеу өнері арқылы бастауыш сынып оқушыларының шығармашылық қабілетін дамыту
Қабілет мәселесінің психологиялық – педагогикалық мазмұны
Мектеп оқушыларының қабілетін оқу-тәрбие үрдісінде дамыту жолдарын теориялық негіздеу және оны іс жүзінде қарастыру
БАСТАУЫШ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ САБАҚҚА ҚЫЗЫҒУШЫЛЫҚ ҚАБІЛЕТТЕРІН ДАМЫТУДЫҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
Бастауыш мектеп оқушыларының оқу іс-әрекеті
Бастауыш сынып оқушыларының шығармашылық дарындылығын дамытудың педагогикалық - психологиялық негіздері
Музыканың басқа өнермен байланысы
Кәсіпорынның бәсеке қабілеттілігін жетілдіру жолдары
Тергеушінің тергеу бөлімінің бастығымен және анықтау органдарымен өзара әрекеттесуі
Кәсіпорынның бәсекелестік қабілетін арттыру жолдарымен оның бағалау ЖШС (КӨК-СУ).
Пайда, оның экономикалық мазмұны, түрлері және анықтау әдістері «Қостанай минералдары»
Бәсекеге қабілетті экономиканың системасын қазіргі заманға концепция бойынша құру және іске асыру
Негізгі қорлардың амортизациясын анықтау әдістері және олардың кәсіпорынның негізгі капиталын жаңартудағы ролі
Индустриялық-инновациялық стратегияның басты бағыты – бәсекеге қабiлеттi өнеркәсiптi дамыту
Кәсіби бағдар берудегі оқушылардың тұлғалық ерекшеліктерін психологиялық зерттеу
Мемлекеттік қызмет көрсету стандарттарын анықтау үшін модельдік методикалық нұсқаулар
Математикадан сыныптан тыс жұмысындағы оқушылардың шығармашылық қызметін дамыту